Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Idag har vi börjat babysim! Succé hos lilleman, han tittade sig glatt omkring hela tiden på alla barn och all inredning, och var jättenöjd, log, pratade och plaskade i vattnet. Känns som en mysig söndagsutflykt för hela familjen också, är nöjd med att vi kan vara med båda två.

Nu har Adrian också blivit dunderförkyld. Tror det är hans pappa som smittat honom. Trots detta sov han gott inatt. Har inte tagit tempen men han verkar inte febrig.

Verkar vara förkylningstider nu... Det var en orolig natt här med en liten som vaknade flera gånger. Vi lyckades inte få honom att somna igår utan alvedon. Efter alvedon tog det bara tjugo minuter så sov han... När han sen vaknade första gången var hela han och lakanet alldeles blöta. Huvva...

Försöker febrilt få i honom vatten men det kommer ur lika snabbt som det kommer in... Är inte ledsen när man ger honom flaskan utan leker med den i munnen. Blir mer och mer att han tar tag och suger lite så det är väl bara att tjura på...

Fy vad jobbigt för er alla med sjuklingar. Vi har också haft jobbiga kvällar med bebis som inte vill sova. Kanske kan vara tänder på g för sjuk verkar hon inte vara iaf.

@Saigon Har en sån vattenfylld som jag inte förstått mig på, men igår kom den ju till användning!

Annars verkar han lite kryare nu. Igår jobbade jag men han hade sovit ett par timmar i traktorn efter middagen och sedan somnat för natten efter en timmes kinkighet. Vi klev upp 9 imorse, 10 somnade han om och sover än. Hoppas allt sussande är ett sätt för kroppen att repa sig. Sover helst på mage numera.

2rh0nzn.jpg

Tokvarmt här! Googlar på spädbarn och värme (vi har världens varmaste lägenhet dessutom, ännu något som hade varit bra med att flytta) och jobbar på att få i mig vätska ordentligt själv.

V har hittat vokaler ordentligt nu och pratar massor. Låter stundtals lite gnälligt men är bara prat.

Tokvarmt här! Googlar på spädbarn och värme (vi har världens varmaste lägenhet dessutom, ännu något som hade varit bra med att flytta) och jobbar på att få i mig vätska ordentligt själv.

V har hittat vokaler ordentligt nu och pratar massor. Låter stundtals lite gnälligt men är bara prat.

Och vi har världens varmaste hus ;) vi har dock en källare som är sval som vi kanske får flytta ner i när vi ska sova om det blir ännu varmare. :)

@Saigon Har en sån vattenfylld som jag inte förstått mig på, men igår kom den ju till användning!

Annars verkar han lite kryare nu. Igår jobbade jag men han hade sovit ett par timmar i traktorn efter middagen och sedan somnat för natten efter en timmes kinkighet. Vi klev upp 9 imorse, 10 somnade han om och sover än. Hoppas allt sussande är ett sätt för kroppen att repa sig. Sover helst på mage numera.

2rh0nzn.jpg

Så söt! :love:

Puh vi hade en jobbig läggning. Men han är ju som sagt dunderförkyld så det var kanske inte så konstigt. Hoppas han sover gott och mår bättre imorgon.

Idag har vi hittat en riktigt rolig aktivitet: att titta på golfare som gör sina utslag. Å vad hon skrattade åt dem. Hoppas inte att de tyckte att hon störde :)

Idag har vi hittat en riktigt rolig aktivitet: att titta på golfare som gör sina utslag. Å vad hon skrattade åt dem. Hoppas inte att de tyckte att hon störde :)

Det borde ju bara ha gett dem bättre resultat! Finns väl inget bättre än bebisskratt! :love:

Grattis på 6-månadersdagen! Ett helt halvår! :heart

Här är det fortfarande sjukstuga. Febrig, rosslig, hostig och snorig. Inte så mycket feber än som tur är. Men jag får inte sova om nätterna, han vaknar typ en gång i timmen av hosta och gråter. Inatt funkade det bäst att lägga honom mot min kudde, det enda jobbiga var att jag själv fick nackspärr. Men vad gör man inte. :heart

Min busiga lilla unge blev förresten 6 mån igår. Vart tog den tiden vägen?

Vad tiden går!

Imorgon blir min tre månader och det ska vi fira med BVC-besök. Jag har fått för mig att det är daga för sprutor då, nån som vet om det stämmer? Jag orkar inte resa mig ur soffan o leta rätt på boken :D

Vad tiden går!

Imorgon blir min tre månader och det ska vi fira med BVC-besök. Jag har fått för mig att det är daga för sprutor då, nån som vet om det stämmer? Jag orkar inte resa mig ur soffan o leta rätt på boken :D

Japp det bör stämma!

Vi ska vaccinera igen på fredag, och torsdag är han 5 månader. Det går onekligen undan!

Vi skulle vaccinera imorrn i samband med läkarundersökning på Bvc men eftersom att han är sjuk så blir vaccinet uppskjutet. Ska dock in så barnläkaren får göra sin kontroll så får hen samtidigt lyssna och kolla på honom. Tycker det raspar och låter styggt ner mot lungorna. :( Han har så tjockt slem och massa snor så det är svårt att rensa luftvägarna så han kan andas ordentligt. Inte tycker jag att han äter som han brukar heller. Ibland när han försöker äta så går det inte för att han inte kan andas samtidigt, och då blir han ledsen och allt blir värre. :( Han har dock fått sova bra idag och har varit ganska pigg. Som mest visade termometern på 38,0. Ikväll är första kvällen han kunnat somna utan alvedon. Ligger och lyssnar på honom nu när han sover, låter så himla kämpigt. :( Lyckades spola och suga ur näsan så pass att han slapp andas genom munnen men nu låter det som det börjar täppa igen igen...

Här har vi ytterligare en liten sjukling :wtf:

Hostar, täppt i näsan, ögonen rinner och är röda/svullna. Hostar så att han kräks här med @Maja_Kandi, lilla gubben :down::heart

Stackars liten får inte så mycket ro när han sover eftersom han hostar. Doktorn sa att han inte verkade alltför dålig och sa att det inte behövdes göra något så vidare han inte börjar får feber. Men skickade hem oss med näsdroppar för att underlätta täppan i alla fall.

Vi som planerat att åka till Cypern till helgen funderar på om vi kanske senare lägga en vecka. Inte så kul att vara där om han blir riktigt dålig med feber eller liknande tänker jag... :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka