Vinterföräldrar 2016/17

Blä, här går det riktigt segt nu, samtidigt som det börjar kännas lite stressigt. 50 dagar kvar och tre veckor kvar att jobba.. dvs 9 st 12h nattpass efter denna natten :yuck:

Vi har inte köpt något alls ännu:eek: och bara djungeln med babyskydd känns som ett projekt som heter duga:nailbiting:
Tack och lov har vi barnvagn(ar ehhehe) sen tidigare även om vi inte har liggdel till någon av dem :p kommer ju troligtvis bära i sjal/sele ändå :)

Fina magbilder ni skickar! <3
jag är alltför oteknisk för det :p

Hur viktigt tycker ni att det är att babyskyddet går att fästa i vagnen?
Vi kollar ju i stort sett bara beg och då verkar det bli svårt att hitta så det matchar ihop med just den funktionen..
Visst är väl smart om bebis somnat då i bilen o man sen ska gå promenad just o då kan klicka fast men annars tänker jag att åker man hem till nån o bebis somnat är det ju bara att bära in babyskyddet liksom?
Med bebis i o då behöver man ju ändå inte vagnen?
Eller hur resonerar ni?

För oss har det verkligen varit guld värt. Nu har min bebis bytt till vanlig bilstol och jag saknar redan funktionen :(.

Att bära runt på babyskyddet fungerar bra i början, men rätt snart väger dom bly (känns det som) och det är himla smidigt att inte behöva väcka för att flytta över i vagn ibland :).

Tack för svar allihopa! :) :love:
Tror vi går på vår första tanke och handlar babyskydd och vagn som vi gillar (beg) även om dem inte passar ihop :)
Vi vill ju väldigt gärna bära bebis mkt i sele så hoppas vår bebis kommer gilla det :)

En annan fråga:
Vi fick ärva en sele av en i släkten, baby Björn original tror jag den hette, nån som har erfarenhet av den?
Har sett en sjal/ sele som jag annars gillar som är sol en blandning av sele/sjal. Verkar som man inte behöver knyta men den ser ändå mer ut som en sjal än sele :)

Har en äldre babybjörn (iiiiiingen aning om vad den heter) men tyvärr får jag ont i axlarna efter ett tag. Köpte en sjal förra gången men dottern vägrade. Ska ha med den till BB den här gången :D För nu skippar vi nog selen och kör enbart sjal. Som sagt sov vår dotter sällan i babyskyddet och satt mycket i selen istället (som min sambo bar, win-win), så vi hade mycket nytta av den.

Tyvärr är inte någon (ens de nyare) av babybjörns selar ergonomiska för varken bärare eller barn,.
Kan rekommendera gruppen bärsjalar på Facebook, även här på bukefalos finns en tråd "vi som bär i sjal och sele" tror jag att den heter, som är värd att kika i :)

Håller med, fick vansinnigt ont i axlar och rygg av baby Björn :( Sambon däremot bar sonen utan problem i den men först när sonen blev äldre för som bebis satt han inte bra alls i selen.

Denna gången ska jag köpa en sjal.:love:

Vi hade inte babyskydd som kunde fästas på vagn och jag minns att jag va så avundsjuk på kompisarna som kunde göra det :p Blev väldigt tungt att bära på när sonen blev större. Så denna gången blir det adapter :love:

Attans ni gör ju så vi får beslutsångest här hemma :p
Ang det med babyskyddet på vagnen..

Det finns en sele/sjal som heter Baby k'tan bärsjal, någon som har erfarenhet av den? :) verkar så smidig tycker vi :)

Men gudars vilket minne du har :D
Vi har en Baby k'tan som vi använde säkert 5 eller 6 gånger innan vi köpte en Ergo baby-sele :rofl:

Den var jättebra till liten bebis, alltså under en väldigt kort period.

Haha mm brukar minnas mycket onödigt men glömmer typ byta från foppatofflor till riktiga skor när jag ska hemifrån...:grin::up:

Blev så ledsen ikväll. Vi har precis hämtat vår barnvagn som vi är väldigt glada över. Så var vi på middag hos svärföräldrarna.

Sambons syrra frågor då vad vi köpt för någon och vi svarar. Då tittar hon på oss och ba "ni kommer köpa en annan". Jaha liksom? Jag satt mest tyst för jag ville inte ta diskussionen men sambon försökte lite med att den passar våra behov och så. Så kom vi in på bärselar och vi sa vilket märke och hon bara "den kan ni lämna tillbaka". Jag tog åt mig väldigt mycket. Vi är ju liksom glada för våra saker och så får man de svaren. Som att man köpt ny tröja och nån säger att du får köpa en annan.

Blev så ledsen ikväll. Vi har precis hämtat vår barnvagn som vi är väldigt glada över. Så var vi på middag hos svärföräldrarna.

Sambons syrra frågor då vad vi köpt för någon och vi svarar. Då tittar hon på oss och ba "ni kommer köpa en annan". Jaha liksom? Jag satt mest tyst för jag ville inte ta diskussionen men sambon försökte lite med att den passar våra behov och så. Så kom vi in på bärselar och vi sa vilket märke och hon bara "den kan ni lämna tillbaka". Jag tog åt mig väldigt mycket. Vi är ju liksom glada för våra saker och så får man de svaren. Som att man köpt ny tröja och nån säger att du får köpa en annan.

Visst är det tråkigt.
Jag förstår verkligen att du blev ledsen.
Ibland upplever jag att vissa människor är väldigt kritiska utan anledning mot allt man köper när man väntar barn. Eller så är jag bara överkänslig just nu.

På tal om köpta grejer så fick vi pengar för våran barnvagn igår även fast vi klart och tydligt sagt att vi inte ville ha nån hjälp. Samtidigt var det behövligt och jag orkar inte vara sur längre.

Känner tyvärr igen mig i situationen. Får oxå en massa kritiska kommentarer från en släkting. Värst tycker jag nog att det blir när mina vårdkontakter kritiseras. Jag kan ju inte påverka att rutinerna är så olika runt om i landet. Visst, jag kan bli lite bitter eller gnällig, men stötta mig i situationen istället för att bli arg på mig och få det att låta som mitt fel...
Att jag valt fel sele eller fått en begagnad barnvagn eller köpt skötbord "helt i onödan" har jag lättare att stå för, för de valen har jag gjort själv, även om det svider att inte få vara glad...(vilket jag för övrigt också får kritik om - att jag inte är bubblande glad och sprallig utåt...)

Visst är det tråkigt.
Jag förstår verkligen att du blev ledsen.
Ibland upplever jag att vissa människor är väldigt kritiska utan anledning mot allt man köper när man väntar barn. Eller så är jag bara överkänslig just nu.

På tal om köpta grejer så fick vi pengar för våran barnvagn igår även fast vi klart och tydligt sagt att vi inte ville ha nån hjälp. Samtidigt var det behövligt och jag orkar inte vara sur längre.

Upplever samma som du. Vissa verkar ha ett behov av att ha rätt hela tiden.

Tråkigt när folk inte kan respektera det man sagt. Tar sån onödig energi.

Känner tyvärr igen mig i situationen. Får oxå en massa kritiska kommentarer från en släkting. Värst tycker jag nog att det blir när mina vårdkontakter kritiseras. Jag kan ju inte påverka att rutinerna är så olika runt om i landet. Visst, jag kan bli lite bitter eller gnällig, men stötta mig i situationen istället för att bli arg på mig och få det att låta som mitt fel...
Att jag valt fel sele eller fått en begagnad barnvagn eller köpt skötbord "helt i onödan" har jag lättare att stå för, för de valen har jag gjort själv, även om det svider att inte få vara glad...(vilket jag för övrigt också får kritik om - att jag inte är bubblande glad och sprallig utåt...)
+ @et_flickan

Hon har själv barn som är 7 nu och jag kände bara eeh utvecklingen går väl framåt. Men hon sa flera gånger att "jag har testat allt så jag vet vad som är bäst. Hädanefter köper ni inte en pryl utan att kolla med mig först". Jag har överlag svårt när folk ska lägga sig i oavsett vad det gäller. Men så himla tråkigt attityd, speciellt när man är trött hormonell och allt...

+ @et_flickan

Hon har själv barn som är 7 nu och jag kände bara eeh utvecklingen går väl framåt. Men hon sa flera gånger att "jag har testat allt så jag vet vad som är bäst. Hädanefter köper ni inte en pryl utan att kolla med mig först". Jag har överlag svårt när folk ska lägga sig i oavsett vad det gäller. Men så himla tråkigt attityd, speciellt när man är trött hormonell och allt...

Ja, riktigt tråkig attityd. Och väldigt onödigt.

Har för övrigt varit vaken en timme nu. Först kissnödig, sen värmeslag och sen hungrig. Dags att erkänna sig besegrad och gå upp och äta nåt?
Har en katt mellan magen och gravidkudden som nog hellre ser att jag ligger kvar...

Har för övrigt varit vaken en timme nu. Först kissnödig, sen värmeslag och sen hungrig. Dags att erkänna sig besegrad och gå upp och äta nåt?
Har en katt mellan magen och gravidkudden som nog hellre ser att jag ligger kvar...
Haha förstår kattproblemet! Men om du ska lyckad somna om bör du nog äta något. ;)

+ @et_flickan

What? :eek:
Jag skulle på ren pin kiv göra precis tvärtemot! För sån är jag! Man köper väl för fan det man vill köpa? Är ju inte så man går omkring och letar efter det sämsta man kan hitta? Blir så arg på sånt folk! :wtf:

Min sambo kan intyga att jag typ bara drabbats av arg-gravidhormoner så hade det varit min svägerska hade hon fått det hett om öronen! :mad:

+ @et_flickan

Utvecklingen går definitivt framåt. Vissa har bara svårt för det.
Men va sjutton är det för attityd? Jag hade blivit galen!

Jag tyckte hästfolk/hundfolk var värst först. De är inget jämfört med folk som vet bäst om ens egen graviditet och sen när barnet kommer.

Folk har kritiserat vårat val av vagn, att vi ska ha vagga i början, jag tror seriöst att de flesta runt mig bara är allmänt kritiska. Min mamma och två av mina vänner är bäst men sen är det bara gnäll.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar