Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Jag vaknade för en stund sedan av att bebis höll en monolog för sig själv bredvid mig i sängen. Han måste ha haft något väldigt viktigt att säga för det var allvarliga och långa ord. Ackompanjerat med lite sparkar rätt ner i madrassen. Efter att ha legat och lyssnat i 5-10 minuter strök jag honom över pannan och han tvärsomnade på direkten?!:eek::confused::love::laugh:

Men jag är så full i skratt att det inte går att sova just nu:p

@YaHilweh jag tror att en av spotifylistorna vi brukar lyssna på heter barnkammarboken. Annars satte jag ihop en med favoritdisneymusiken och lite andra låtar när han var ett litet blåbär, den har vi lyssnat sönder och samman. Ett tag lyssnade sambon på den på jobbet :p
(Och jag vet att qashqaierna från -09 och framåt har aux-ingång, de senare har säkert bt också, om du inte redan spelar musik från telefonen i bilen :))

Vi bytte från babyskyddet av bla. den anledningen och hon åker så mycket bättre nu och är så nöjd. Hoppas detsamma för er!

Har testat det där med att ha nappen i ett snöre, problemet är att hon blir pissesur när hon drar ut nappen själv :rofl: Så nu har jag alltid 5-6 nappar i bilen så jag kan stopp ai en ny när det behövs :angel:

Men funderar på att hitta någon spotifylista med barnsånger för att lära mig dom på nytt, har seriöst glömt alla :p Våra godnatt sånger är lille katt, i natt jag drömde, gläns över sjö och strand samt sankta lucia :rofl::rofl::angel:

Måste bara tipsa om att testa att ha henne bak. Har alltid haft min son fram, velat kunna ge flaska/leksaker och ha koll. Pga semester satt stolen bak så när vi kom hem var den kvar där och voilà, bebis är lugnare bak! Där sitter han och snackar lite men somnar rätt omgående. Verkar få ro lättare när mamman inte stör?

@YaHilweh jag tror att en av spotifylistorna vi brukar lyssna på heter barnkammarboken. Annars satte jag ihop en med favoritdisneymusiken och lite andra låtar när han var ett litet blåbär, den har vi lyssnat sönder och samman. Ett tag lyssnade sambon på den på jobbet :p
(Och jag vet att qashqaierna från -09 och framåt har aux-ingång, de senare har säkert bt också, om du inte redan spelar musik från telefonen i bilen :))

Har en -15 så vi kör på blåtand i bilen. bankammarboken ska letas rätt på! har en disney/astrid lista :D

Måste bara tipsa om att testa att ha henne bak. Har alltid haft min son fram, velat kunna ge flaska/leksaker och ha koll. Pga semester satt stolen bak så när vi kom hem var den kvar där och voilà, bebis är lugnare bak! Där sitter han och snackar lite men somnar rätt omgående. Verkar få ro lättare när mamman inte stör?

Har haft henne bak i en månad, enda anledningen till att vi flyttade fram henne nu är att jag ska långt och att hunden åker i baksätet. Hon kan bara sitta i mitten bak, stolen får inte plats annars. Men hon kommer åka bak igen efter denna vecka. Har en donna som anser sig behöva aktivering 24/7 och talar bestämt om när hon vill ha något nytt! Vill egentligen ha henne bak, men inte när jag är ensam och hunden är med.
Man jag tackar för tipset :) Som sagt, hon ska bak igen :)

Här har det varit fullt ös hela helgen med namngivning i lördags. Vi har haft folk hemma fredag-måndag, fyra extra vuxna och två extra barn, som sov i husvagn på gården. Hur roligt som helst att få träffa mina syskon och Edvins kusiner som bor långt bort! Den ena kusinen skiljer det bara ett dygn på åldersmässigt, så himla roligt att se dem tillsammans! :love: Den äldre kusinen är två år och en månad äldre, och en vild stojande 2,5åring är vi verkligen inte vana här så det har varit väldigt nyttig träning för både oss tvåbenta och för hunden! :)

Namngivningen var jättebra, över förväntan! Det kom en hel del folk, vi fick massor med presenter. :o Lillkillen skötte sig fantastiskt under ceremonin och efteråt vandrade han runt mellan olika främmande famnar och charmade alla, go och glad hela dagen! Hans faster sa: "Vad har ni gjort med honom, han är ju konstant skitglad hela tiden". :p

Vi avslutade helgen med ett besök på Zoo idag, jättemysigt att traska runt med barnvagnarna där. Edvin har blivit väldigt stadig och sitter helt själv utan stöd även när vagnen rullar nu, tippar bara om det blir för hastigt start eller stopp. Så han har kikat på djur och karuseller han också! :)

Han har dessutom fått provat äta barnmat, köpt, för första gången. Han sköjdes nåt alldeles hemskt första gången men idag fick han i sig kanske två teskedar. :) Han har haft stiltje i magen flera dagar så vi började ge honom plommonpuré i gröten - en riktig hit tydligen. Och nu ikväll kom det äntligen bajs igen! Segt, trögt och mörkt, men ut kom det! :)

Usch, jag har sovit otroligt oroligt i natt, med känslan av att något är fel. Lyckades även försova mig till jobbet, var bara 20 min sen, men än då.
Nu hör en av mina absolut bästa barndomsvänner av sig, de sitter på karolinka och väntar ut slutet. Blodförgiftning, 14 månader gammal. Jag sitter i Halland och kan inget göra. Den här vännen förlorade sin pappa i en olycka för några år sedan, hur mycket ska en människa behöva genomlida. FYFAN! Är allt jag kan säga, tänker mig in i situationen hur jag hade känt om det var mitt barn. Lider verkligen, allt blir på riktigt då, livrädd för att det ska hända min familj.

Ta vara på varje dag!

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, är nog mest uppskruvat och har ingen att prata med och jag kan absolut inte ringa min vän i läget som det är. Vet att han ringer när han behöver mig, han vet att jag finns där med mitt fulla stöd.
Men samtidigt känner jag mig otillräcklig, jag vill göra något, men vet att det bästa just nu är att ta steget tillbaka och vänta.

Lite "gladare"
Lill-tjejen vaknar ungefär 2 gånger/timme och skriker, precis som att hon drömmer. Vet inte alls vad vi ska göra. Känner att vi snart inte orkar fler sådana nätter, vart många på rad nu.
Men hon är pigg och glad på morgnarna och älskar världen :p
Släpade ut sambon på en promenad igår, han är såå tråkig att gå med, så jäkla långsam :p Fick förtusan gå och dra i honom hela vägen. Lill-tjejen ansåg att de första 20 min var det okej att åka vagn, sedan var det likt pesten. Hände alldeles för lite.. Rastlös liten sak dendär..

@Maja_Kandi Åh! Jag vill också gå på zoo! Vart var ni? Mycket folk? Flyttade folk på sig för barnvagnen eller hur funkar det? Jag var på Liseberg för några veckor sedan med morsan och min mormor. Samt lilll-tjejen, men då var det inte så mycket folk så det gick ganska bra. Jag känner fortfarande att jag inte är någon van barnvagnsförare :rofl::rofl:

Usch, jag har sovit otroligt oroligt i natt, med känslan av att något är fel. Lyckades även försova mig till jobbet, var bara 20 min sen, men än då.
Nu hör en av mina absolut bästa barndomsvänner av sig, de sitter på karolinka och väntar ut slutet. Blodförgiftning, 14 månader gammal. Jag sitter i Halland och kan inget göra. Den här vännen förlorade sin pappa i en olycka för några år sedan, hur mycket ska en människa behöva genomlida. FYFAN! Är allt jag kan säga, tänker mig in i situationen hur jag hade känt om det var mitt barn. Lider verkligen, allt blir på riktigt då, livrädd för att det ska hända min familj.

Ta vara på varje dag!

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, är nog mest uppskruvat och har ingen att prata med och jag kan absolut inte ringa min vän i läget som det är. Vet att han ringer när han behöver mig, han vet att jag finns där med mitt fulla stöd.
Men samtidigt känner jag mig otillräcklig, jag vill göra något, men vet att det bästa just nu är att ta steget tillbaka och vänta.

Lite "gladare"
Lill-tjejen vaknar ungefär 2 gånger/timme och skriker, precis som att hon drömmer. Vet inte alls vad vi ska göra. Känner att vi snart inte orkar fler sådana nätter, vart många på rad nu.
Släpade ut sambon på en promenad igår, han är såå tråkig att gå med, så jäkla långsam :p Fick förtusan gå och dra i honom hela vägen. Lill-tjejen ansåg att de första 20 min var det okej att åka vagn, sedan var det likt pesten. Hände alldeles för lite.. Rastlös liten sak dendär..

Alltså fyfan :( Kan som inte föreställa mig att sonen ska bli riktigt sjuk, det får inte hända.

Ta vara på varje dag!

Lite "gladare"
Så fruktansvärt för din vän och hans familj. Finns inte mer att säga, fruktansvärt.

@Maja_Kandi vi har också provat burkmat. Första gången var det väl sådär, men sen verkar det som att hon gillar att det är slätpuréat. Makaronilåda var inte gott, fullt med klumpar i. Köpte ett par olika sorter att testa, så kanske jag kan komma fram till vad hon gillar. Gav hemgjord mat idag och testade att blanda i mer sås och smör så att det blev lösare. Det verkade falla fröken bättre i smaken. Att servera maten varmare var däremot inte poppis. Ljummen eller kall ska den vara. :yuck: tycker mamman.

Någon som testat mat-klämmisarna? Är de släta? Ska finnas från Semper men jag hittar inte i min butik. Ska iväg i helgen (Falsterbo :bump:)och hade varit så bra med mat som inte behöver tallrik osv.

@Maja_Kandi vi har också provat burkmat. Första gången var det väl sådär, men sen verkar det som att hon gillar att det är slätpuréat. Makaronilåda var inte gott, fullt med klumpar i. Köpte ett par olika sorter att testa, så kanske jag kan komma fram till vad hon gillar. Gav hemgjord mat idag och testade att blanda i mer sås och smör så att det blev lösare. Det verkade falla fröken bättre i smaken. Att servera maten varmare var däremot inte poppis. Ljummen eller kall ska den vara. :yuck: tycker mamman.

Någon som testat mat-klämmisarna? Är de släta? Ska finnas från Semper men jag hittar inte i min butik. Ska iväg i helgen (Falsterbo :bump:)och hade varit så bra med mat som inte behöver tallrik osv.

Vi har testat, godkända av lillan! Fanns väl 4 olika sorter och det är väldigt smidigt att ha med sig. Serveras ju som dom är :)
Bara att skruva på korken igen om bebis inte äter upp allt.
Tror alla var släta. Dom är från 6 månader.

Vi kör endel grötklämmisar när vi är iväg, inte heller hittat de med mat.
Gör dock egna klämmisar på den mat jag känner passar :)
Så skönt med klämmisarna då hon kan äta de själv :)

@YaHilweh Usch vad fruktansvärt och otänkbart :(

V hälsar att Kiwi inte är gott, bara surt! :p Och så har han fått en matstol och haklapp nu :)
Hittat rösten har han gjort också... Plötsliga illtjut som skriker i öronen, utan anledning (dvs inte missnöjd eller nåt sånt där, bara för att låta liksom).

@YaHilweh Plötsliga illtjut som skriker i öronen, utan anledning (dvs inte missnöjd eller nåt sånt där, bara för att låta liksom).

Sådär gör A också :D Bara tjuter och piper rätt ut. Stackars mina öron ibland haha.

Det senaste han gör är att han suger in hela underläppen i munnen. Ser ut som en gammal tandlös gubbe :love: Sen släpper han läppen med ett smackande. Suga på mina kinder och min haka gör han också, tror han försöker härmas och pussa tillbaka :D

Ta vara på varje dag!

Lite "gladare"

Fy så hemskt :cry: Verkligen min värsta mardröm.
Jag kan fortfarande inte förstå riktigt ibland att A är min utan kan det kännas som att han ska ryckas bort från mig, lämnas tillbaka eller något (vart?!). Skulle något verkligen hända på riktigt... Nej det går inte ens tänka tanken. :cry:

Fy så hemskt :cry: Verkligen min värsta mardröm.
Jag kan fortfarande inte förstå riktigt ibland att A är min utan kan det kännas som att han ska ryckas bort från mig, lämnas tillbaka eller något (vart?!). Skulle något verkligen hända på riktigt... Nej det går inte ens tänka tanken. :cry:

Jag vet, usch. När man själv har barn i samma ålder blir det så mycket mer verkligt. :cry: Det har vart så mycket otur där, verkligen allt har vart fel, Downs, RS, allvarlig influensa och nu det här :cry:
på mindre än 48h från lekande till livlös :cry::cry::cry:

Vi har testat, godkända av lillan! Fanns väl 4 olika sorter och det är väldigt smidigt att ha med sig. Serveras ju som dom är :)
Bara att skruva på korken igen om bebis inte äter upp allt.
Tror alla var släta. Dom är från 6 månader.
Lite långt att åka till er för att köpa:D Får kolla stormarknaden också. Annars får du berätta vilken affär så får vi ta en tripp till GeKås, Göteborg eller nåt och passa på att hälsa på :)
Bra att hon gillar dem iaf. Och att de är släta är ett plus här.

Vi kör endel grötklämmisar när vi är iväg, inte heller hittat de med mat.
Gör dock egna klämmisar på den mat jag känner passar :)
Så skönt med klämmisarna då hon kan äta de själv :)
Har också provat gröt-varianten men blev lite besviken. Det är ju max 30% gröt i dem, resten frukt. Trodde att det skulle vara tvärtom.
Har tittat lite på olika klämpåsar men inte beställt än. Hittade några svenska men de var sjukt dyra. Svårt att veta hur hållbara de är. Får ta tag i det så jag kan fixa egna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka