Vinterföräldrar 2016/17

Spenderat 3 h på förlossningen efter att ha fått en 15 kilos 3 åring på magen. Han hoppade från soffan rakt i magen på mig. Har aldrig varit så rädd i mitt liv, magen blev stenhård och fick så ont.

Ctg såg bra ut och även ultraljudet, fick se med egna ögon att det va en frisk liten tjej där inne.

Nu är jag helt slut.

Men fy vad hemskt! :(
Vilken tur allt gick bra! :heart

Spenderat 3 h på förlossningen efter att ha fått en 15 kilos 3 åring på magen. Han hoppade från soffan rakt i magen på mig. Har aldrig varit så rädd i mitt liv, magen blev stenhård och fick så ont.

Ctg såg bra ut och även ultraljudet, fick se med egna ögon att det va en frisk liten tjej där inne.

Nu är jag helt slut.

Ja det va längesen jag blev så rädd faktiskt. Har inte gråtit så mycket på många år, såg framför mig hur moderkakan lossnade och bebisen blev mosad :( Skönt att barnen ligger så isolerade som dem faktiskt gör.

Min hemkunskapslärare blev sparkad i magen som höggravid, av en elev i nian ( :mad: ) men det gick fint. Fall är tydligen värre.

Men såklart ska man kolla upp :crazy:

Min hemkunskapslärare blev sparkad i magen som höggravid, av en elev i nian ( :mad: ) men det gick fint. Fall är tydligen värre.

Var på ridläger i augusti, då berättade ridläraren att hon blev sparkad av en galen häst i magen, blev kalabalik på förlossningen men visade sig att barnet mådde bra och är fullt frisk idag, det var över 20 år sen!

Ja, man vet i bakhuvudet att bebisen är väl skyddad men just då tar rädslan över. Hade aldrig kunnat slappna av om jag inte hade fått en koll på förlossningen. Bm och läkare va fantastiska, även om min oro nu va onödig så fick jag ändå bara höra ; vad bra att du åkte in, självklart ska vi kolla så bebisen mår bra.

Har läst alldeles för mycket tragiska historier som sprids på ex Facebook, måste sluta med det och börja slappna av.

Nu är jag helt slut.
Åh men kram!!! Skönt att allt gick bra tillslut :heart

Ja, man vet i bakhuvudet att bebisen är väl skyddad men just då tar rädslan över. Hade aldrig kunnat slappna av om jag inte hade fått en koll på förlossningen. Bm och läkare va fantastiska, även om min oro nu va onödig så fick jag ändå bara höra ; vad bra att du åkte in, självklart ska vi kolla så bebisen mår bra.

Har läst alldeles för mycket tragiska historier som sprids på ex Facebook, måste sluta med det och börja slappna av.

Man ska kolla.

Och tom socialstyrelsen har ju skärpt sina råd i samband med ändrade fosterrörelser.

Oro ska inte viftas bort.

Nu är jag helt slut.

Men oj, vad hemskt det måste ha känts med all oro. Skönt att det såg bra ut. Kram.

Nu är jag helt slut.
Usch så obehagligt, men så skönt att allt gick bra!

Hur reagerade sonen? Förstod han allvaret?

Jag tror inte det, det va en olyckshändelse som jag själv hade största ansvaret för. Han och hans jämngamla kompis lekte i soffan och jag borde haft större fokus på vad dom gjorde.

Jag pratade dock med honom på kvällen och berättade så enkelt jag kunde varför jag blev ledsen och åkte till sjukhuset. Sen hur mycket han tog till sig det vet jag inte men jag har lärt mig mycket av händelsen :)

Vet inte alls om jag borde vaccinera mig, hoppas bm pratar nåt om det om 2v då vi ska dit..
Imorgon går vi in i v. 25!!! :o
Tiden går så fort!
Har ni tecknat nån graviditesförs?
Inte vi! :nailbiting:
Borde man gjort det?

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 030
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar