YaHilweh
Trådstartare
Ja jag funderar också en del över nästa graviditet/förlossning... Blev ju aldrig nån uppföljning efter förlossningen men vill nog prata med nån både ang hälsa, risker och förlossning innan jag vågar mig på att (försöka) bli gravid igen.
Kan man ringa Mvc om det?
Jag vet att jag säkert skulle klara av det igen, samtidigt som jag är osäker. Som det känns idag är snitt enda lösningen, speciellt då jag vill att Havanna ska få ett syskon. Men sedan mådde jag otroligt dåligt psykiskt under hela graviditeten samt under amningen och funderar på om det är värt det. Men jag vet att det är det för jag älskar dottern över allt annat
Men jag var tvärusel som gravid och hatade var stund och var cm jag blev bredare. Då gick jag ändå bara upp totalt 11kg, så jag har inte så mycket att bråka om egentligen. Men jag vantrivdes i min kropp, trots att jag var pigg i v38 så jag kunde klättra i träd och leka med motorsågen (tills min bm fick veta då fick jag sluta med allt, typ).
Amningen bara stressade mig och gjorde att mitt blodsocker var åt helsike! Likadant graviditeten, tror mycket av min ågren för en ny grav är oro för diabetesen. Det är så mycket som ska hållas koll på. En kollega blev igår av med körkortet pga pendlande bls och förändring i ögonbotten. Risken för förändringar under grav är ännu högre än vanligt.
Så min största skräck handlar nog om just det, strulet som var med diabetesen.
Fick totalpanik när jag gjorde ett cellprov efter grav och fick lustgas.. Knappt det gick ens då..