Vinterföräldrar 2016/17

Jag bor med en antikhandlare. Gissa hur barnanpassat vi bor:D
Behövs det kan man väl plocka efterhand.

Min svärmor hade nog dött. Jag menar vi har ju tre!! elgitarrer i soffan, soffan är gammal och ful dessutom. Passar sig inte! Den ska dock få åka till tippen nu på tisdag och gitarrerna blir då placerade mot väggen. Ve och fasa.

Nej men skämt och sido. Folk är väldigt jobbiga ibland.

Ber om ursäkt ifall jag gnäller för mycket om det här. Min sambo har tröttnat på att diskutera det och jag måste få ur mig lite aggressioner annars blir jag bara ännu surare än vad jag är.

Min svärmor hade nog dött. Jag menar vi har ju tre!! elgitarrer i soffan, soffan är gammal och ful dessutom. Passar sig inte! Den ska dock få åka till tippen nu på tisdag och gitarrerna blir då placerade mot väggen. Ve och fasa.

Ber om ursäkt ifall jag gnäller för mycket om det här. Min sambo har tröttnat på att diskutera det och jag måste få ur mig lite aggressioner annars blir jag bara ännu surare än vad jag är.

Djupandas och gnäll på:D

Tänkte som @hera_ att hoppas hon inte lägger sig i mer sen. Så det spårar ur totalt liksom. Hon verkar jättebarnslig.

Min svärfar är gullig men svärmor är så himla bestämd vilket jag också kan vara. Så jag försöker mest tänka på annat när hon sätter igång. Men jag lider med dig som har det så. <3

Jag är rätt så tuff av mig jag också och tar ingen skit. Vi har haft lite otalat med varandra förut då hon la sig i våran renovering också.

Sen vet jag att hon inte gillar att jag är långtidssjukskriven, har diagnoser och en jobbig uppväxt. Men jag lever ju med hennes son och inte med henne :up:

Håller helt och hållet med @Hyacinth :D

Är inte så glad i min svärmor heller men vet att hon menar väl. Oftast. Flera år efter att jag och mannen flyttat ihop kommenterade hon hans skrynkliga tröjor varje gång vi sågs. Hon hade minsann vikt dem redan i tvättstugan och strukit dem om det behövdes. Hon slutade när hon insåg att det inte gav någon effekt, varken på mig eller sin son. Jag har aldrig vikt hans tvätt. Det var tillräckligt illa att som 24-åring aldrig ha vikt ett par strumpor eller en tröja för att mamma alltid gjort det tyckte jag. Har aldrig strukit något åt honom heller. Vill han ha det struket får han göra det själv.

Hon kommer gärna med saker som toapapper (fel märke, ja jag är noga med sånt), blöjor (iofs snällt men snälla, jag och sambon har fasta jobb och tjänar hyfsat, sånt har vi själva råd med) eller våtservetter (också fel märke, jag AVSKYR natusans eftersom de är tunna och aldrig släpper från varann och ja - hon vet vilka jag och sambon föredrar). Så hon menar oftast väl men vi har aldrig bett om sådan hjälp och jag som är van att klara mig själv, och har gjort tidigt i livet, tycker det är svinjobbigt och nästan lite nedsättande. Som om vi inte klarar oss själva. Men jag biter oftast ihop. Sist blev jag dock förbannad när svärföräldrarna kommer dragandes med ett litet bord och stolar till oss som är till vår dotter och jag uttryckligen sagt tidigare att vi inte behövde det eftersom vi redan har ett litet bord med stolar. Vi hade en del folk hemma så jag kvävde impulsen att kasta ut skiten och stod istället och försökte kontrollera ljudnivån på mitt femtioelfte nej. Det slutade med att de satte det på vår uteplats. Morr. Och det kvittar vem av mig och sambon som säger nej, skiten kommer ändå. Eller som när sambon försökte gå ner i vikt och svärmor vill skicka med oss en massa choklad hem (sambon har tyvärr ingen karaktär och äter allt onyttigt som finns hemma) och jag uttryckligen tackar nej pga nyss nämnda anledning så likförbannat får vi det med oss hem.

Nu blev det visst jag som kräkte av mig lite...

Nu blev det visst jag som kräkte av mig lite...

Det är skönt att häva ur sig lite.
Det gör liksom att pulsen går ner en aning.

Just rummet med gitarrerna är min sambos musikrum och han sover där också ibland då han har sömnproblem. Svärmor vill väl att bebis ska ha ett eget rum men jag vill sova med bebis för att underlätta matning och så på natten. Verkar vara svårt för henne att jag vill göra på mitt sätt.

För övrigt har vi tvättad tvätt liggandes på tvättmaskin som legat där nån vecka nu.
" -Vi gör det i morgon" är mitt och sambons favoritord :D Jag får nog tvätta om det snart.

Gnäll på, jag skulle själv kunna skriva romaner om svärmor så jag förstår att det behöver ut. Jag blir dessutom än mer lätt provocerad när jag är gravid, räcker med fel ord i ett sms så tar jag illa vid mig/blir förbannad.

Så ut med de :)

Jag är rätt så tuff av mig jag också och tar ingen skit. Vi har haft lite otalat med varandra förut då hon la sig i våran renovering också.

Sen vet jag att hon inte gillar att jag är långtidssjukskriven, har diagnoser och en jobbig uppväxt. Men jag lever ju med hennes son och inte med henne :up:

Fast vadå inte gillar, man kan ju bete sig för de :banghead:

Önskar att jag också kunde vara tuff tillbaka, jag säger oftast inte emot utan tar ut det på sambon istället vilket inte gör saken bättre.

Hoppas din svärmor lugnar sig snart och köper lite förnuft på blocket!

Fruktansvärd dag igår med migrän, fruktansvärd natt. Drömde mardröm igen. Drömde att sambon skrev hemliga meddelanden till en tjej. Så fick jag reda på det, han förstog inte vad som var så hemskt så det slutade med att jag slängde ut honom. Vaknar gråtandes. Mitt i sambons försök att trösta mig messar en av hans kunder, tjej, klockan var typ 2 på natten. Hon har en vana att alltid höra av sig mitt i natten, vilket stör mig som f-n, tycker det är respektlöst mot vår fritid. Men nu, efter den här mardrömmen vart jag helt otröstlig. Så taskig tajming.
Natten gjorde att migränen hängde sig kvar även idag så inget jobbande för mig idag heller. Har fått en tid hos barnmorskan för att se om jag har några konstiga värden ifall det är därför jag får yrsel och migrän i alla fall.

Fast vadå inte gillar, man kan ju bete sig för de :banghead:

Önskar att jag också kunde vara tuff tillbaka, jag säger oftast inte emot utan tar ut det på sambon istället vilket inte gör saken bättre.

Hoppas din svärmor lugnar sig snart och köper lite förnuft på blocket!

Hon tycker väl att jag har för mycket problem och tycker synd om sonen sin. Va tråkigt liksom men vi har det jätte bra även fast hissen inte går ända upp för mig ibland.

Vi tror att hon är frustrerad för att sambons bror ska få barn också. Hon hade tydligen sagt till min sambo att det inte bara är vi som ska ha :banghead: Vi har aldrig krävt något heller, hon har erbjudit sig. Dessutom hade vi tackat svärfar i stället för henne för att de passade katterna, det var ju hon som gjorde det :eek: Det ska bli skönt att betala vagnen själva :angel:

Nää extra nyckeln ska vi ha tillbaka. Min mor får den i stället.

Hon tycker väl att jag har för mycket problem och tycker synd om sonen sin. Va tråkigt liksom men vi har det jätte bra även fast hissen inte går ända upp för mig ibland.

Vi tror att hon är frustrerad för att sambons bror ska få barn också. Hon hade tydligen sagt till min sambo att det inte bara är vi som ska ha :banghead: Vi har aldrig krävt något heller, hon har erbjudit sig. Dessutom hade vi tackat svärfar i stället för henne för att de passade katterna, det var ju hon som gjorde det :eek: Det ska bli skönt att betala vagnen själva :angel:

Nää extra nyckeln ska vi ha tillbaka. Min mor får den i stället.

Men hur kul är det att vara normal då ;) Å vem bestämmer VEM som är normal? Nä, jag har en hel del problem och hemskheter i bagaget men inte är jag en sämre människa för det. Usch för folk som inte kan acceptera alla trots dess olikheter.

Varför är hon frustrerad för det? Va glad istället jag menar barnen får kusiner i ungefär samma ålder, det är ju superkul :D

Ja ta tillbaka nyckeln, hade inte heller velat ha den utlämnad till någon som inte kan va snäll :(

Fruktansvärd dag igår med migrän, fruktansvärd natt. Drömde mardröm igen. Drömde att sambon skrev hemliga meddelanden till en tjej. Så fick jag reda på det, han förstog inte vad som var så hemskt så det slutade med att jag slängde ut honom. Vaknar gråtandes. Mitt i sambons försök att trösta mig messar en av hans kunder, tjej, klockan var typ 2 på natten. Hon har en vana att alltid höra av sig mitt i natten, vilket stör mig som f-n, tycker det är respektlöst mot vår fritid. Men nu, efter den här mardrömmen vart jag helt otröstlig. Så taskig tajming.
Natten gjorde att migränen hängde sig kvar även idag så inget jobbande för mig idag heller. Har fått en tid hos barnmorskan för att se om jag har några konstiga värden ifall det är därför jag får yrsel och migrän i alla fall.

Usch vilken tung dröm :( Drömde själv i natt att vi hoppade i sambons mormors säng när hon dog. Normalt? (Ligger i koma på sjukhuset nu så det är väl det som snurrar i huvudet men vidrigt att drömma om)

Låter jätte jobbigt med mardrömmar. Hoppas de går över snart.

Usch vilken tung dröm :( Drömde själv i natt att vi hoppade i sambons mormors säng när hon dog. Normalt? (Ligger i koma på sjukhuset nu så det är väl det som snurrar i huvudet men vidrigt att drömma om)

De här mardrömmarna tar kål på mig. Inatt var första gången som jag tänkte att jag inte orkar gå igenom den här graviditeten. Att jag skiter i det och avbryter den nu. :(

Åh vad tråkigt med mormorn. Hoppas hon repar sig!

De här mardrömmarna tar kål på mig. Inatt var första gången som jag tänkte att jag inte orkar gå igenom den här graviditeten. Att jag skiter i det och avbryter den nu. :(

Åh vad tråkigt med mormorn. Hoppas hon repar sig!

Ja, drömde i även att jag hade idrott med gamla gumnasiegänget, halkade i duschen och började blöda. Panik och in till sjukhuset där bebis mådde bra men skulle tas ut. Sen vakna jag :nailbiting:

Tyvärr kommer inte hans mormor bli bra utan ligger i slutskedet.

Ja, drömde i även att jag hade idrott med gamla gumnasiegänget, halkade i duschen och började blöda. Panik och in till sjukhuset där bebis mådde bra men skulle tas ut. Sen vakna jag :nailbiting:

Tyvärr kommer inte hans mormor bli bra utan ligger i slutskedet.

Tufft med döende släktingar mitt i alla andra känslostormar :(

Efter att ha haft båda varianterna på dödsfall i år föredrar jag ändå den snabba varianten. Men saknaden är ju densamma :(

Absolut, synd bara att övriga kroppen inte följer hjärnan där. Hon kommer aldrig mer vakna men har ändå legat snart en vecka nu. Vore skönast för alla om hon bara fick vandra vidare hela hon. :(

Absolut, synd bara att övriga kroppen inte följer hjärnan där. Hon kommer aldrig mer vakna men har ändå legat snart en vecka nu. Vore skönast för alla om hon bara fick vandra vidare hela hon. :(

Farmor låg nästan 6 dygn (efter en hjärtinfarkt) utan annat än syre men mormor var "halvdöd" i typ ett år. Farmors dygn på sjukhuset var ju värst för oss runtomkring men samtidigt hann alla vara där i lugn och ro och hon var verkligen väl omhändertagen av personalen :love:

Jag blir ibland lite ledsen över att farmor inte hann träffa sitt barnbarnsbarn, det var ju ändå så nära. Mormor har två sedan tidigare som hon umgåtts med så det är inte lika surt. Där är jag glad att mamma är ok. Inte bra men om inget händer kommer de hinna få utbyte av varandra och hon har längtat typ sedan jag föddes :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 031
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar