Vinterföräldrar 2016/17

Alltid roligt att höra vad andra har för namn (om man vill berätta).

Jag gillar Alicia och iris.
Sambon Kerstin och Astrid.

Ni ser ju själva att vi inte riktigt tänker lika :rofl:

Jag har drömt ett flicknamn, precis efter att vi förlorade Filippa drömde jag att vi fick en flicka som vi kallade Felicia så det har vi bestämt att det blir som namn om det är en tjej, sen har jag röstat på Esmeralda eller Linnea som andranamn.
Blir det en pojk ligger Theodor högt (efter min gammelmorfar) eller Adrian.

Jag har drömt ett flicknamn, precis efter att vi förlorade Filippa drömde jag att vi fick en flicka som vi kallade Felicia så det har vi bestämt att det blir som namn om det är en tjej, sen har jag röstat på Esmeralda eller Linnea som andranamn.
Blir det en pojk ligger Theodor högt (efter min gammelmorfar) eller Adrian.

Felicia är ett bra namn! Mvh hon med det tilltalsnamnet :)

Jag är även för neutrala namn. Gillar både Charlie och Kim till exempel. Kim heter dock sambons brors tjej. Det är inte helt hundra att det är en tjej heller (även fast jag skriver hon här) så jag har också tänkt att vi får se när bebis kommer ut.

Min första egna hund heter My. Det är ett namn som fastnat i min hjärna också. Men tanken är ju att jag ska bli hundvakt åt henne igen så fort jag fått min kropp tillbaka. Kan bli lite snurrigt kanske.

Greta ska heta Greta eller Viktor :p

Vi får hoppas att det passar.

Annikki som mellannamn till Greta, har inte kommit på något till Viktor ännu.

Greta är efter mormor och Annikki efter farmor, båda dog i år så det passar bra.

Jag vet vilka namn jag gillar. Tror inte min karl gillar dom lika bra. Har faktiskt inte diskuterat det så mycket, har inte känts aktuellt haha. Kanske skulle tagit upp det ikväll :D

Sist pratade vi inte så mycket om namn däremot jag bearbetade jag sambon länge och pratade om just Isak, när sonen föddes hade sambon hört isak så mycket så det va nästan självskrivet att det skulle bli det :p

Tänkte försöka med den metoden denna gången med så kanske jag får min vilja idenom ;)

Sist pratade vi inte så mycket om namn däremot jag bearbetade jag sambon länge och pratade om just Isak, när sonen föddes hade sambon hört isak så mycket så det va nästan självskrivet att det skulle bli det :p

Tänkte försöka med den metoden denna gången med så kanske jag får min vilja idenom ;)
Isak är jättefint. Det, och Vidar, hade vi som förslag om det skulle bli en kille.

Satan i gatan så det ilar :( det är som allt är så pressat uppåt att nerverna under revbenen är i kläm och det gör O.N.T.

Kände så på v.sida under förra graviditeten. Men nu är det mer intensivt och vid fler tillfällen. Och ligament och fogar känns av rejält.

Så mycket gnäll men.... Jag har gjort den här resan en gång, vill bara ha bäbis nuuuu. Och vara klar utan att det känns som en kniv mellan benen och nålar över revben och magen

Annars så har vi jättesvårt för namn nu. vi hade ju redan bestämt oss för Oliwer.

Och många omkring i närheten har namn jag hade velat haft nu

Satan i gatan så det ilar :( det är som allt är så pressat uppåt att nerverna under revbenen är i kläm och det gör O.N.T.

Kände så på v.sida under förra graviditeten. Men nu är det mer intensivt och vid fler tillfällen. Och ligament och fogar känns av rejält.

Så mycket gnäll men.... Jag har gjort den här resan en gång, vill bara ha bäbis nuuuu. Och vara klar utan att det känns som en kniv mellan benen och nålar över revben och magen

Annars så har vi jättesvårt för namn nu. vi hade ju redan bestämt oss för Oliwer.

Och många omkring i närheten har namn jag hade velat haft nu

Gruppen är till för glädje, sorg, gnäll, tjat, oro osv :) Har man en dålig dag så skriver man det precis som man får skriva att man har en underbar dag. Vi ska stötta, peppa och glädjas med varandra :)

Oliwer är jättefint :)

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

--------------------------------------------------------

@*Gotlandsrusset* Ja, tack <3 Känns bara som en är en stor energitjuv just nu. För orken för nånting är ju minimal. Sparar allt för att vara en mamma som orkar leka. Men känns i hjärtat när jag nu måste börja säga att jag inte orkar det ena eller det andra, som vi brukat göra förr.

Angående försäkringar vill jag bara be er läsa på. Vår son som föddes med LKG hade vi LF gravid +. Vi fick bara några 100 för extra dagar på bb. Men jag vet att TH, Folksam och IF har betalat ut iaf för LKG och annat. IF upp till 50 000.
Jag tänkte inte så mycket när jag tecknade, mest att det var bra att ha. Kändes väldigt snopet att just det man tecknade försäkringen för, att något oförutsett hände, då var något bolaget svor sig ifrån... Vet att det finns så mycket mer än LKG, för oss har allt gått bra, men mycket vabb, extra flaskor mm.
Vi har valt Folksam den här gången. Dom har låtit oss teckna Gabriel med vanlig barnförsäkring, vilket många andra bolag inte gör då LKG kan innebära mycket öronproblematik.
Begriper inte det här med försäkringar... Det man behöver dom för är "alltid" något som inte gäller.

Har så svårt att hitta något flicknamn jag fastnar för. Jag gillar Olivia, men det har barnprogrammet med grisen förstört för min man :(
men vi får se vem som kommer först :heart

@Chardonnay ❤️

@Pilo
Jag känner igenom mig i det du skriver överst, jag har heller inte den orken eller viljan/lusten att leka länge. Dels gör det ont att sitta på golvet sen har jag inte alls det tålamodet. Har dåligt samvete varenda kväll att jag inte gett mer av mig själv som mamma till sonen. Försöker hitta på lite småsaker som pussla och idag ska vi göra marsipanfigurer med karamellfärger. Men de är tufft och värre lär de bli ju längre gången jag är. :(

Ja försäkringar ska man passa sig för, de flesta försäkringar har tyvärr kryphål. Vi har betalvarianten av TH. Hoppas dock ingen i denna tråde behöver utnyttja sina försäkringar ❤️

Olivia är superfint! Tycker inte ni ska bry er om att det är namnet på grisen :)

@Chardonnay ❤️

@Pilo
Jag känner igenom mig i det du skriver överst, jag har heller inte den orken eller viljan/lusten att leka länge. Dels gör det ont att sitta på golvet sen har jag inte alls det tålamodet. Har dåligt samvete varenda kväll att jag inte gett mer av mig själv som mamma till sonen. Försöker hitta på lite småsaker som pussla och idag ska vi göra marsipanfigurer med karamellfärger. Men de är tufft och värre lär de bli ju längre gången jag är. :(

Kommer ihåg från när jag var liten. Då var de mamma man pysslade med, läste sagor, målade, byggde lego på köksbordet med osv. Lugna "anpassade" lekar då hon hade svårt att krypa på golvet. Medans pappa var den men åkte pulka med (i slamlombacke *visslar*) cyklade och annat mera fartfyllt. Inget som jag som barn reagerade över och vi kommer troligen göra samma här hemma då jag har ledproblem

Babygym och babysitter är väl 2 saker vi tänker kan vara bra att skaffa innan bebis kommer.
Verkar som med allt annat finnas en hel uppsjö av olika modeller av babysitter.. Någon som har något tips på vad man bör tänka på? :)

Babygym och babysitter är väl 2 saker vi tänker kan vara bra att skaffa innan bebis kommer.
Verkar som med allt annat finnas en hel uppsjö av olika modeller av babysitter.. Någon som har något tips på vad man bör tänka på? :)

Hoppar in från sommartråden, vi köpte en sånhär:
40509.jpg

Sen en tjock filt under, den är smidig eftersom det går så lätt att flytta den, både att göra den högre och lägre. Bebis älskar den :) Sen jag har satt fast lite fler saker i den med efterhand :)

EDIT: sen såg jag att det var babysitter du efterfrågade, inte babygym, ibland går det för fort, hehe!:idea:

Hehe jag tar tacksamt emot info o tips om babygym med :D
Ja den ser smart ut! :)
Du tycker inte det är svårt o hitta tillräckligt tjock filt att ha under?
Den verkar ju väldigt smidig men jag undrar om inte jag hade lätt låtit den bli oanvänd om jag måste hitta filten o vika under, istället för att ha ett "färdigt babygym" o bara lägga ner bebis i, oj vad lat jag låter :D :o
Men hoppas du förstår min tankegång.

Hoppar in från sommartråden, vi köpte en sånhär:
40509.jpg

Sen en tjock filt under, den är smidig eftersom det går så lätt att flytta den, både att göra den högre och lägre. Bebis älskar den :) Sen jag har satt fast lite fler saker i den med efterhand :)

EDIT: sen såg jag att det var babysitter du efterfrågade, inte babygym, ibland går det för fort, hehe!:idea:

Herregud. Vi (eller jag :angel: ) har köpt barnvagn. Vi har velat mellan Emmaljunga super nitro och Kronan duo s. Hade bestämt oss för en kronan. Så var jag och mamma och kollade idag på Babyproffsen och då var det så himla bra pris på Emmaljungan som dessutom gick ut idag. Så jag slog till helt enkelt. :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 028
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?