Vinterföräldrar 2016/17

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet RUL sa flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
19/2 - Chardonnay, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet
26/2 - Glittra, andra barnet

Letade upp listan, börjar närma sig för vissa nu :bump:

Under tiden vi låg inne på sjukhus så tog svärmor hand om katterna.

Och det har varit klagomål. Vi har stökigt, inte barnsäkrat, rotigt, saker överallt. Vi kommer inte få plats med barnvagnen m.m. alltså hur fan (ursäkta svordomen) kan man vara så fruktansvärt respektlös?

Mina vänner som var hos oss idag undrade vart sjutton vi hade det stökigt.

Och det har varit klagomål. Vi har stökigt, inte barnsäkrat, rotigt, saker överallt. Vi kommer inte få plats med barnvagnen m.m. alltså hur fan (ursäkta svordomen) kan man vara så fruktansvärt respektlös?

Oj jag hade exploderat. För det första är det inte hennes hem, det är inte hon som ska bo där och barnsäkra ett hus NU? Vi började barn"säkra" lägenheten när ungen va 6 månader för innan dess låg/satt han där han låg/satt :p

Vi barnsäkrade knappt heller för den delen, hade koll på ungen istället och lärde honom vad man får och inte får pilla på.

Nä, jag hade blivit vansinnig :o

Dessa svärmödrar... När vi kom hem från BB med ettan hade svärmor städat h e l a vårat hus.
"det måste vara rent och fint när ni kommer hem och bvc gör hembesök"
Jag kunde inte bli glad. Det kändes som att allt var genomgånget...

Oj jag hade exploderat. För det första är det inte hennes hem, det är inte hon som ska bo där och barnsäkra ett hus NU? Vi började barn"säkra" lägenheten när ungen va 6 månader för innan dess låg/satt han där han låg/satt :p

Vi barnsäkrade knappt heller för den delen, hade koll på ungen istället och lärde honom vad man får och inte får pilla på.

Nä, jag hade blivit vansinnig :o

Jag är vansinnig. Min sambo gav upp och la på i örat på henne.

Visst vi har haft en tvättmaskin stående i hallen länge. Ja vi har lite grejer här och där liggandes men det är inte hela världen. Bebis dör inte av det heller när den väl är ute och det ska inte ske ännu.

Ja visst hon hade diskat. Tack! Eller nåt. Men hon hade också kollat garderoben och ställt undan grejer. Inte okej!

En kompis till mig har fått min nyckel ifall det går åt skogen igen. Jag orkar inte med gnället om städning och att det är så syyynd om katterna.

Dessa svärmödrar... När vi kom hem från BB med ettan hade svärmor städat h e l a vårat hus.

Vi har haft dispyter förut. Hon är speciell. Mig säger hon inte mycket till då jag blir rejält elak utan hon gnäller till sin son som inte riktigt vågar säga ifrån utan lägger på i örat på henne i stället.

Blir väl ännu värre när bebis är ute men mig kan hon då inte köra med!

Åh jag hade älskat det!

(Och min skulle städa hela huset om hon var här när vi åkte in. Hon brukar göra det :angel: Men har faktiskt frågat först om jag tar illa upp. Vilket jag inte gör.)

Åh jag hade älskat det!

(Och min skulle städa hela huset om hon var här när vi åkte in. Hon brukar göra det :angel: Men har faktiskt frågat först om jag tar illa upp. Vilket jag inte gör.)

Jag hade absolut uppskattat om någon städat om de frågat men sen vill jag inte att det rotas i lådor eller liknande. Men dammsugning, vika tvätt alt diskat hade jag inte tackat nej till.

Min mamma var här nyligen, just för att stötta med städning och röjning bland flyttlådor (som stått ett år). Hon har erbjudit sig att komma så ofta vi vill. Det är 30 mil mellan oss. Hon är hjärtligt välkommen.

Svärmor försöker jag istället engagera på annat sätt. Hon har t ex fått i uppdrag att göra rent liggdelen i den vagn vi fått. Och har fått lite syförslag. Jag skulle inte klara av att ha henne städandes här. Hon bor 1 mil bort.

Extranyckel har vi hos en vän, som kan hoppa in som kattvakt om det skulle behövas. Det känns tryggt. Hästen får de andra i stallet ta hand om, om det skulle behövas.

Åh, vad gott det var med fiskpinnar!
Gaaah, vad trött jag blev.
Ligger i soffan och försöker undvika hjärtklappningen. Har istället ont i tuttarna. De är inte nöjda varken med bh, sportbh eller utan...

För övrigt är jag sjuk från jobbet imorn. Tog beslutet när hjärtklappningen kom under förmiddagens handledning (som var mycket givande).
Nån har under dagen ringt från privat nummer. Misstänker att det är Närhälsan eller BMM. Vem det än var får de vackert ringa igen. Jag hörde ju inte när det ringde.

Förresten!
I fredags kom inbjudan till Föräldragruppen. De hade glömt skriva med klockslag. :rofl:
Kanske borde ringa imorn och fråga. (Så kan jag samtidigt gnälla över hur jag mår och se om de reagerar på det.)

Köpte ett klädpaket på blocket med 90 plagg i stl 50-56 för 500:- så den storleken är nog helt avklarad nu :D
Hittade även en jätte fin vagga, som alltså vaggar, tittat på såna beg men tycker dem har kostat lite mkt för den korta tid dem används men denna
kostade bara 200:- :love:
Perfekt med beg tycker vi.

Köpte ett klädpaket på blocket med 90 plagg i stl 50-56 för 500:- så den storleken är nog helt avklarad nu :D
Hittade även en jätte fin vagga, som alltså vaggar, tittat på såna beg men tycker dem har kostat lite mkt för den korta tid dem används men denna
Var kläderna fina? Konstig fråga kanske. :D jag kollar också på klädpaket på blocket men är rädd att grejerna inte ska kännas "jag" liksom. Eller man kanske inte bryr sig så mycket till en bebis.

Jag måste erkänna en sak också. Jag har blivit så sjukt svartsjuk. Jag är inte såhär i normala fall men i takt med att veckorna går så blir det jobbigare och jobbigare. Jag litar helt på min sambo men det är som att jag ställer in mig på att han ska vara otrogen. Allt gör mig svartsjuk typ, när det ringer, smsar, om han träffar en kompis, när han jobba. Ni fattar det är inte hållbart. Säg att det bara är hormonerna som spökar i en kombo med alla mardrömmar jag drömmer.

Jag förstår precis vad du menar :D
Kände så lite själv först när vi tittade på blocket att nån annan liksom köpt det som dem vill ha till SIN bebis o undrade om det skulle kännas rätt men jag är faktiskt jätte nöjd, visst vissa plagg kommer vi inte o använda eller ja rättare sagt inte jag o sätta på, sambon däremot bryr sig "bara" om att det ska vara helt och hålla funktionen :)
Så igår höll jag upp en mycket rosa klänning med volanger o diverse spetsar överallt o frågade om han sätter d
en på om det blir en kille, men där någonstans gick väl gränsen :p

I paketet var det säkert 30 bodys om
inte mer och det tror jag blir lite sådär
slit o släng så det var bra.
Sen kommer vi säkert komplettera med
några udda plagg som just vi vill ha
och det känns ändå okej då vi fick allt
detta för 500:- så har vi råd o köpa till
några guldkorn ;) sen skänker vi allt som vi köpte i detta klädpaket till secondhandaffären som ligger här där vi bor.
min mamma kommer sticka mkt
personliga plagg o filtar och så också till bebis :)

Var kläderna fina? Konstig fråga kanske. :D jag kollar också på klädpaket på blocket men är rädd att grejerna inte ska kännas "jag" liksom. Eller man kanske inte bryr sig så mycket till en bebis.

Jag måste erkänna en sak också. Jag har blivit så sjukt svartsjuk. Jag är inte såhär i normala fall men i takt med att veckorna går så blir det jobbigare och jobbigare. Jag litar helt på min sambo men det är som att jag ställer in mig på att han ska vara otrogen. Allt gör mig svartsjuk typ, när det ringer, smsar, om han träffar en kompis, när han jobba. Ni fattar det är inte hållbart. Säg att det bara är hormonerna som spökar i en kombo med alla mardrömmar jag drömmer.

Jag är likadan när jag är gravid, får för mig både det ena och det andra. Det går över :)

Min sambo studerar i en annan stad i ett annat län. I min fantasi ligger han runt med allt och alla där "uppe" och jag kommer aldrig få veta. Men förnuftet säger att han naturligtvis håller sig till mig. Varför skulle han annars leva med mig och dessutom vänta ett barn till.

Bättre blir det inte av att kilona ökar och jag känner mig som en stelopererad flodhäst :rofl:

Köper också begagnat. Miljövänligt och bra för plånboken :) Och så kan man köpa extra fint om man vill ha "gå bort kläder".

Reafyndar också. ICA Maxi säljer ibland ut. Köpt set (body mössa byxor) med Alfons Åberg för 25kr och liknande :D

Jag förstår precis vad du menar :D
Kände så lite själv först när vi tittade på blocket att nån annan liksom köpt det som dem vill ha till SIN bebis o undrade om det skulle kännas rätt men jag är faktiskt jätte nöjd, visst vissa plagg kommer vi inte o använda eller ja rättare sagt inte jag o sätta på, sambon däremot bryr sig "bara" om att det ska vara helt och hålla funktionen :)
Så igår höll jag upp en mycket rosa klänning med volanger o diverse spetsar överallt o frågade om han sätter d
en på om det blir en kille, men där någonstans gick väl gränsen :p

I paketet var det säkert 30 bodys om
inte mer och det tror jag blir lite sådär
slit o släng så det var bra.
Sen kommer vi säkert komplettera med
några udda plagg som just vi vill ha
och det känns ändå okej då vi fick allt
detta för 500:- så har vi råd o köpa till
några guldkorn ;) sen skänker vi allt som vi köpte i detta klädpaket till secondhandaffären som ligger här där vi bor.
min mamma kommer sticka mkt
personliga plagg o filtar och så också till bebis :)

Jag fyndade massor både nytt och begagnat på Tradera inför förra graviditeten, går att hitta massor som ser ut som nytt.
Skulle bebis i magen vara en pojke så får han gilla läget att mycket är rosa.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 031
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar