*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Nä, det förstår jag. Ger det sig efter förlossningen eller innan?
Det brukar försvinna efter förlossningen när jag känner mig som mig själv igen och inte som en stor heffaklump
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det förstår jag. Ger det sig efter förlossningen eller innan?
Umm, från början typ ett par kg. Sen inte så mycket fram till v 16 kanske? Sen känns det som 10 kg i veckan men så är det ju såklart inte... mellan v 31 och 32 gick jag upp 4 kg vet jag iaf. Och från v 32 till nu v 35 hade jag gått upp 3 kg. BM tror det mest är vätska men det känns inget bättre för det! Hon är iaf bra, säger att jag inte behöver titta när jag står där och har aldrig sagt något om vikten i sig förutom när jag gick upp 4 kg på en vecka men då konstaterade hon bara att det var vätska som sagt. Skönt att slippa bli tjatad på om vikten som man ser så många andra blir! Gick nog upp nästan 30 kg förra graviditeten också men gick aldrig över 100 kg iaf... vet inte varför jag blir så upprörd över det ens?
Samt att förra gången vägdes jag sista gången i v 36 och hade gått upp 25 kg då, och han är född i v 38.
Nu är det v. 35 (34+0) och jag har redan gått upp 30...
Själv undrar jag lite ibland vart det ens sitter? Magen och rövva och låren kommer jag fram till. Samt vätska jämnt fördelat över hela kroppen typ.
Är liksom sjukt tungt för kroppen att gå upp så mycket i vikt på så kort tid! Får mjölksyra i benen av att gå uppför trappen hemma ibland. Känns ju jättelogiskt?
Hur ofta väger ni er? Jag har gjort det en gång i typ vecka 12. Inget sen dess. Gillar inte att väga mig så jag slipper helst.
Typ när dubkan göra så här igen? --->Det brukar försvinna efter förlossningen när jag känner mig som mig själv igen och inte som en stor heffaklump
Typ när dubkan göra så här igen? --->
Hur ofta väger ni er? Jag har gjort det en gång i typ vecka 12. Inget sen dess. Gillar inte att väga mig så jag slipper helst.
Jag har inte gått upp ett kg sen invägning, men då vägdes jag in med skor o allt på o den vikten hon skrev in är en siffra jag aldrig vart uppe i..
Dagen efter stod min egna våg på -4 kg mot vad hon vägde in mig på..
Så nu är jag uppe i det som hon vägde in mig i o har då ca gått upp 4kg hittils fastän eg inget enligt hennes invägning.
Oj vad krånglig förklaring jag ger
Jag går in i vecka 25 på fre o mår prima förutom att jag dagligen undrar om det verkligen bor nåt där inne..
O om det verkligen lever..
O om jag verkligen känner rörelser eller om det är gaser...
Jag vägde mig inte alls under hela graviditeten, varken hemma eller hos BM. Enda gången jag stod på en våg var när jag skrevs in på förlossningen men jag hann inte ens se vad det stod (antar att de vill ha en vikt ifall något händer).
Det här har jag funderat på. Vissa verkar bli vägda när de skrivs in på förlossningen, andra inte. Jag fick inte väga mig inte någon av gångerna Första gången kan jag kanske förstå för ingen trodde att det skulle bäbis inom en timme när jag åkte in för koll. Alla var lika chockade så jag hann inte bli riktigt inskriven ens Tror dom hade räknat med att skicka oss till patienthotellet eller hem.
Nu när du säger det, jag tror inte svägerskan (som födde på samma klinik) vägdes. Jag kan dock tänka mig att jag var markerad som lite av en riskpatient eftersom jag stod på blodförtunnande, då skulle t.ex. en blödning få större konsekvenser och man vill kanske ha bättre koll inför eventuella komplikationer.
Umm, från början typ ett par kg. Sen inte så mycket fram till v 16 kanske? Sen känns det som 10 kg i veckan men så är det ju såklart inte... mellan v 31 och 32 gick jag upp 4 kg vet jag iaf. Och från v 32 till nu v 35 hade jag gått upp 3 kg. BM tror det mest är vätska men det känns inget bättre för det! Hon är iaf bra, säger att jag inte behöver titta när jag står där och har aldrig sagt något om vikten i sig förutom när jag gick upp 4 kg på en vecka men då konstaterade hon bara att det var vätska som sagt. Skönt att slippa bli tjatad på om vikten som man ser så många andra blir! Gick nog upp nästan 30 kg förra graviditeten också men gick aldrig över 100 kg iaf... vet inte varför jag blir så upprörd över det ens?
Samt att förra gången vägdes jag sista gången i v 36 och hade gått upp 25 kg då, och han är född i v 38.
Nu är det v. 35 (34+0) och jag har redan gått upp 30...
Själv undrar jag lite ibland vart det ens sitter? Magen och rövva och låren kommer jag fram till. Samt vätska jämnt fördelat över hela kroppen typ.
Är liksom sjukt tungt för kroppen att gå upp så mycket i vikt på så kort tid! Får mjölksyra i benen av att gå uppför trappen hemma ibland. Känns ju jättelogiskt?
Ska Både jag och maken, men dom börjar inte med vaccinationerna förrän den 8:e nov här.Har ni vaccinerat er?
Rättar mig själv, väger 2 kg mindre sen hon vägde in mig så gått upp 2kg totalt.
Seriöst är det för lite?
Finns det nåt sånt vad man "borde" gå upp??
Har ni vaccinerat er?
Nej, vet inte om jag ska göra det heller! Är inte jätterädd för influensa men bara för det åker jag väl på världens dunderinfluensa och blir jättesjuk! Men var på föreläsning med en BM förra veckan, hon sa att jag kan bli extra sjuk som gravid, men att barnet inte är i någon direkt fara om man passerat ca v25-30, för att man då kan plocka ut barnet och det troligen överlever! Så hon sa att det var upp till mig, men tänkte även fråga ordinarie bm när jag ska dit i november!