Ja, min sambo sa det namnet vi har redan dagen efter att jag plussade och då blev det arbetsnamnet. Egentligen inget namn vi hade särskilt starka känslor för men det växte på oss och det var så självklart när han kom ut och faktiskt var en kille att det var det han skulle heta!
Men jag själv var väldigt nervös i och med att vi hade kallat honom för pojknamn hela graviditeten att jag skulle ha svårt att ta in om det blev en flicka. Så nästa graviditet får det bli ett mer könsneutralt arbetsnamn
Men vi hade ett annat pojknamn som vi känt starkt för som vi alls inte var sugna på sen, inte ens som mellannamn.
Däremot har jag haft många funderingar kring varför förlossningsbarnmorskan gjorde som hon gjorde angående könet på bebisen. Vi visste inte vad det skulle bli och när han var ute och inlindad i en massa varma handdukar och låg på mitt bröst och vi frågade vad det blev så svarade hon att hon inte visste
det kändes så jävla konstigt. Så om vi ville veta könet behövde vi med andra ord öppna upp alla lager med varma handdukar för att själva kolla efter och det kändes så fruktansvärt onödigt när han var så pass ny och en annan var tämligen matt efter en förlossning.