Vinterföräldrar 2016/17

Magen ser ut som en gravidmage, men det är livmodern som mäts och den kan ju vara liten även om magen putar :)

Jag ligger under den mittersta linjen men bm har aldrig sagt något om TUL.

Ja och det är det här som gör mig lite undrande eftersom jag ligger exakt på mittlinjen och gjort hela tiden. Men jag får iaf ett ul till :D

Här är jag i v32 (31+ nåt) förra graviditeten. Dottern hade fixerat sig. Låg exakt mitt på normalkurvan då också.

20140322_124249_zpsf3qckzxf.jpg

Ja och det är det här som gör mig lite undrande eftersom jag ligger exakt på mittlinjen och gjort hela tiden. Men jag får iaf ett ul till :D

Här är jag i v32 (31+ nåt) förra graviditeten. Dottern hade fixerat sig. Låg exakt mitt på normalkurvan då också.

Tillägg; dottern beräknades dessutom vid ul v33 vara 5% större (vikten) än normalt för flickor.

Undra vad bm går på då när du ändå skickas på TUL? :)

Nyligen kommit hem från bm. Hon ska sluta så fick träffa min nya också. Kommer sakna den gamla. 42 års erfarenhet och jätte gullig. Men men..

Allt såg bra ut i alla fall. Lite högre blodtryck nu vilket jag själv känt då jag inte varit lika yr. + 2kg på vågen. Bm kände efter ordentligt vart bebis ligger och visst är bebis fixerad.

Skulle egentligen tagit nytt hb också men eftersom folk beter sig respektlöst på vc och inte tar nån kölapp utan bara tränger sig före så gav jag upp. Orkar inte gnälla på folk heller. Nya tag i morgon.

Undra vad bm går på då när du ändå skickas på TUL? :)

Det är när magen avviker från "sin" kurva som BM kan skicka på TUL :-).

Svarar er båda.
Min bm sa typ "för säkerhets skull". Tillväxten har hela tiden legat mitt på normalkurvan. Sist mätte bm flera ggr för att vara helt säker och jodå, den växer som den ska. Hon tycker min mage är liten, vilket hon sagt flera ggr.

Fina magbilder ni skickar! <3
jag är alltför oteknisk för det :p

Hur viktigt tycker ni att det är att babyskyddet går att fästa i vagnen?
Vi kollar ju i stort sett bara beg och då verkar det bli svårt att hitta så det matchar ihop med just den funktionen..
Visst är väl smart om bebis somnat då i bilen o man sen ska gå promenad just o då kan klicka fast men annars tänker jag att åker man hem till nån o bebis somnat är det ju bara att bära in babyskyddet liksom?
Med bebis i o då behöver man ju ändå inte vagnen?
Eller hur resonerar ni?

Vi kollar ju i stort sett bara beg och då verkar det bli svårt att hitta så det matchar ihop med just den funktionen..
Visst är väl smart om bebis somnat då i bilen o man sen ska gå promenad just o då kan klicka fast men annars tänker jag att åker man hem till nån o bebis somnat är det ju bara att bära in babyskyddet liksom?
Eller hur resonerar ni?

Köpte begagnad adapter som ska passa det babyskydd jag avser köpa. Sedan om jag kommer använda det får tiden utvisa. Beror väl på hur man resonerar när man går i affärer ffa, babyskyddet i kundvagnen är ju en vanlig lösning, dräller man i köpcentrum ett par timmar skulle jag hellre lägga ner i vagnen (baserat på tidigare erfarenhet som barnflicka.)

Eller hur resonerar ni?

Brydde oss inte om att skaffa sånt förra gången. Skulle vi bara in en snabbis i ex mataffären satte vi babyskyddet i kundvagnen. Oftast var dottern vaken och ville ändå vara nära, så då satt hon i sele istället. Bryr oss inte om det den här gången heller :)

Eller hur resonerar ni?
Vi kommer förmodligen köpa en begagnad adapter. Fast vi har inte ens köpt babyskydd än.

Just ja just det med om man ska handla tänkte jag inte på..

Köpte begagnad adapter som ska passa det babyskydd jag avser köpa. Sedan om jag kommer använda det får tiden utvisa. Beror väl på hur man resonerar när man går i affärer ffa, babyskyddet i kundvagnen är ju en vanlig lösning, dräller man i köpcentrum ett par timmar skulle jag hellre lägga ner i vagnen (baserat på tidigare erfarenhet som barnflicka.)

Tack för svar allihopa! :) :love:
Tror vi går på vår första tanke och handlar babyskydd och vagn som vi gillar (beg) även om dem inte passar ihop :)
Vi vill ju väldigt gärna bära bebis mkt i sele så hoppas vår bebis kommer gilla det :)

En annan fråga:
Vi fick ärva en sele av en i släkten, baby Björn original tror jag den hette, nån som har erfarenhet av den?
Har sett en sjal/ sele som jag annars gillar som är sol en blandning av sele/sjal. Verkar som man inte behöver knyta men den ser ändå mer ut som en sjal än sele :)

Tror vi går på vår första tanke och handlar babyskydd och vagn som vi gillar (beg) även om dem inte passar ihop :)
Vi vill ju väldigt gärna bära bebis mkt i sele så hoppas vår bebis kommer gilla det :)

En annan fråga:
Vi fick ärva en sele av en i släkten, baby Björn original tror jag den hette, nån som har erfarenhet av den?
Har sett en sjal/ sele som jag annars gillar som är sol en blandning av sele/sjal. Verkar som man inte behöver knyta men den ser ändå mer ut som en sjal än sele :)
Tror att det är en sån bärsele vi köpt. :) Men vi har ju (uppenbarligen) inte provat den med något annat än docka. Då kändes den bra i alla fall. :p

En annan fråga:
Jag önskar nu i efterhand att jag hade haft adapter till babyskyddet, främst för att det är otympligt att bära, särskilt nu när hon blir tyngre, till och från bil. Och skulle va skönt vid kortare ärenden att slippa ta ur henne från skyddet eller släpa på det :)
Tipsar om att läsa på om ergonomiska selar, jag har en manduca som både jag och bebis älskar, annars är ergobaby uppskattat av många :)
//från sommartråden :D

En annan fråga:
Tyvärr är inte någon (ens de nyare) av babybjörns selar ergonomiska för varken bärare eller barn,.
Kan rekommendera gruppen bärsjalar på Facebook, även här på bukefalos finns en tråd "vi som bär i sjal och sele" tror jag att den heter, som är värd att kika i :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V