YaHilweh
Trådstartare
@YaHilweh
Hon har verkligen varit tidig med det mesta din tjej! Så duktig som redan äter själv! Edvin förstår inte, om man ger honom skeden drar han visserligen in den i munnen men sen antingen släpper han den eller så tjongar han iväg den så maten flyger. Har inte provat så många gånger dock.
Angående dagistider så är jag tudelad. Jag anser ju att han har det bäst hos familjen. Att han ska vara med oss så mycket det bara går. Men samtidigt är en stressad och pressad förälder inte nån bra förälder. Så då kanske en halvtimme eller timme längre på dagis är bättre endel gånger. Men jag ska prata med dem om mina arbetstider. Nämnde det lite snabbt när jag hälsade på och de sa att många som jobbar inom vården har extremt udda tider och ibland ändrar hämtning/lämning flera gånger per dag. Så det känns ju skönt att man inte är själv.
Hon är enligt Bvc ganska långt fram i det mesta, men känns som alla andra går före henne men det gör mig faktiskt inget. Hon går när hon är redo.
Maten har hon alltid vart intresserad av, så det har vart enkelt at alltid gå på hennes plan. Hon har alltid fått smaka (med vissa undantag, typ rödvinssås). Har en film jag la ut på fb i veckan, jag blev själv otroligt förvånad. Hon fick en sådan där mini yoggi (typ danino eller något), hon tog burkan i handen och åt med tesked som om det var något hon gjort var dag Vi äter aldrig på det sättet, vad vi än äter. Så jag vet inte vart hon lärt sig det.
Hon är nästintill blöjfri med! Utom nu vid clementintider
Även dagmamma sätter henne på pottan, då hon oxå insåg att hon var omöjlig att hålla still medan man byter blöja