Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skönt! Jag har fått söka om ang. förskola, till hösten istället för nu i vår. Så vi börjar hos dagmamma nu i januari
Förskolan vi blev tilldelade ligger 4mil enkel väg från vårt hem, 2 mil åt fel håll för både mig och sambon.
Vill ni hellre ha förskola än dagmamma?
Här var det också första riktiga stegen igår! E är väldigt försiktig av sig, kan inte krypa, ålar sig fram. Men favoriten är helt klart att gå och springa när han håller oss i händerna. Han kan stå jättestadigt själv men som tur är inte ta sig upp själv än.
Igår stod han och höll i en boll och började ta ett par trevande steg, när han kände att han kunde började han skratta för fullt och satte full fart! Och då menar jag verkligen full fart! Ungen gick en meter och sen SPRANG han iväg! Pappan som satt bakom beredd att ta emot fick fort som satan hoppa upp och kuta efter. Det var ju inte riktigt så jag hade sett att de där första stegen skulle se ut, mer som trevande steg mellan mamma och pappa, inte fullt ös rakt mot köksbordet.
Tur som tusan att han inte kan kravla sig upp själv än.
Haha vilken chock . Det är ju inte alls så man tror det går till!
Min är inte det minsta försiktig. Han är alltid vildast i alla sammanhang med barn i samma ålder, ibland även bland äldre barn. Jag tittar imponerat på andra barn som vill sitta i knät och gulla, min sitter i max 10 sekunder om man håller fast honom, sedan går han upp i brygga och ålar sig ner på golvet igen. I helgen hade han kryptävling med en 4-åring, först på plan mark och sedan upp för en stor trappa (!) och den som tröttnade först det var jag, efter 2 timmar! Den här ungen kommer slå sig fördärvad när han börjar gå så jag hoppas att det dröjer...
Här är bilden som jag försökte få in i förra inlägget. Han har inte kommit på att man ska vara rädd för främlingar än...
Exakt sådär gör/gjorde Joseph med. Fast han kryper och ställer sig upp mot huvudgavlen. Dock sover han fortfarande för när jag plockar ner honom och lägger honom på min arm så fortsätter han sova. Ibland har han vaknat till och då har en flaska ersättning hjälpt. Har ni testat det? Annars hade vi några nätter där vi fick kämpa lite men nu verkar det gått över *peppar peppar*Vi håller på att dö tröttdöden här hemma
Korven kryper och sätter sig upp i sömnen. Det händer även att han reser sig om han sover i spjälsängen. Har han fritt utrymme när han kryper runt i sömnen så lägger han sig ner efter en liten stund och fortsätter sova i ungefär 20 minuter innan det börjar om. Så det är ju tydligt att krypandet följer drömcyklerna.
Blir han störd av att han dunkar i oss eller spjälsäng så vaknar han och blir jätteledsen.
Sen vaknar han just nu varje natt vid 01-02 tiden och är PIGG!! då finns det inte en chans att söva om honom. Det som funkar är bärsele och att man går ut och rör sig framåt. Men hur sugen är man på det mitt i natten med minusgrader
Det känns som att vi provat allt men har ni några nytänkande tips så fram med dom!
Jo visst sover han men han vaknar till slut när han gjort det tillräckligt många gånger.Exakt sådär gör/gjorde Joseph med. Fast han kryper och ställer sig upp mot huvudgavlen. Dock sover han fortfarande för när jag plockar ner honom och lägger honom på min arm så fortsätter han sova. Ibland har han vaknat till och då har en flaska ersättning hjälpt. Har ni testat det? Annars hade vi några nätter där vi fick kämpa lite men nu verkar det gått över *peppar peppar*
Jo visst sover han men han vaknar till slut när han gjort det tillräckligt många gånger.
Han äter inte på nätterna men vill gärna ha vatten ibland.
Det har i alla fall blivit bättre med de långa uppvaken mitt i natten, det är alltid nåt!
Sen ploppade det fram 2 nya tänder bara sådär så det har säkert också spökat en del. Verkar dessutom som att vi är inne i en väldig separationsfas just nu så det är mycket som gör det. Jag försöker tänka att varje genomliden natt är en natt närmare att det blir bättre
Vi försöker ordna upp det så bra det går för att båda ska få sova så mycket som möjligt.Har du och pappan möjlighet att gå skift? När dottern var yttepytte gjorde vi så, jag sov ostört 22-04 och sedan fick han sova ostört 04-10. Tiderna får man ju justera efter vad som funkar för ens liv, men det kanske är värt att fundera på så att ni båda får ett antal timmars obruten sömn?
Det här med skiftarbete tar på krafterna.
Sambon jobbar helt sjuka tider, ibland dag ibland kväll ibland natt. Sover ofta borta vilket gör att jag ensam tar mycket. Men sedan är han fantastiskt och tar mycket ensam när jag väl är på jobbet och han är hemma. Han tar nätterna när jag jobbar samt natten efter mitt pass, jag är helt död efter 15h på jobbet.
Speciellt som det är nu, igår satt jag på kontoret och dokumenterade plötsligt kommer något och slår mig i bakhuvudet 3 gånger, motar ut, får 3 slag i ansiktet och ett sista över näsryggen så blodet forsar. Sedan får jag i samma veva bh, t-shirt och kofta sönderslitet.. Mitt jobb är kul ibland, detta för att personal har glömt att låsa dörren. Så nu ska jag prova bröllopsklänning på söndag med en blå och svullen näsa! (det hela slutade i 4h på akuten med lättare hjärnskakning, sträckning i nacken och en tillknölad näsa, inget sönder dock).
Den där lilla på 11kg bus vaknar 4-5 gånger/natt drömmer fortfarande mycket och sover i alla hörn av sin säng under natten.. Hon har en ganska speciell stil när hon sover då hon böjer sig bakåt som en ostbåge med huvudet så långt bak hon kan Ser inte ås bekvämt ut, men hennes egna val
Hon har gått från att sova 2 gånger till 1 gång på eget bevåg. Äter som en häst så länge du inte försöker mata henne.
Herregud vad jobbar du med egentligen? Skönt det gick såpass bra men usch vad läskigt!