Vad är maxvikten på ett babyskydd? Eller är det olika för olika märken?Dags för oss också att börja fundera över bilstol... Har drygt 1,5 kg tillgodo på babyskyddet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är maxvikten på ett babyskydd? Eller är det olika för olika märken?Dags för oss också att börja fundera över bilstol... Har drygt 1,5 kg tillgodo på babyskyddet.
Musik, bitleksaker om hon är road av det. Sen brukar de flesta barn sova en del när bilen körs. Jag har inga problem att köra längre sträckor själv med barn. Men alla barn är ju olikaJag ska köra ensam till Öland på torsdag, med barn och hund. Så vi testade att flytta fram bilstolen nu igår för att resan ska bli lättare och att jag ska slippa stanna var gång hon petar ut nappen. Det funkade riktigt bra att ha den där, ska provköra i eftermiddag när vi ska till svärmor och titta på fotboll.
Men funderar på hur tusan jag ska roa en bebis i 5-6h i bil.. Kommer stanna några gånger på vägen för att rasta hunden, annars river hon bilen
Så tänkte geocacha lite på vägen, mest för att sträcka på benen och för att hunden ska få springa lite. Men hur håller man bebis nöjd i bilen?
Jag ska köra ensam till Öland på torsdag, med barn och hund. Så vi testade att flytta fram bilstolen nu igår för att resan ska bli lättare och att jag ska slippa stanna var gång hon petar ut nappen. Det funkade riktigt bra att ha den där, ska provköra i eftermiddag när vi ska till svärmor och titta på fotboll.
Men funderar på hur tusan jag ska roa en bebis i 5-6h i bil.. Kommer stanna några gånger på vägen för att rasta hunden, annars river hon bilen
Så tänkte geocacha lite på vägen, mest för att sträcka på benen och för att hunden ska få springa lite. Men hur håller man bebis nöjd i bilen?
10 kg står det på vårat.Vad är maxvikten på ett babyskydd? Eller är det olika för olika märken?
Vad är maxvikten på ett babyskydd? Eller är det olika för olika märken?
Tack! Googlade och det är 13 kg för vårt. Vi har redan nästa stol men tycker fortfarande hon är för liten för den eftersom hon inte är så stadig. Hon är ju bara 4 1/2 månad. Storasyster hade babyskyddet till hon var ett år. Så länge blir det inte denna gången men nån månad till har jag tänkt iaf.Alla som jag sett har haft maxvikt på 13kg, men det finns väl säkert fler sorter som jag inte tittat på dock . Vår bebis, även om han inte nått upp till maxvikten ännu, ser helt klart obekväm ut i sitt babyskydd. Trångt samt att benen sticker ut långt så kan tänka mig att det kan bli obehagligt med punkttrycket som blir på vaden av att det ligger an mot kanten där nere. Så vi måste helt klart köpa en ny stol.
Jag hade inte gett mig på en så lång resa själv med bebis för hon gillar verkligen inte sitt babyskydd. Jag har därför blivit en fena på att distrahera henne. Sjunger sånger, klappar händer, ger henne olika leksaker efter hand, napp i snöre, gör olika ljud, grimaser osv.Jag ska köra ensam till Öland på torsdag, med barn och hund. Så vi testade att flytta fram bilstolen nu igår för att resan ska bli lättare och att jag ska slippa stanna var gång hon petar ut nappen. Det funkade riktigt bra att ha den där, ska provköra i eftermiddag när vi ska till svärmor och titta på fotboll.
Kämpa på! Vet hur jobbigt det kan vara. Min höll fram till ganska nyligen på och klöktes och kräktes av allt man gav henne som inte var gröt eller frukt. Spelade ingen roll var det var. Hon gjorde så även med puréer så det var nog inte (enbart) en hanteringsfråga. Hon var helt enkelt inte mottaglig för nya smaker. Men helt plötsligt, verkligen fr ena dagen till den andre, så började hon helt plötsligt gilla ALLT man ger henne. Så nu går matningarna som en dans! Hoppas det blir så för er också!Är för övrigt redo att byta bort eller lämna tillbaka min unge när som helst. Så frustrerad över matningarna här nu och har nyss haft en holmgång med henne. Det där med att försöka få mat att bli något trevligt har hittills misslyckats totalt. Hon är bara glad när hon får frukt eller möjligen gröt med frukt i. Mat skall man helst inte äta tydligen. Allt man sträcker fram smakar hon på men är det sen inte sött nog vill hon inte ha.
Jag hoppas att det vänder här också snart. Är tröttsamt och känns sådär att kasta så mycket mat som det blir. Om någon undrar, nej, jag kan inte äta upp den istället. Jag behöver verkligen inga extrakalorier.Kämpa på! Vet hur jobbigt det kan vara. Min höll fram till ganska nyligen på och klöktes och kräktes av allt man gav henne som inte var gröt eller frukt. Spelade ingen roll var det var. Hon gjorde så även med puréer så det var nog inte (enbart) en hanteringsfråga. Hon var helt enkelt inte mottaglig för nya smaker. Men helt plötsligt, verkligen fr ena dagen till den andre, så började hon helt plötsligt gilla ALLT man ger henne. Så nu går matningarna som en dans! Hoppas det blir så för er också!
Vi har fått dra ner på hundens mat för han behöver inga extra kalorier men får det ändåJag hoppas att det vänder här också snart. Är tröttsamt och känns sådär att kasta så mycket mat som det blir. Om någon undrar, nej, jag kan inte äta upp den istället. Jag behöver verkligen inga extrakalorier.
Jag har redan maten i frysen och tar upp och tinar. Det brukar bli sådär 30-40 ml till lunch. Är hon på bra humör äter hon med lätthet upp det och mer. Vill hon inte får man vara glad om hon får i sig 10 ml. De få gånger jag köpt burkmat har jag gjort så, delat upp det i mindre portioner och fryst in.Vi har fått dra ner på hundens mat för han behöver inga extra kalorier men får det ändå
Hon som håller i vår föräldragrupp tyckte att man ska lägga upp pyttelite på tallriken till bebisar för att de tycker om när det tar slut. Så kan du frysa in det som blir över?
Ah, då förstår jag varför det inte funkar. Jag fixar ju oftast bebismat samtidigt som min egen och fryser in/sparar i kylen till de gånger min mat inte passar/jag ska äta när han sover.Jag har redan maten i frysen och tar upp och tinar. Det brukar bli sådär 30-40 ml till lunch. Är hon på bra humör äter hon med lätthet upp det och mer. Vill hon inte får man vara glad om hon får i sig 10 ml. De få gånger jag köpt burkmat har jag gjort så, delat upp det i mindre portioner och fryst in.
Vad har ni för bilar som det är trångt för med BeSafe izi plus? Och vad bör man ha för bil för att det ska gå att använda alla sätena som vanligt?
Musik, bitleksaker om hon är road av det. Sen brukar de flesta barn sova en del när bilen körs. Jag har inga problem att köra längre sträckor själv med barn. Men alla barn är ju olika
Jag har en prasselbok i bilen, den är grym! Har spegel, piptuta och massa mjukt och fransigt att peta med på sidorna. Ett snöre med klämma verkar de flesta ha, hakar fast den i bältet och vips är han road en timme!
Jag hade inte gett mig på en så lång resa själv med bebis för hon gillar verkligen inte sitt babyskydd. Jag har därför blivit en fena på att distrahera henne. Sjunger sånger, klappar händer, ger henne olika leksaker efter hand, napp i snöre, gör olika ljud, grimaser osv.
Hoppas verkligen att hon ska gilla sin nya stol bättre, annars lär vi aldrig resa längre än en timme åt nåt håll.
Vi har fått dra ner på hundens mat för han behöver inga extra kalorier men får det ändå
Hon som håller i vår föräldragrupp tyckte att man ska lägga upp pyttelite på tallriken till bebisar för att de tycker om när det tar slut. Så kan du frysa in det som blir över?