Vinterföräldrar 2016/17

Hoppas, även om jag inte vill det heller, att det är vätska, men med tanke på hjärtklappningen så är det inte osannolikt att det är nåt annat oxå. :banghead:

Har redan stödstrumpor hela dagarna. Vad mer kan man göra? (Ska nog läsa på lite igen.)

Maken kom hem och masserade både fötter, vader, skulderblad och nacke igår. :heart Kändes mycket bättre efter det.

Tack :heart

Testa att ta magnesium det hjälper musklerna att slappna av. Stödstrumpor är toppen och upp med benen i högläge.

Massage är ju också en bra sak, gärna helkroppsmassage ;)

Testa att ta magnesium det hjälper musklerna att slappna av. Stödstrumpor är toppen och upp med benen i högläge.

Massage är ju också en bra sak, gärna helkroppsmassage ;)

Oooja, helkroppsmassage hela tiden, tack!

Bortdomningarna i vänster arm, som jag haft i många år, har blivit värre, så jo, är nog bara vatten.

Sticker det även i handleder och händer? Jag har karpaltunnelsyndrom eller vad det heter, riktigt irriterande. Men det är hela armen som domnar?
Höger är opererad för karpaltunnelsyndrom 2007. vänster skulle opereras nåt år senare, när den högra läkt och blivit stark igen, men det beslutet försvann på vägen. Jag har inte orkat ta tag i det, eftersom jag lärt mig att minska på och leva med besvären. Kiropraktorn tror besvären kommer till stor del från nacke, axel och armbåge, men utesluter inte, faktiskt, att en operation skulle kunna hjälpa. Speciellt inte eftersom höger är helt bra. Den var riktigt jobbig innan operation.

Jag tänker att det inte är konstigt att besvären ökar eftersom jag inte kan ligga på mage eller rygg längre...

Måste bli flitigare med mina övningar igen. Kanske kan hjälpa lite.

Jag var på ultraljud i onsdags för koll av livmodertappen igen. Den var 2 mm längre jämför med när vi var inne på förlossningen dvs totalt opåverkad. Bebis vill tack och lov inte ut ännu. Idag är jag i v.33+0.

Varför jag fick så många och kraftiga sd är fortfarande oklart. Tydligen var det ingen infektion. Allt annat såg liksom bra ut. Pratat mycket med min bm som säger att vissa kvinnor föder för tidigt utan orsak och barnen är friska och starka ändå, men oftast inte så tidigt som v.30.

Jag får i alla fall röra mig igen. Som normalt folk. Inte lyfta tungt eller träna men promenera :)

Jag var på ultraljud i onsdags för koll av livmodertappen igen. Den var 2 mm längre jämför med när vi var inne på förlossningen dvs totalt opåverkad. Bebis vill tack och lov inte ut ännu. Idag är jag i v.33+0.

Varför jag fick så många och kraftiga sd är fortfarande oklart. Tydligen var det ingen infektion. Allt annat såg liksom bra ut. Pratat mycket med min bm som säger att vissa kvinnor föder för tidigt utan orsak och barnen är friska och starka ändå, men oftast inte så tidigt som v.30.

Jag får i alla fall röra mig igen. Som normalt folk. Inte lyfta tungt eller träna men promenera :)

Hejar på dig och bebis, bara 4 veckor till sen får h*n ju komma ut :love:

Hejar på dig och bebis, bara 4 veckor till sen får h*n ju komma ut :love:

Tack för att du hejar på oss.

Jag hoppas så innerligt att hon vill ut när det är tillåtet. Längtar efter att ha min kropp för mig själv, i alla fall insidan :angel:
Sen längtar jag efter bebis också, på ett sätt jag aldrig trodde en människa kunde längta på.

Tack för att du hejar på oss.

Jag hoppas så innerligt att hon vill ut när det är tillåtet. Längtar efter att ha min kropp för mig själv, i alla fall insidan :angel:
Sen längtar jag efter bebis också, på ett sätt jag aldrig trodde en människa kunde längta på.

Förstår dig, jag har 12 veckor kvar och längtar också tills jag får tillbaka rörligheten. Samtidigt är det lite sorgligt också eftersom det (troligtvis) är min sista graviditet så man vill ändå njuta av varenda minut nu när man mår bra.

Kl
Har ni några namn? Vi har några men det är så svårt att komma överens :rofl:

Förstår dig, jag har 12 veckor kvar och längtar också tills jag får tillbaka rörligheten. Samtidigt är det lite sorgligt också eftersom det (troligtvis) är min sista graviditet så man vill ändå njuta av varenda minut nu när man mår bra.

Kl

Svarar från vårtråden men vi har cornelis som killnamn med jonathan som mellannamn och lilly blir mellannamn om det är en tjej. Sen har vi inte bestämt oss för isabella eller stefani som tilltalanamn :) men barnet kanske ser ut som en rut eller karl, det vet vi ju inte än :) men tankarna går åt namnen ovan i alla fall!

Kl

Det har varit lite speciellt att bara gravid. Jag kommer nog också sakna en del av graviditeten. Än så länge är jag dock helt bestämd med att det är första och sista.

Vi, jag :angel: har två namn till tjej ( Elize och Cornelia ) och ett namn till kille ( Elias ). Jag heter Cornelia i andranamn.

Svarar från vårtråden men vi har cornelis som killnamn med jonathan som mellannamn och lilly blir mellannamn om det är en tjej. Sen har vi inte bestämt oss för isabella eller stefani som tilltalanamn :) men barnet kanske ser ut som en rut eller karl, det vet vi ju inte än :) men tankarna går åt namnen ovan i alla fall!

Alltid roligt att höra vad andra har för namn (om man vill berätta).

Jag gillar Alicia och iris.
Sambon Kerstin och Astrid.

Ni ser ju själva att vi inte riktigt tänker lika :rofl:

Kl
Våra tjej ska heta Isa i mellannamn efter min mormor. Tilltalsnamn är ett problem. Jag gillar Elvira, Beatrice och Tyra. Sambon gillar Saga, Alice och Elvira. Däremot hatar min mamma Elvira vilket känns lite tråkigt.
Sen får man väl se vad barnet ser ut som när den kommer ut.

Våra tjej ska heta Isa i mellannamn efter min mormor. Tilltalsnamn är ett problem. Jag gillar Elvira, Beatrice och Tyra. Sambon gillar Saga, Alice och Elvira. Däremot hatar min mamma Elvira vilket känns lite tråkigt.
Sen får man väl se vad barnet ser ut som när den kommer ut.

Jag älskar Isa, det är så himla fint :love: Men eftersom sonen heter Isak blir det lite väl likt :)

Elvira är fint, har dock ett mindre trevligt minne av en som hette just så och det har satt sina spår :rofl:

Gillar även Inez men mammas och pappas katt heter så och hon är rätt jobbig :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 029
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI