Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ettårsdag idag. Vad fort det har gått, samtidigt känns det som en evighet.
Firade med lek i snö för första gången, den kom nu inatt och under fm. Det var inte så kul med snö, för svårt att krypa med overall, vinterkängor och snö
Sambon frågade om vi skulle ge något till tösen i ettårspresent. Alltså något större. Brukar man göra det? Det hade han tydligen fått höra av någon att man gör? Typ vad?
Tror att det hade pratas om typ smycken och liknande. För mig är det mer en dopgåva/namngivningsgåva. Återkommer, får hjälp att skriva nu...Redan ett! Vad tiden går! Grattis!
Om man ger något större när de fyller ett vet jag inte, vad skulle något större vara? Vi har gett vanliga födelsedagspresenter till vår stora tjej när hon fyllde ett likväl som till andra ett-åringar Om det sen är stora eller små presenter i andras ögon vet jag inte
Här har vi klarat av både öroninflammation med över 40 graders feber och nu vattkoppor. Phu! Vilken pärs det har varit men nu börjar det vända. Skönt att ha de gjort iaf.
Själv så börjar jag räkna ner till jobbstarten den 1 januari. Känns läskigt och roligt! Har ändå trivts väldigt bra med att vara hemma denna gången så det känns lite sorgligt att lämna över. Men nu är det sambons tur att vara heltidspappa!
Wow! Grattis! Tänker att man ger efter behov. Behövs något större så kanske hon kan få det men inte bara "för att".Ettårsdag idag. Vad fort det har gått, samtidigt känns det som en evighet.
Firade med lek i snö för första gången, den kom nu inatt och under fm. Det var inte så kul med snö, för svårt att krypa med overall, vinterkängor och snö
Sambon frågade om vi skulle ge något till tösen i ettårspresent. Alltså något större. Brukar man göra det? Det hade han tydligen fått höra av någon att man gör? Typ vad?
Tackar för hennes räkning Lite så tänker jag också. Min plan är att köpa en hylla till hennes rum, men den är inte billig så den får vänta tills jag får lön igen. Bilen behöver nya däck först.Wow! Grattis! Tänker att man ger efter behov. Behövs något större så kanske hon kan få det men inte bara "för att".
Fy vad det låter tufft på jobbet. Vad har hänt med vattnet? Det lär ju inte vara ert vanliga läge att stå utan vatten till djuren menar jag. Ser ni slutet på det är det ju lättare att bita ihop, så för din (och kornas) skull hoppas jag att det är nära.@Balahé
Oj, redan! Grattis!
Det här med att jobba är verkligen utdelat. Jag älskar mitt jobb och trivdes inte alls med att vara hemma hela tiden. Men det är ju en helt annan fas nu! Det händer så mycket! När jag var hemma var det ju mest amma och sova... Men nu är det ju lek och stoj och mycket lättare att åka iväg och hitta på saker. Två av mina vänner är föräldralediga nu, hade ingen i min bekantskapskrets som var hemma när jag var det. Så det hade varit mycket roligare att få vara hemma nu... För tillfället jobbar jag dessutom typ 150% för det är sån kris på jobbet (mjölkgård utan vatten). Så det känns som att jag sviker alla vad jag än gör... Igår jobbade jag 05-19, hann bara hem till läggning. Idag blev det övertid igen. Hinner knappt se min lilla glädjespridare... Sambon är allt annat än glad. Jag är trött och sliten. Vill jag åka tidigare från jobbet står chefen där ensam med 200 djur som skriker efter vatten... Fy. När den här pärsen är över vet jag att jag kommer få ta igen det i ledig tid så det är bara att bita ihop. Men inte är det speciellt roligt för det.
Oj vilken klagosång det blev. sorry!
Ettårsdag idag. Vad fort det har gått, samtidigt känns det som en evighet.
Fy vad det låter tufft på jobbet. Vad har hänt med vattnet? Det lär ju inte vara ert vanliga läge att stå utan vatten till djuren menar jag. Ser ni slutet på det är det ju lättare att bita ihop, så för din (och kornas) skull hoppas jag att det är nära.
Vi har fått svar om dagisplats! Vi fick vårt förstaval från önskat datum! Så skönt! Vi accepterade den direkt, men ska försöka få skjuta upp inskolningen ett par månader. Väntar på att personalen ska höra av sig. Blir roligt att åka och hälsa på!