Vinterföräldrar 2016/17

Ja, stämt med kusinernas alla barn samt brorsans 2 söner. Stämde på mig med sonen och samma nu om det är en dotter. Men sen är de ju 50-50 också :)

Var tvungen att kolla! Stämde inte på varken mig eller min syster (kollade mammas ålder osv). Stämde inte på min dotter heller men verkar stämma nu på nr 2. Så det är definitivt en skröna ;):p

Alltså vildingen därinne börjar komma åt mina revben, inte det minsta skönt. Trycker neråt som bara den också. Ibland trycks det ut nåt vasst (eller det känns så för huden är så tunn) som ett knä eller nåt. I övrigt har jag fått igen illamåendet så har tagit med mina Lergigan på jobbet idag. Igår fick jag lägga mig en stund. Antar att hormonpåslaget gör att jag blir illamående igen. Om tre veckor är det dags för mitt TUL så ska vi se hur stor han är därinne. Eftersom bm nu är tillräckligt orolig för att remittera mig till ett.

Alltså vildingen därinne börjar komma åt mina revben, inte det minsta skönt. Trycker neråt som bara den också. Ibland trycks det ut nåt vasst (eller det känns så för huden är så tunn) som ett knä eller nåt. I övrigt har jag fått igen illamåendet så har tagit med mina Lergigan på jobbet idag. Igår fick jag lägga mig en stund. Antar att hormonpåslaget gör att jag blir illamående igen. Om tre veckor är det dags för mitt TUL så ska vi se hur stor han är därinne. Eftersom bm nu är tillräckligt orolig för att remittera mig till ett.

Känner igen känslan, ibland speciellt när jag ligger på sidan så kan det komma vassa bebiskroppsdelar som trycket till ordentligt i magen. Häftig känsla men kan även göra ONT!

Vilken vecka är du i? Mår inte illa längre men kaskadspydde igår kväll igen. Börjar tröttna på det :(

Hoppas allt ser bra ut på TUL ❤️

Känner igen känslan, ibland speciellt när jag ligger på sidan så kan det komma vassa bebiskroppsdelar som trycket till ordentligt i magen. Häftig känsla men kan även göra ONT!

Vilken vecka är du i? Mår inte illa längre men kaskadspydde igår kväll igen. Börjar tröttna på det :(

Hoppas allt ser bra ut på TUL ❤️

Jag är i v 29+2 idag. Är också ganska trött på det, hade 10 veckor i början av graviditeten där jag gick ner för jag spydde upp allt. Trots mina Lergigan. Blä. Det var mycket lättare och måendet var mycket bättre förra gången.

Det tror jag att det gör. Ska se om jag kan få in en bild på magen... (Visst fanns det nån hemsida man kunde tillfälligt ladda upp en bild på för att få adressen?) När bm mäter livmodern är den precis på kurvan. Jag är inte orolig :)

Synd att du mår illa igen, jag känner dock igen små vassa knän och vad jag tror är hälar som försöker ta sig ut genom sidan/naveln/revbenen. :crazy:
Trycket nedåt på kvällen verkar vara bästa kombinationen med vassa ben, känns som om de försöker slå sig ut.

Även här hugger det fint i magen då och då.
Och jag spyr fortfarande...som för någon dag sedan, när jag skulle byta soppåse...

Lider mer er som fortfarande/igen mår illa/spyr, fy f-n vad det styr ens vardag. :(

Igår styrde mina hemorrojder min vardag genom att bli dubbelt så många och ilsket svullna. Sved som :devil: och jag fick varva mellan att ligga "på mage" (massor med kuddar under bröst och höfter så magen fick hänga fritt) och ligga på sida medan jag sprang och smorde in mig konstant med min receptfria kräm. Tråkigt och surt, men idag känns det nästan helt bra igen. D.v.s. det är normal mängd igen och det svider inte. ;)
Och min stackars partner led när han inte kunde hjälpa mig, kom hem efter jobbet med en vild chokladkaka som hoppat på honom på vägen hem förbi Ica. :love:

img-20161027-143339.jpg
[/URL][/IMG]
img-20161027-143339
<--- Ignorera mina misslyckade försök till bild... :meh:

Lider mer er som fortfarande/igen mår illa/spyr, fy f-n vad det styr ens vardag. :(

Igår styrde mina hemorrojder min vardag genom att bli dubbelt så många och ilsket svullna. Sved som :devil: och jag fick varva mellan att ligga "på mage" (massor med kuddar under bröst och höfter så magen fick hänga fritt) och ligga på sida medan jag sprang och smorde in mig konstant med min receptfria kräm. Tråkigt och surt, men idag känns det nästan helt bra igen. D.v.s. det är normal mängd igen och det svider inte. ;)
Och min stackars partner led när han inte kunde hjälpa mig, kom hem efter jobbet med en vild chokladkaka som hoppat på honom på vägen hem förbi Ica. :love:

Gillar din sambos omtänksamhet, inte det andra. Fy för din stackare :(

IMG_20161027_143339_zpsw5ihl2s2.jpg

Sådär! Bilden är tagen v28+1 så för ungefär en vecka sen. Så liten är jag väl inte? Jag var mindre förra gången vid samma tidpunkt.

Tycker ditt magomfång kontra bröstomfång och rumpa är likt hur jag såg ut vecka 28. Har bara fått höra att magen ser så bra ut, jag ligger också på den mittersta tillväxtlinjen.

IMG_20161027_143339_zpsw5ihl2s2.jpg

Sådär! Bilden är tagen v28+1 så för ungefär en vecka sen. Så liten är jag väl inte? Jag var mindre förra gången vid samma tidpunkt.

Magen ser ut som en gravidmage, men det är livmodern som mäts och den kan ju vara liten även om magen putar :)

Jag ligger under den mittersta linjen men bm har aldrig sagt något om TUL.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar