*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Som säkert nämnts i varenda gravidtråd ; när man är gravid så är det enligt allmänheten fritt fram att öppet kritisera och kommentera allt ifrån hur du ser ut till vad som kommer vara bäst för din unge
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*gäsp* Somnade till slut med två spinnande katter hos mig.Jao. Tillbaka i sängen efter kort visit i köket.
Får nog starta lite musik och se om det hjälper
Man får väl bara vänja sig helt enkelt...Som säkert nämnts i varenda gravidtråd ; när man är gravid så är det enligt allmänheten fritt fram att öppet kritisera och kommentera allt ifrån hur du ser ut till vad som kommer vara bäst för din unge
Kan inte sluta tänka på om jag borde sjukskriva mig....När jag kommer hem måste jag vila och fogarna skär. Får mer och mer sammandragningar.
Tänker också att jag inte är någon större hjälp på jobbet. Jobbigt att inte kunna vara mer aktiv med barnen, och många vill sitta på höften och ha trygghet, sen alla lyft överallt, eller ner på golvet.... Ja.. Jag hör ju hur det låter när jag skriver... suck.
Kan inte sluta tänka på om jag borde sjukskriva mig....När jag kommer hem måste jag vila och fogarna skär. Får mer och mer sammandragningar.
Tänker också att jag inte är någon större hjälp på jobbet. Jobbigt att inte kunna vara mer aktiv med barnen, och många vill sitta på höften och ha trygghet, sen alla lyft överallt, eller ner på golvet.... Ja.. Jag hör ju hur det låter när jag skriver... suck.
Attans ni gör ju så vi får beslutsångest här hemma
Ang det med babyskyddet på vagnen..
Det finns en sele/sjal som heter Baby k'tan bärsjal, någon som har erfarenhet av den? verkar så smidig tycker vi
Vi har en baby ktan. Jag gillar den skarpt. Funkar fortfarande och bebis är 11 månader nu. Hon väger dock bara 9 kg så är inte jättestor. Och jag hade lätt valt att kunna klicka på babyskyddet. Vi köpte babyskydd av samma märke som vagnen så att det funkade att klicka på, det var fantastiskt! Hade inte velat vara utan det.
Varje gång jag använder vår baby ktan bland folk så får jag alltid frågor om den följt av ett "åhh vad det ser mysiiiiiigt ut" haha bebis sover som en klubbad säl i den, jämt!
Om du känner så tycker jag du ska sjukskriva dig. Jag har precis gått ner i arbetstid. Jag klarar jobbet och så men jag behöver mer vila där imellan. Det känns så himla skönt faktiskt. Du ska ju orka med dig själv också, och barnet ska växa och må bra. Inget jobb i världen är värt att riskera sin och bebisens hälsa för.Kan inte sluta tänka på om jag borde sjukskriva mig....När jag kommer hem måste jag vila och fogarna skär. Får mer och mer sammandragningar.
40 dagar kvar. Tittar på barnvagnen och tänker nej, det kan inte vara möjligt, jag morsa? Hur sjutton ska detta gå?
Går ut i bilen för att hämta pizza och får syn på babyskyddet. Ännu mer tvivel.
Får nästan kalla fötter. Kommer jag klara att föda barn? Funderar på varför jag ens gav mig in i det här.
Längtar som sjutton efter bebis, men tänk om jag slapp vara den som bar henne och födde henne
Många konstiga tankar nu när det börjar närma sig.
Jag förstår också vad du menar. När vi hämtade barnvagnen sa sambon "det känns inte som att det är vår". Och jag har känt att tänk om man ångrar sig, jag kan ju inte omplacera barnet som man kan göra med djur.40 dagar kvar. Tittar på barnvagnen och tänker nej, det kan inte vara möjligt, jag morsa? Hur sjutton ska detta gå?
Går ut i bilen för att hämta pizza och får syn på babyskyddet. Ännu mer tvivel.
Får nästan kalla fötter. Kommer jag klara att föda barn? Funderar på varför jag ens gav mig in i det här.
Längtar som sjutton efter bebis, men tänk om jag slapp vara den som bar henne och födde henne
Många konstiga tankar nu när det börjar närma sig.
Det sista jag sa till sambon när jag efter några timmars värkarbete åker till förlossningen va; vad i hela fridens namn har vi gjort? Vi kan ju inte ta hand om ett barn?!
Man förstår inte vad man gått igenom och vad som egentligen hänt de senaste 9 månaderna förrän bebisen är ute
Jag har alltid ändå sen "liten" sagt att jag kommer aldrig kunna få ut ett barn där nere...
Så jag har liksom förträngt att det liksom ingår i graviditeten ska komma ut nåt o att JAG faktiskt ska genomgå en förlossning...
Känns liksom helt orealistiskt
Och jag lever än så länge i förnekelse...