Vinterföräldrar 2016/17

Hur tänker ni kring fosterrörelser, vad är minskade fosterrörelser? Jag har inte känt av någon dygnsrytm, utan det är sååå olika från dag till dag. Lördagen bökades det på som bara den. Igår var det väldigt(!) lugnt och i morse har den sagt god morgon med råge :D Så har det varit från början och den har ju mått bra... Jag vet att jag kommer att fundera mycket över detta så det är lika bra att förbereda sig med argument mot sig själv ;)

Jag tycker att ibland har den ett schema som går att följa, ibland inte. Ofta om det känns annorlunda några dagar så att den rör sig på annat sätt/andra tider så etablerar den en ny vana som den sen håller några veckor innan det byts igen.
När jag känner den jättemycket i 2-3 dagar, till graden att det blir lite jobbigt, brukar jag sen få växtvärk 1-2 dagar och efter det känns den mycket mindre igen ett tag.

Jag har känt mig extremt gravid i helgen.
Under dagen har det gått ganska bra då har jag bara varit lite tröttare, men på kvällen... :cautious:
Bönan har bökat så hårt så det blir obehagligt samt att det har huggit i ljumskar och bäckenet som om någon hamrat i en spik i mig. :crazy: Det känns att det trycker rejält nedåt i bäckenet. Håller på nästan 2 h, sen lugnar det ner sig och blir standardbökande.
Samtidigt har brösten ilat så jag blir tvungen att hålla BH'n ifrån dem så mjölk kan rinna ut när det bökar som värst. Nu droppar det ganska ofta över dygnet från boobisarna, speciellt under natten, men det nya ilandet tar det som till en annan nivå.

Känns lovande att jag ska skriva två tentor i veckan. Kommer skrämma livet ur mina medstudenter om jag måste ställa mig upp, vanka runt och flåsa. :D:nailbiting:

Hur tänker ni kring fosterrörelser, vad är minskade fosterrörelser? Jag har inte känt av någon dygnsrytm, utan det är sååå olika från dag till dag. Lördagen bökades det på som bara den. Igår var det väldigt(!) lugnt och i morse har den sagt god morgon med råge :D Så har det varit från början och den har ju mått bra... Jag vet att jag kommer att fundera mycket över detta så det är lika bra att förbereda sig med argument mot sig själv ;)

Ja du, när jag trodde jag hade fått kläm på ungen i magen så ändrar den sig. Men har ganska bra koll, dagarna är det mest buffar men när det närmar sig 16-17 så är det rena cirkusen fram till midnatt. Jag hoppas inte det blir så när bebisen är ute, kommer vara helt slut om h*n är vaken hela nätterna :p

Besök hos bm idag, ska ta upp och fråga varför jag har så förbenat ont i ljumskar och upp över livmodern. Skulle helst vilja ha ett ul för att lugna nerverna, börjat googla på moderkaksavlossning och jag blir helt knäpp...

Ska bli skönt att få lyssna på bebisen iaf.

Ska även ta upp min extrema viktuppgång, avskyr det. Svullnat flera kilo på bara 2 veckor. Ligger dock bra i blodtryck.

Har ni hämtat ut några babyboxar?
Jag har hämtat ut flera stycken, eftersom typ alla innehållit våtservetter och jag vann en tävling med diverse hygien-/vårdprodukter så har vi nu 9 paket våtservetter som väntar på bebis :D

Jag har hämtat ut flera stycken, eftersom typ alla innehållit våtservetter och jag vann en tävling med diverse hygien-/vårdprodukter så har vi nu 9 paket våtservetter som väntar på bebis :D

Ska hämta ut en box på onsdag när jag ändå ska in till storstaden.

Nä. Har ingen koll på hur-var-när och har inte orkat sätta mig in i det heller.

Jag har reggat mig för några. Men har lite dålig koll på vart man kan hitta

Inte brytt mig, brukar vara lite småpryttlar som kan vara bra till första men nu när det är dags för andra vet vi redan vilka blöjor, våtservetter etc vi vill ha så då kan de som verkligen vill få de där boxarna tycker jag :D

Ang fosterrörelser så har jag känt lite minskad aktivitet strax innan bebis vänt sig och sen haft ont och mått illa under tiden, men efteråt har det varit livligt värre igen. Hickar som sjutton, flera gånger per dag, precis som storasyster.

Besök hos bm idag, ska ta upp och fråga varför jag har så förbenat ont i ljumskar och upp över livmodern. Skulle helst vilja ha ett ul för att lugna nerverna, börjat googla på moderkaksavlossning och jag blir helt knäpp...

Ska bli skönt att få lyssna på bebisen iaf.

Ska även ta upp min extrema viktuppgång, avskyr det. Svullnat flera kilo på bara 2 veckor. Ligger dock bra i blodtryck.

Min kompis råkade ut för det i samband med HELP men hon hade inte ont i ljumskarna utan uppe på sin vänstra sida, vid revbenen typ. Man ska inte googla sånt ;)

Ang fosterrörelser så har jag känt lite minskad aktivitet strax innan bebis vänt sig och sen haft ont och mått illa under tiden, men efteråt har det varit livligt värre igen. Hickar som sjutton, flera gånger per dag, precis som storasyster.

Min kompis råkade ut för det i samband med HELP men hon hade inte ont i ljumskarna utan uppe på sin vänstra sida, vid revbenen typ. Man ska inte googla sånt ;)

Vad är HELP? :)

Havandeskapsförgiftning, den mest farliga och akuta formen. Det försvann visst ett "L" på vägen när jag skrev för det ska vara HELLP :D Väldigt ovanlig förstod jag det som och min kompis och hennes barn mådde bra ganska så omgående efter kejsarsnittet. De åkte in vid 20 och ca fyra timmar senare åkte hon in på operation, då hade moderkakan lossnat nästan helt. Men som sagt är det en ovanlig form som tur är.

Sitter på glukosbelastningen och har dötrist. Hungrig är jag också. Har 40 min kvar. Fick bokat in ett TUL om några veckor eftersom bm tror min bebis är mindre än "normalgraden". Nåja vi får se vad det resulterar i. Jag hävdar fortfarande att jag kommer gå 9 dagar över tiden :D
Sen är det ett jävla tjat om mina byggda naglar, måste klippa av dem till förlossningen osv... Ja jag fattar... ingen var på mig förra gången, måste vara olika från bm till bm då.

Sitter på glukosbelastningen och har dötrist. Hungrig är jag också. Har 40 min kvar. Fick bokat in ett TUL om några veckor eftersom bm tror min bebis är mindre än "normalgraden". Nåja vi får se vad det resulterar i. Jag hävdar fortfarande att jag kommer gå 9 dagar över tiden :D
Sen är det ett jävla tjat om mina byggda naglar, måste klippa av dem till förlossningen osv... Ja jag fattar... ingen var på mig förra gången, måste vara olika från bm till bm då.

Haha varför måste du klippa naglarna innan förlossningen? :p Aldrig hört talas om innan :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 031
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar