Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Har du testat att ge i pipmugg?

Ja men han förstår sig inte på den, börjar bara bita i den och har jag inte den där "anti-spill" grejen så kommer det ju av sig självt och då blir han ledsen.
Idag gick det ge ersättning, har ju försökt prova att ge NAN 2 till honom nu och det har lett till att han vägrat allt på flaska i princip förutom vatten. Så fort han fått smaka en droppe från något annat så drar han bort huvudet och vägrar. Men så idag så gav jag det gamla vi gett innan, Nutrilon pro expert 1 H.A.. Och det dög minsann. Antar att det är smakskillnad mellan dessa? Fick för mig att det var NAN vi gett hittills av någon anledning så var därför jag köpte 2:an av det märket. Trött i huvudet, ja :p Tur vi ska iväg till stan imorgon för de har inte det märket här i lokala butiken "ute på landet".

Natten har dock varit ett helvete, skulle ätas varje timme trots att jag efter många om och men fick i honom lite gröt igårkväll. Men antar att han fick alldeles för lite mat igår med bara amning.

Ska man förresten fortfarande koka vatten till allt? Jag kokar fortfarande vatten till ersättningen, även dricksvatten.

Ska man förresten fortfarande koka vatten till allt? Jag kokar fortfarande vatten till ersättningen, även dricksvatten.
Funderade också på det igår. Jag ger ju dricksvatten direkt från kranen... Hade inte ens funderat på det innan. Hon duschar, badar och tvättar sig i samma kranvatten och passar ibland på att slurpa i sig lite vilket ju gått bra.

Vi har varit och provsuttit bilbarnstol i veckan. Hon satt som en smäck i BeSafe izi Plus :up: Får nog bli en sådan, även om den inte fanns i den nya, snygga petrolgröna färgen. Är ju trots allt inte färgen som är det viktigaste.

Jag gör inte det, vi har egen brunn med analys från i våras.

Gav päronstavar igår, men såklart satte han i halsen rejält. Skulle precis lägga honom i knät när det kom upp igen. Hur ska man våga prova igen och när? Finns det ingen manual för riskminimering? Just nu vill jag ge puré tills han är myndig.

Jag gör inte det, vi har egen brunn med analys från i våras.

Gav päronstavar igår, men såklart satte han i halsen rejält. Skulle precis lägga honom i knät när det kom upp igen. Hur ska man våga prova igen och när? Finns det ingen manual för riskminimering? Just nu vill jag ge puré tills han är myndig.

Ge honom hela päronet istället (det är svårare att få loss stora bitar ur något som är runt än något som är i stavform) eller gör bitarna så små att de inte kan fastna.

Funderade också på det igår. Jag ger ju dricksvatten direkt från kranen... Hade inte ens funderat på det innan. Hon duschar, badar och tvättar sig i samma kranvatten och passar ibland på att slurpa i sig lite vilket ju gått bra.
Jag ger dricksvatten direkt från kranen (kommunalt vatten), ger inte ersättning. Blev fundersam och började googla, står ingenstans (inte livsmedelsverket och 1177 iaf, annars hittade jag mest forum) att man ska koka så det är nog lugnt.

Fick influensa igår och har varit totalt död hela dagen idag. Tur att mannen har semester! Jag skickade iväg dom till Adrians farmor och farfar så att jag kunde lida ifred. Dessa dagar är man extra tacksam över att man inte är ensamstående!

Krya på dig @Lilltess. Vi får väl hoppas för din skull att värmeböljan håller sig ifrån dig tills du är frisk igen. Jag minns när jag var liten och mamma fick influensa under en värmebölja. Hon sov i en solstol i tvättstugan, det var svalast där :D

Det är ett jäkla skit nu att hon är svårmatad för tillfället. Pappan har nu misslyckats med att ge kvällsgröten ett par kvällar i rad. Eller ja, igår fick han i henne en del, men inte tillräckligt. Det resulterar ofelbart i att en hungrig bebis vaknar ett par gånger varje natt och vill ammas. Jag vill sova! Vet inte hur jag skall få ihop det. Hon är ju hungrig även när jag är iväg i stallet på kvällen och har hon då ätit ersättning är hon ju mätt när jag kommer hem. Annars kunde vi bara skjutit upp gröten till jag kom hem igen.

Krya på dig @Lilltess. Vi får väl hoppas för din skull att värmeböljan håller sig ifrån dig tills du är frisk igen. Jag minns när jag var liten och mamma fick influensa under en värmebölja. Hon sov i en solstol i tvättstugan, det var svalast där :D

Vi sover just nu i källaren för där är så svalt. Ändå badade jag i svett när jag vaknade, hemskt! Tur i oturen så kom det denna vecka, på onsdag ska vi nämligen till Småland där vi hyrt en stuga och det hade inte varit så kul att vara sjuk då!

Det är ett jäkla skit nu att hon är svårmatad för tillfället. Pappan har nu misslyckats med att ge kvällsgröten ett par kvällar i rad. Eller ja, igår fick han i henne en del, men inte tillräckligt. Det resulterar ofelbart i att en hungrig bebis vaknar ett par gånger varje natt och vill ammas. Jag vill sova! Vet inte hur jag skall få ihop det. Hon är ju hungrig även när jag är iväg i stallet på kvällen och har hon då ätit ersättning är hon ju mätt när jag kommer hem. Annars kunde vi bara skjutit upp gröten till jag kom hem igen.
Ge välling på kvällen istället? Det gjorde susen för oss.

Ang ersättning gör vi den på kvällen och ger den under natten.

Krya på dig @Lilltess!

Undrar om det är tänder på g här... Det är gnälligt värre och ska tuggas och gnussas på allt han hittar. Ingenting duger. Definitivt inte att sova. Kul att det blev sån timing med namngivningen på lördag och en massa folk här hela helgen... :meh:

Krya på dig @Lilltess!

Undrar om det är tänder på g här... Det är gnälligt värre och ska tuggas och gnussas på allt han hittar. Ingenting duger. Definitivt inte att sova. Kul att det blev sån timing med namngivningen på lördag och en massa folk här hela helgen... :meh:

Det kan bli så att han glömmer av det lite när det är massa folk och saker som händer runt omkring :) Här är det också tänder på g, det är gnälligt, dreggligt och han tuggar på händerna hela tiden. Men när vi var hemma i Småland för några dagar sen och hälsade på släkten var han ändå världens gladaste, det hände så mycket hela tiden att han inte hann med att gnälla. Men nu hoppas jag de kommer upp snart, det har varit på g länge nu utan att spricka igenom.

Det kan bli så att han glömmer av det lite när det är massa folk och saker som händer runt omkring :) Här är det också tänder på g, det är gnälligt, dreggligt och han tuggar på händerna hela tiden. Men när vi var hemma i Småland för några dagar sen och hälsade på släkten var han ändå världens gladaste, det hände så mycket hela tiden att han inte hann med att gnälla. Men nu hoppas jag de kommer upp snart, det har varit på g länge nu utan att spricka igenom.

Man kan ju hoppas! ;) Ser inga tänder och känner inget heller men han är himla besvärad så det kan mycket väl vara nåt på gång. Igår kväll somnade han när han fick liggamma i sängen, vid tre inatt lyfte jag över honom till spjälsängen så sov han vidare till sju. Skönt. :)

Det var nog era fina krya på dig hälsningar som gjorde susen. Jag är frisk! :banana: Kroppen är bra konstig, jag var verkligen jättesjuk igår och helt frisk idag. Lite sliten bara. Här är det nog tänder på G med. Känns rätt spänt i underkäken och han tuggar mer på sina händer. Plus att han har svårt att komma till ro efter mat på natten. Hoppas det inte blir allt för långdraget. För övrigt så fyllde Adrian 6 månader igår och fick presenter av sin farmor och farfar. Farmor scrapbookar väldigt mycket och hade gjort världens finaste bok med bilder och text från han föddes och fram till 6 månader. Så himla fint!

Visst har era bebisar också varit gnälliga runt 4 månader? Min snälla och godmodiga bebis har förvandlats till prinsessan på ärten. Är det inte perfekt så gnälls det och det här kinkiga humöret håller i sig hela dagarna.

Visst har era bebisar också varit gnälliga runt 4 månader? Min snälla och godmodiga bebis har förvandlats till prinsessan på ärten. Är det inte perfekt så gnälls det och det här kinkiga humöret håller i sig hela dagarna.

Adrian har aldrig varit speciellt gnällig. Ibland har han en lite extra gnällig vecka eller så. Men alla andra bebisar runt mig har haft något magiskt vid just 4 månader. Gnälligare och mer mammiga eller pappiga. (Heter det så? Haha) Det har hållt i sig ett par veckor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka