Vinterföräldrar 2015-2016 #4

Vart en lite lugnare natt i natt. Nu var det bara 1 gång i timmen men det gick att bryta så hon somnade om igen.
Fick henne nyss att somna, sitter i soffan på nedervåningen och svär för att vinden blåser i skorstenen och ibland hör jag inte om det är vinden eller bebisen :p

Sedan hatar jag det här skitvädret som är, hur tusan ska jag klä bebis när vi åker till affären. overall behövs mellan bil och affär, men det är för varmt i bilen och i affären....

Ettårsdag idag. Vad fort det har gått, samtidigt känns det som en evighet.

Firade med lek i snö för första gången, den kom nu inatt och under fm. Det var inte så kul med snö, för svårt att krypa med overall, vinterkängor och snö:D

Sambon frågade om vi skulle ge något till tösen i ettårspresent. Alltså något större. Brukar man göra det? Det hade han tydligen fått höra av någon att man gör? Typ vad?

Firade med lek i snö för första gången, den kom nu inatt och under fm. Det var inte så kul med snö, för svårt att krypa med overall, vinterkängor och snö:D

Sambon frågade om vi skulle ge något till tösen i ettårspresent. Alltså något större. Brukar man göra det? Det hade han tydligen fått höra av någon att man gör? Typ vad?

Redan ett! Vad tiden går! Grattis!
Om man ger något större när de fyller ett vet jag inte, vad skulle något större vara? Vi har gett vanliga födelsedagspresenter till vår stora tjej när hon fyllde ett likväl som till andra ett-åringar Om det sen är stora eller små presenter i andras ögon vet jag inte ;)

Här har vi klarat av både öroninflammation med över 40 graders feber och nu vattkoppor. Phu! Vilken pärs det har varit men nu börjar det vända. Skönt att ha de gjort iaf.

Själv så börjar jag räkna ner till jobbstarten den 1 januari. Känns läskigt och roligt! Har ändå trivts väldigt bra med att vara hemma denna gången så det känns lite sorgligt att lämna över. Men nu är det sambons tur att vara heltidspappa!

Redan ett! Vad tiden går! Grattis!
Om man ger något större när de fyller ett vet jag inte, vad skulle något större vara? Vi har gett vanliga födelsedagspresenter till vår stora tjej när hon fyllde ett likväl som till andra ett-åringar Om det sen är stora eller små presenter i andras ögon vet jag inte ;)

Här har vi klarat av både öroninflammation med över 40 graders feber och nu vattkoppor. Phu! Vilken pärs det har varit men nu börjar det vända. Skönt att ha de gjort iaf.

Själv så börjar jag räkna ner till jobbstarten den 1 januari. Känns läskigt och roligt! Har ändå trivts väldigt bra med att vara hemma denna gången så det känns lite sorgligt att lämna över. Men nu är det sambons tur att vara heltidspappa!
Tror att det hade pratas om typ smycken och liknande. För mig är det mer en dopgåva/namngivningsgåva. Återkommer, får hjälp att skriva nu...

Wow! Grattis! Tänker att man ger efter behov. Behövs något större så kanske hon kan få det men inte bara "för att".

@Mois det där med jobbet är klart tu-delat. Jag kan längta efter att få komma igång igen, men ser inte fram emot att lämna min lilla tös så många timmar per dag. Tänkte på det idag faktiskt. Jobbar man till 16 blir det inte mycket tid kvar efter maten innan det är läggdags. Ska man sedan handla, träna eller rida är de timmarna ännu färre:(

Wow! Grattis! Tänker att man ger efter behov. Behövs något större så kanske hon kan få det men inte bara "för att".
Tackar för hennes räkning:D Lite så tänker jag också. Min plan är att köpa en hylla till hennes rum, men den är inte billig så den får vänta tills jag får lön igen. Bilen behöver nya däck först.

Idag fick hon kritor (kul att kasta med, inte rita), badskor till babysimmet, nya strumpor, vantar och en bok. På kalaset blir det en bok till och ett musikinstrument som jag just nu har glömt vad det heter:D

@Balahé
Oj, redan! Grattis! :love:

Det här med att jobba är verkligen utdelat. Jag älskar mitt jobb och trivdes inte alls med att vara hemma hela tiden. Men det är ju en helt annan fas nu! Det händer så mycket! När jag var hemma var det ju mest amma och sova... Men nu är det ju lek och stoj och mycket lättare att åka iväg och hitta på saker. Två av mina vänner är föräldralediga nu, hade ingen i min bekantskapskrets som var hemma när jag var det. Så det hade varit mycket roligare att få vara hemma nu... För tillfället jobbar jag dessutom typ 150% för det är sån kris på jobbet (mjölkgård utan vatten). Så det känns som att jag sviker alla vad jag än gör... Igår jobbade jag 05-19, hann bara hem till läggning. Idag blev det övertid igen. Hinner knappt se min lilla glädjespridare... Sambon är allt annat än glad. Jag är trött och sliten. Vill jag åka tidigare från jobbet står chefen där ensam med 200 djur som skriker efter vatten... Fy. När den här pärsen är över vet jag att jag kommer få ta igen det i ledig tid så det är bara att bita ihop. Men inte är det speciellt roligt för det.

Oj vilken klagosång det blev. :o sorry!

@Balahé
Oj, redan! Grattis! :love:

Det här med att jobba är verkligen utdelat. Jag älskar mitt jobb och trivdes inte alls med att vara hemma hela tiden. Men det är ju en helt annan fas nu! Det händer så mycket! När jag var hemma var det ju mest amma och sova... Men nu är det ju lek och stoj och mycket lättare att åka iväg och hitta på saker. Två av mina vänner är föräldralediga nu, hade ingen i min bekantskapskrets som var hemma när jag var det. Så det hade varit mycket roligare att få vara hemma nu... För tillfället jobbar jag dessutom typ 150% för det är sån kris på jobbet (mjölkgård utan vatten). Så det känns som att jag sviker alla vad jag än gör... Igår jobbade jag 05-19, hann bara hem till läggning. Idag blev det övertid igen. Hinner knappt se min lilla glädjespridare... Sambon är allt annat än glad. Jag är trött och sliten. Vill jag åka tidigare från jobbet står chefen där ensam med 200 djur som skriker efter vatten... Fy. När den här pärsen är över vet jag att jag kommer få ta igen det i ledig tid så det är bara att bita ihop. Men inte är det speciellt roligt för det.

Oj vilken klagosång det blev. :o sorry!
Fy vad det låter tufft på jobbet. Vad har hänt med vattnet? Det lär ju inte vara ert vanliga läge att stå utan vatten till djuren menar jag. Ser ni slutet på det är det ju lättare att bita ihop, så för din (och kornas) skull hoppas jag att det är nära.

Oj, redan! Grattis!
Här var inte snön så poppis heller :D

Väldigt tudelad kring jobb här med. Mindre än en månad kvar för mig...

Fy vad det låter tufft på jobbet. Vad har hänt med vattnet? Det lär ju inte vara ert vanliga läge att stå utan vatten till djuren menar jag. Ser ni slutet på det är det ju lättare att bita ihop, så för din (och kornas) skull hoppas jag att det är nära.

Lång historia kort: 600 meter vattenledning frös. Jippie. Nu är det väl förhoppningsvis på slutspurten med den sista fellokaliseringen men det blev ett jäkla pådrag med grävare, rörmokare, tankbilar osv osv... Utan vatten sen söndag natt... Tankbilar kör skytteltrafik hit om dagarna för att kunna ge korna vatten. Ändå räcker det inte för ungdjuren och till övriga maskiner. Typ disk och tvätt och toalett... Vi får fylla på disken manuellt med dunkar för att kunna diska mjölksystemet. Två dygns mjölk gick ändå rätt ner i avloppet för att vi inte kunnat diska mjölktanken. :crazy::down::wtf::cry:

Ja, nog om det... Här tror jag det är tänder på gång. Väldigt gnällig och fingrarna i munnen mest jämt, grejar massor med tungan också. Tar ut maten ur munnen, väldigt lätt att mata. ;) Har varit ordentligt förkyld också men det har äntligen gått över. :)

Grattis till 1-åringen!
Här blir det en säng i 1-års present, en växasäng som stått hos min mormor ett tag. men nu när vi tömde huset för försäljning så hittade vi den. Mycket fint skick, ska bara målas så blir den kanon sedan när det är dags! Och det är nog inte allt för långt bort då den där vilda saken nästan börjat klättra ur sängen och sidan på spjälsängen går inte att plocka bort. Hon är inte där än, och det dröjer förhoppningsvis några månader till, men bättre att vara förberedd. Annars har hon önskat sig Brio leksaker i trä och ett dupplo :)

Jag bara älskar att kunna dela med sambon och jobba. Jag jobbar 7-21.30 när jag jobbar. Åker innan hon vaknar och hemma när hon lagt sig. Det är lite tungt men nu börjar jag vänja mig och hon med. Hennes pappa jobbar på liknande sätt men är som i fallet denna helg borta lördag-måndag.

Sover fortfarande dåligt, men vaknar inte med den paniken på samma sätt längre. Det är skönt, dock har hon återgått till att vakna 1 gång/timmen istället.. Men hellre det än att vara så hjälplös som man vart när hon haft nattskräck/nattmara. Dock blir hon allt svårare att få i säng på kvällen och sover till 8-9 på morgonen och då vi är uppe hela nätterna orkar vi inte kliva upp vid 7 heller.
Dock har hon kommit in i en fas där hon knappt sover om dagarna heller så allt är typ kaos här :p

Så hemskt med nattskräck ni som haft det. :( Edvin har vaknat helt förtvivlat ledsen några gånger, bara börjat panikgråta som om han drömt den värsta av mardrömmar, och det har ibland tagit några minuter för honom att lugna sig. Men oftast är det som att han vaknar till och kommer till sans när man tar upp och håller honom upprätt och pratar lugnt med honom. Så har han hickat och snörvlat en stund till och blir jätteledsen om man lägger ner honom för tidigt. Men det har bara hänt några få gånger.

Vi har fått svar om dagisplats! Vi fick vårt förstaval från önskat datum! :D Så skönt! Vi accepterade den direkt, men ska försöka få skjuta upp inskolningen ett par månader. Väntar på att personalen ska höra av sig. Blir roligt att åka och hälsa på! :)

Grattis i efterskott till lillan @Balahé!
Har aldrig hört att man skulle ge något särskilt minnesvärt (i stil med dop etc) till just ettårsdagen. men presenter ska han ju få. julen kommer först för vår del dock.

Har jobbat två veckor nu och det är faktiskt tyngre än jag trott. Inte enbart negativt dock, absolut inte, men blandade känslor

Vi har fått svar om dagisplats! Vi fick vårt förstaval från önskat datum! :D Så skönt! Vi accepterade den direkt, men ska försöka få skjuta upp inskolningen ett par månader. Väntar på att personalen ska höra av sig. Blir roligt att åka och hälsa på! :)

Vad skönt! Jag har fått söka om ang. förskola, till hösten istället för nu i vår. Så vi börjar hos dagmamma nu i januari :)
Förskolan vi blev tilldelade ligger 4mil enkel väg från vårt hem, 2 mil åt fel håll för både mig och sambon.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar