Beklagar @*Gotlandsrusset*.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För övrigt mår jag mentalt skit.
Var på inspirationsföreläsning om förlossningen igår kväll. Jättetrevlig kväll tillsammans med maken. På vägen hem kom hjärtklappningen med huvudvärk, som.jag sluppit på ett helt dygn, och stressen i kroppen höll i resten av kvällen, även om pulsen lugnade ner sig. Humöret i botten och jättenere.
Vaknade i natt för att kissa och hade en lätt släng av höjd puls efter det. Lyckades lugna kroppen och somna.
Idag har jag varit jätteledsen och det blev inte bättre av att Närhälsan hänvisade mig till AKUTEN för att få träffa en läkare idag, för de hade inga tider kvar idag... (Jag ringde 07.40 och blev uppringd 09.15.)
Alltså, sköterskan menade inte att jag mådde så pass dåligt. Hon menade bara att de inte hade några läkartider och att hon inte kan ge mig nån på måndag heller, för de får inte boka sånt i förväg. Heeeelt galet.
Så jag blev arg och påpekade för sköterskan att jag hellre går till jouren imorn. För det är totalt jävla onödigt att ta en plats på akuten när det inte är akut. Jävla idioti.
Dessutom behövde jag förklara för henne flera gånger att jag redan varit hos dem på EKG, men inte fått träffa läkare. Och att barnmorskorna har gjort vad de kan och att de hänvisar mig till Närhälsan, eftersom de inte har någon tid förrän i slutet av nästa vecka hos sin egen läkare.
Bröt ihop fint efter det där jävla samtalet.
Så jävla less.
Mår redan skit fysiskt av hjärtklappningen och stressen, genom att vara trött och seg. Mår aspiss mentalt av att inte orka nåt, av att känna mig så mesig, av att inte orka med jobbet, av att överlag må skit...
Orkar liksom inte hålla på och försvara mig (mot mig själv) eller hålla på att förklara gång på gång på gång...
Fy vad jobbig sits
Inte nog med att må dåligt utan bli omkringskickad på det.
Har du fått någon samtalskontakt? Hur är ditt hb? Jag får väldigt hög puls av att järnvärdet är så dåligt.
Du är dock inte på något vis mesig, att vara gravid är inte skinande hår och rosa fluffiga moln det kan vara ett rent helvete. Du får må dåligt och tycka synd om dig själv. Du kanske tom skulle behöva lite stämningshäjande? Har du ex ångest? Ångest kan ju ge hjärtklappningar.
Hoppas du får hjälp snart
Ja, jag träffar psykologen på BMM. Från början för att få hjälp att ändra på tankar jag haft hela mitt liv, men som blivit lite värre av alla hormoner. Senast jag träffade henne, för två veckor sedan, hade jag haft hjärtklappning 3 gånger på 3 veckor, men har sen dess ökat ganska markant.
Hb är inte kollat på ett tag. BM tittade bara på blodtryck, protein och puls. Och hänvisade sen till läkare och EKG.
Usch vilken jobbig sits. Hoppas du får rätt hjälp snart!För övrigt mår jag mentalt skit.
Var på inspirationsföreläsning om förlossningen igår kväll. Jättetrevlig kväll tillsammans med maken. På vägen hem kom hjärtklappningen med huvudvärk, som.jag sluppit på ett helt dygn, och stressen i kroppen höll i resten av kvällen, även om pulsen lugnade ner sig. Humöret i botten och jättenere.
Vaknade i natt för att kissa och hade en lätt släng av höjd puls efter det. Lyckades lugna kroppen och somna.
Idag har jag varit jätteledsen och det blev inte bättre av att Närhälsan hänvisade mig till AKUTEN för att få träffa en läkare idag, för de hade inga tider kvar idag... (Jag ringde 07.40 och blev uppringd 09.15.)
Alltså, sköterskan menade inte att jag mådde så pass dåligt. Hon menade bara att de inte hade några läkartider och att hon inte kan ge mig nån på måndag heller, för de får inte boka sånt i förväg. Heeeelt galet.
Så jag blev arg och påpekade för sköterskan att jag hellre går till jouren imorn. För det är totalt jävla onödigt att ta en plats på akuten när det inte är akut. Jävla idioti.
Dessutom behövde jag förklara för henne flera gånger att jag redan varit hos dem på EKG, men inte fått träffa läkare. Och att barnmorskorna har gjort vad de kan och att de hänvisar mig till Närhälsan, eftersom de inte har någon tid förrän i slutet av nästa vecka hos sin egen läkare.
Bröt ihop fint efter det där jävla samtalet.
Så jävla less.
Mår redan skit fysiskt av hjärtklappningen och stressen, genom att vara trött och seg. Mår aspiss mentalt av att inte orka nåt, av att känna mig så mesig, av att inte orka med jobbet, av att överlag må skit...
Orkar liksom inte hålla på och försvara mig (mot mig själv) eller hålla på att förklara gång på gång på gång...
Tack. Hoppas jag med. Känner mig som ett ynkligt äppelskrutt.Usch vilken jobbig sits. Hoppas du får rätt hjälp snart!
Fast så extremt hög är ju inte pulsen. Jag har 90 i vilopuls. Alltid haft trots bra kondition.Vecka 27-28. Vilopuls 60-65, puls vid hjärtklappning 85-95.
Blodtryck 110/65 för en vecka sen. 120/80 innan jag blev gravid.
Ja, jag hoppas på att få hjälp, nån gång. Hb ska jag absolut trycka på om. Tyvärr har inte labbet öppet under helgen, men jag kanske kan få en remiss för det i a f.
Nä, har inte påstått det heller.Fast så extremt hög är ju inte pulsen. Jag har 90 i vilopuls. Alltid haft trots bra kondition.
Alltså, återigen blir jag att tänka på hur bra jag har det...
Jag mår hur bra som hellst! Sover lite sämre eftersom jag inte tycker om att sova på sidan och det är det enda som funkar nu -men varje gång jag bökar på i sängen gör jag det med ett leende; tänk att jag har sån tur som får böka för barnet i min mage!!
Läkarvården är jättebra, vi får ofta komma in till barnmorska, det är förlossningsförberedelser och lite extra ultraljud pga ivf. Mina läkare är jättefina och jag litar på dem!
Mannen bokar profylaxkurser, köper babyskydd och sköter typ allt i hemmet (han fixar maten varje vecka trots att jag nog är fullt kapabel till att laga mat under min vecka -han säger att jag ska ta en kort promenad och vila en stund istället )
Jag svävar på små moln!!!