Vinterföräldrar 2016/17

Som säkert nämnts i varenda gravidtråd ; när man är gravid så är det enligt allmänheten fritt fram att öppet kritisera och kommentera allt ifrån hur du ser ut till vad som kommer vara bäst för din unge :wtf::meh::banghead:

Jao. Tillbaka i sängen efter kort visit i köket.
Får nog starta lite musik och se om det hjälper
*gäsp* Somnade till slut med två spinnande katter hos mig.
Börjar bli riktigt seg nu. Bortbjudna ikväll. Ska snöa, storma och vara "jättemysigt" väder...och jag ska köra hem sen ikväll. Tur att det bara är nån mil.

Som säkert nämnts i varenda gravidtråd ; när man är gravid så är det enligt allmänheten fritt fram att öppet kritisera och kommentera allt ifrån hur du ser ut till vad som kommer vara bäst för din unge :wtf::meh::banghead:
Man får väl bara vänja sig helt enkelt... :meh:

Som @Karolajna blir jag också. Trotsig och vill inte ha hjälp. Jag tar jättegärna emot genuina tips och saker som folk ger för att de vill. Men när det blir den där besserwisserattityden så blir jag bara anti.

Sambon har i alla fall funderat på det inatt och han sa nyss att han förstog varför jag blev så irriterad. Igår när jag tog upp situationen så var han mer men släpp det hon menade inget illa ( vilket hon säkert inte gjorde). Nu efter ha funderat på det insåg han ju att han blir minst lika irriterad när folk har översittarattityd om hans båt och så. Så han förstog ju hur jag kände och det känns skönt för mig.

Jag är så himla trött.
I natt drömde jag om bebisar, vad jag ska köpa, vad jag glömt att köpa, vad jag inte ska köpa, helt plötsligt ska jag föda barn men ut kommer en svart katt :rofl:

Och så säger folk att man inte får sova sen heller. Jaha?!? Tränar kroppen på att ha sömnbrist nu eller?

Var på mvc i veckan och allt såg bra ut. ska till sjukgymnast på torsdag. För foglossningen gör sig mer och mer påmind. Det skär riktigt och jag börjar bli rädd för att inte orka jobba mer. Dels för att jag älskar mitt jobb och sen ekonomiskt,men tyvärr är det ju jobbet som gör mig så mycket sämre med. Speciellt nu med all på/avklädning.

Sen börjar jag drömma mardrömmar om förlossningen (dumma,dumma hjärnan)

Kan inte sluta tänka på om jag borde sjukskriva mig....När jag kommer hem måste jag vila och fogarna skär. Får mer och mer sammandragningar.

Tänker också att jag inte är någon större hjälp på jobbet. Jobbigt att inte kunna vara mer aktiv med barnen, och många vill sitta på höften och ha trygghet, sen alla lyft överallt, eller ner på golvet.... Ja.. Jag hör ju hur det låter när jag skriver... suck.

Kan inte sluta tänka på om jag borde sjukskriva mig....När jag kommer hem måste jag vila och fogarna skär. Får mer och mer sammandragningar.

Tänker också att jag inte är någon större hjälp på jobbet. Jobbigt att inte kunna vara mer aktiv med barnen, och många vill sitta på höften och ha trygghet, sen alla lyft överallt, eller ner på golvet.... Ja.. Jag hör ju hur det låter när jag skriver... suck.

Jag hade bett om sjukskrivning. Jag kände precis som du innan jag tog kontakt med läkaren. Kände mig mest i vägen på jobbet och hade ingen ork/energi alls över till sonen. Jag gick hem i rätt tid, hade jag fortsatt jobba hade fogsmärtan varit ännu värre och sonen hade inte haft en mänsklig mamma.

Det är inte kul att vara hemma men ingen tackar en för att man kämpar på och har ont ❤️:(

Som läkaren sa till mig:
Du måste bryta dina gamla tankbanor nu. Du måste sätta barnet främst nu och det behöver sin mamma, både just nu och efter förlossningen. Och för det behöver du släppa prestige, envishet och måste-jobba-tänk. Gå hem och tillåt dig själv vila, återhämtning och att orka bli både starkare och piggare.

Attans ni gör ju så vi får beslutsångest här hemma :p
Ang det med babyskyddet på vagnen..

Det finns en sele/sjal som heter Baby k'tan bärsjal, någon som har erfarenhet av den? :) verkar så smidig tycker vi :)

Vi har en baby ktan. Jag gillar den skarpt. Funkar fortfarande och bebis är 11 månader nu. Hon väger dock bara 9 kg så är inte jättestor. Och jag hade lätt valt att kunna klicka på babyskyddet. Vi köpte babyskydd av samma märke som vagnen så att det funkade att klicka på, det var fantastiskt! Hade inte velat vara utan det.

Varje gång jag använder vår baby ktan bland folk så får jag alltid frågor om den följt av ett "åhh vad det ser mysiiiiiigt ut" haha :D bebis sover som en klubbad säl i den, jämt!

Tack för ditt svar! :)
Vad kul ni gillar den sjalen, tror vi ska investera i en sån! :love:

Mm kanske är så att vi får köpa så babyskyddet kan kopplas på vagnen.
Så typiskt när vi hittat en vagn beg som vi verkligen tror vi kommer gilla men görs inget babyskydd av av samma märke..
Fast vänta lite nu..
Undra om det inte stod 2 olika babyskydd som passade till vagnen på en sida som sålde såna vagnar fast nya då..
Då kan man ju leta beg efter just nån av dem stolarna... :idea:

Vi har en baby ktan. Jag gillar den skarpt. Funkar fortfarande och bebis är 11 månader nu. Hon väger dock bara 9 kg så är inte jättestor. Och jag hade lätt valt att kunna klicka på babyskyddet. Vi köpte babyskydd av samma märke som vagnen så att det funkade att klicka på, det var fantastiskt! Hade inte velat vara utan det.

Varje gång jag använder vår baby ktan bland folk så får jag alltid frågor om den följt av ett "åhh vad det ser mysiiiiiigt ut" haha :D bebis sover som en klubbad säl i den, jämt!

40 dagar kvar. Tittar på barnvagnen och tänker nej, det kan inte vara möjligt, jag morsa? Hur sjutton ska detta gå?

Går ut i bilen för att hämta pizza och får syn på babyskyddet. Ännu mer tvivel.

Får nästan kalla fötter. Kommer jag klara att föda barn? Funderar på varför jag ens gav mig in i det här.

Längtar som sjutton efter bebis, men tänk om jag slapp vara den som bar henne och födde henne :angel:

Många konstiga tankar nu när det börjar närma sig.

Om du känner så tycker jag du ska sjukskriva dig. Jag har precis gått ner i arbetstid. Jag klarar jobbet och så men jag behöver mer vila där imellan. Det känns så himla skönt faktiskt. Du ska ju orka med dig själv också, och barnet ska växa och må bra. Inget jobb i världen är värt att riskera sin och bebisens hälsa för.

40 dagar kvar. Tittar på barnvagnen och tänker nej, det kan inte vara möjligt, jag morsa? Hur sjutton ska detta gå?

Får nästan kalla fötter. Kommer jag klara att föda barn? Funderar på varför jag ens gav mig in i det här.

Längtar som sjutton efter bebis, men tänk om jag slapp vara den som bar henne och födde henne :angel:

Det sista jag sa till sambon när jag efter några timmars värkarbete åker till förlossningen va; vad i hela fridens namn har vi gjort? Vi kan ju inte ta hand om ett barn?! :eek:

:rofl:

Man förstår inte vad man gått igenom och vad som egentligen hänt de senaste 9 månaderna förrän bebisen är ute :laugh::love:

Så jag förstår precis vad du menar :)

Senast ändrad:

Jag förstår också vad du menar. När vi hämtade barnvagnen sa sambon "det känns inte som att det är vår". Och jag har känt att tänk om man ångrar sig, jag kan ju inte omplacera barnet som man kan göra med djur. :p

Jag har alltid ändå sen "liten" sagt att jag kommer aldrig kunna få ut ett barn där nere... :confused:
Så jag har liksom förträngt att det liksom ingår i graviditeten ska komma ut nåt o att JAG faktiskt ska genomgå en förlossning...
Känns liksom helt orealistiskt :p :angel:
Och jag lever än så länge i förnekelse... :angel:

Räknade ut att jag haft ont av foglossning i ca 15 veckor nu :eek: Idag har vi varit en sväng på Ikea och jag har för första gången använt kryckor hela dagen, känns faktiskt bättre då. Är sjukskriven 100% och pga sammandragningar med molvärk som kommer när värken av fogarna är som värst så är det mycket vila som gäller. Så himla tråkigt! :turd:

Det sista jag sa till sambon när jag efter några timmars värkarbete åker till förlossningen va; vad i hela fridens namn har vi gjort? Vi kan ju inte ta hand om ett barn?! :eek:

Man förstår inte vad man gått igenom och vad som egentligen hänt de senaste 9 månaderna förrän bebisen är ute :laugh::love:

Det är nog nåt sånt jag kommer säga också. Det känns jätte konstigt det här. Sen börjar min rädsla för kejsarsnitt bli värre. Jag hoppas verkligen jag kan få en hyfsat okomplicerad förlossning.

Jag har alltid ändå sen "liten" sagt att jag kommer aldrig kunna få ut ett barn där nere... :confused:
Så jag har liksom förträngt att det liksom ingår i graviditeten ska komma ut nåt o att JAG faktiskt ska genomgå en förlossning...
Känns liksom helt orealistiskt :p :angel:
Och jag lever än så länge i förnekelse... :angel:

Jag levde i förnekelse ända tills jag var på förlossningen sist. Då vart det helt plötsligt jätte verkligt och rätt läskigt. Känslan har liksom legat kvar lite efter det.

Alltså det här med sammandragningar...kan det vara samma sak som underlivssmärtor, att det liksom drar i underlivet?

:o

Jag har ont lite här och var, senast idag nåt som kändes som mensvärk. Men allt är lite diffust, eftersom jag har foglossningar i alla möjliga fogar och ont i trötta ryggmuskler och allmän trötthet i musklerna i ben, armar, rygg...ja, överallt. Så jag har svårt att urskilja vad som är vad.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar