Vinterföräldrar 2016/17

Men alltså varför behöver man en gravid försäkring?
Till vilka situationer kan den komma att behövas?
Och vad händer om jag inte har nån vid en av dessa situationer?
Dumma frågor kanske men jag kan verkligen inget om sånt här

Vi fick ut livförsäkringen när vår Filippa dog i magen, visst en skitsumma i det stora hela men pengarna sitter nu i en fond till syskonet:heart

Jag har tecknat Trygg-hansas gratisförsäkring men kommer förmodligen uppgradera den alternativt byta till IF som jag har allt annat i. Jag fick höra att det är bra att ha men jag är inte så insatt i vad den täcker

Btw tror jag att jag kände rörelser för första gången inatt. Vaknade av att det typ bubblade i magen. Trodde först det var typ en fis på tvären men sen märkte jag att det bubblade lite här och lite där, utan att det gjorde ont. Hoppas det var rörelser för jag längtat verkligen. Är ju ändå i veckan 23 nu.

Det låter verkligen som fosterrörelser :) så håller det på mkt för mig :)

Btw tror jag att jag kände rörelser för första gången inatt. Vaknade av att det typ bubblade i magen. Trodde först det var typ en fis på tvären men sen märkte jag att det bubblade lite här och lite där, utan att det gjorde ont. Hoppas det var rörelser för jag längtat verkligen. Är ju ändå i veckan 23 nu.

Vad har era regioner för rutiner för UL?
Ev. KUB, rul och sen...inget mer, om allt går som det ska?

Så är det här, förr hade man även ul i v 32 (?) men det togs bort. Jag tycker det är lite synd, vi gör väldigt få ul om man ser till tex England. Men man vet ju heller inte hur det påverkar bebis.

Då är de inte helt knäppa här då. Har den senaste tiden fått flera frågor från bekanta om nästa UL och jag bara :confused:.

Nej, det är standard så länge graviditeten löper på "normalt" :)

Kl
Alltså jag kan inte sluta titta på en unge i minuten, gråter som ett litet barn varje gång bebisen är ute :arghh:

Fan. Ont i benen om jag sitter i soffan eller bilen idag. Fan.
Triggar även igång hjärtklappningen så här på kvällen. Suck.

Här görs bara RUL.
Men vi var på privat VUL i en annan stad tidigt, för jag ville inte berätta för folk innan jag sett att allt var ok. Fick även göra två RUL då de inte kunde se allt första gången utan tyckte att vi var inbokade 1-2 veckor för tidigt.

Fan. Ont i benen om jag sitter i soffan eller bilen idag. Fan.
Triggar även igång hjärtklappningen så här på kvällen. Suck.

Ont i musklerna? Börjat samla vätska kanske? Mina ben är olidliga stundtals, ibland på natten kan jag vakna av att det är kram i vaden ibland sticker det i benen. Magnesium tycker jag hjälper litegrann.

Hoppas det känns bättre idag ❤️

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Flyttar fram alla datum lite, med mitt dåliga minne är de svårt att veta hur långt alla kommit :p

Lite nyfiken på hur det går för alla er som inte skriver så mycket i tråden :)

Själv har jag inte så mycket liv på dagarna när sonen är på förskola så jag uppdaterar Buke en gång i minuten typ :rofl:

Ska till Ullared på måndag, trängas med alla andra som har lov och vill köpa julklappar :laugh:

Ont i musklerna? Börjat samla vätska kanske? Mina ben är olidliga stundtals, ibland på natten kan jag vakna av att det är kram i vaden ibland sticker det i benen. Magnesium tycker jag hjälper litegrann.

Hoppas det känns bättre idag ❤️
Hoppas, även om jag inte vill det heller, att det är vätska, men med tanke på hjärtklappningen så är det inte osannolikt att det är nåt annat oxå. :banghead:

Har redan stödstrumpor hela dagarna. Vad mer kan man göra? (Ska nog läsa på lite igen.)

Maken kom hem och masserade både fötter, vader, skulderblad och nacke igår. :heart Kändes mycket bättre efter det.

Tack :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 029
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar