Vinterföräldrar 2015-2016 #3

50ml per behållare är max på Gatwick iaf :eek:

Kan tänka mig att det är lite striktare här än i Sverige (eller Köpenhamn som vi brukar flyga till då). Men om man tar med en termos med ljummet vatten för att blanda ersättning med borde va ok?

Va knepigt, Manchester har 100ml. Termos borde inte va något problem iom att det är till bebis :-)

Haha, bada i vasken:D Det hade aldrig gått hem här. Bara att tvätta händerna eller fötterna i handfatet är snudd på barnmisshandel enligt lillan. Ska man bli blöt ska man bli det ordentligt, inget sådär halvdant.

Jag pluggar igen vasken, fyller med vatten och petar i Bönan :p Än så länge tycker hon att det är helkul. Och ska det badas så ska det badas ordentligt ;)
Lite åt det här hållet. (Bilden är stulen från google)
image2-e1407578206607-720x960.jpg

Såg förresten att du är med i samma grupp om bebismat som jag @YaHilweh. Du som ger mer mat, tycker du att det är givande att vara med? Än så länge har det ju inte gett mig så mycket iom att vi knappt är på smakportioner ännu.

De gånger jag har frågor så får jag svar, annars tycker jag att de flesta är alldeles för nitiska och korrekta :p
Lite tänket "gör allt som bvc säger att du inte ska göra". Jag kör mycket på sunt förnuft lyssnar på vad bvc säger, även om jag inte alltid gör som de tycker, då alla barn är olika. Men då jag är lite lost på vad barn får och inte får äta så känns det ganska bra att kunna fråga :)

De gånger jag har frågor så får jag svar, annars tycker jag att de flesta är alldeles för nitiska och korrekta :p
Lite tänket "gör allt som bvc säger att du inte ska göra". Jag kör mycket på sunt förnuft lyssnar på vad bvc säger, även om jag inte alltid gör som de tycker, då alla barn är olika. Men då jag är lite lost på vad barn får och inte får äta så känns det ganska bra att kunna fråga :)
Jag säger bara livsmedelsverkets hemsida. Massor av info som är mer underbyggd än tyckandet man möter här och var. Har förstått att alla Bvc inte håller sig uppdaterade med de senaste rönen, för att inte prata om vänner och bekanta vars barn är vuxna eller iaf halvvägs.

Tacka vet jag hon som frågade "vad är det som gäller nuförtiden?". Hon har flera barn, med ett par års mellanrum, och fick olika råd till alla:)

Jag säger bara livsmedelsverkets hemsida. Massor av info som är mer underbyggd än tyckandet man möter här och var. Har förstått att alla Bvc inte håller sig uppdaterade med de senaste rönen, för att inte prata om vänner och bekanta vars barn är vuxna eller iaf halvvägs.

Tacka vet jag hon som frågade "vad är det som gäller nuförtiden?". Hon har flera barn, med ett par års mellanrum, och fick olika råd till alla:)

Haha, ja, man får ta många råd med en nypa salt :p
Dock är jag inte så nöjd med tanten jag har på Bvc och funderar på att byta. Men den jag vill byta till lär sig ännu och ska komma in i det mer till hösten, så jag avvaktar (tjejen jag tycker om jag pratade med igår). :p

Jag sitter och tittar på det där med förskola. Tänkte sätta mig på måndag och ringa runt till de förskolor i området så man får åka dit och kolla läget :)

50ml per behållare är max på Gatwick iaf :eek:

Kan tänka mig att det är lite striktare här än i Sverige (eller Köpenhamn som vi brukar flyga till då). Men om man tar med en termos med ljummet vatten för att blanda ersättning med borde va ok?
När vi flög i somras fick vi inte ta med vatten genom säkerhetskontrollen på Landvetter även om det var till sonen. De sa att vi fick ta nytt vatten på andra sidan. På planet kunde personalen värma vatten samt skölja ur flaskan.

Tetror med färdig ersättning gick fint att ta med även om de var på 200 ml.

Inte heller här läser pappan så mycket fakta... Tror jag, verkar som att han räknar med att jag har koll men plötsligt har han kollat upp något (typ utvecklingssteg, och det var han som läste igenom vecka för vecka för graviditeten typ direkt vi hade plussat...). Han är dock livrädd för allt annat än pureer.

Vi är hos sonens faster med sambo och har träffat stora delar av släkten. Bebis har inte sovit många minuter och dessutom en sällsynt dålig natt innan, vet inte hur han orkar... Hoppas på att han slocknar nu när alla lagt sig och vi ligger i ett släckt rum.

Dom är bäst. Köpte ett par i ullared sen skulle mamma och pappa dit veckan efter så skickade bud med fler ;)

Mina är oxå därifrån :D Sist jag var där fanns vår storlek dock endast på pojksidan, så be dom kolla både på flick och pojk. Första gången fanns de på båda sidor.

Började du nu vid 6 månaders ålder eller började du tidigare?

Hon har fått slicka från fingret och gnaga på lite frukt/rotfrukter/grönsaker tidigare men först nu vid 6 månader som hon får sin egen mat att pilla med. Hon har visat så mycket intresse för det vi äter så hade känts konstigt att neka henne att smaka.

Hon har fått slicka från fingret och gnaga på lite frukt/rotfrukter/grönsaker tidigare men först nu vid 6 månader som hon får sin egen mat att pilla med. Hon har visat så mycket intresse för det vi äter så hade känts konstigt att neka henne att smaka.
Då har du gjort som jag tänkte att jag kanske ska lägga upp det! Min lille visar ju redan nu intresse när vi sitter och äter så jag känner som du att det känns konstigt att neka men förmodlgen vill han nog bara ha nåt som smakar lite att greja med i munnen :)

Jag provade att ge lillan bitar av grönsaker att plocka med igår. Konceptet att de skulle in i munnen var hon inte riktigt med på, hon klämde mest på dem. Idag blir det sparris, det är ju också greppvänligt så hon får testa det med. Annars fick hon prova glass igår, det var kallt och ruggigt, inget att ha. Hade ju planerat att äta sådant utom synhåll, men hon vaknade mitt i efterrätten och var ledsen och ville såklart smaka även det.

Jag provade att ge lillan bitar av grönsaker att plocka med igår. Konceptet att de skulle in i munnen var hon inte riktigt med på, hon klämde mest på dem. Idag blir det sparris, det är ju också greppvänligt så hon får testa det med. Annars fick hon prova glass igår, det var kallt och ruggigt, inget att ha. Hade ju planerat att äta sådant utom synhåll, men hon vaknade mitt i efterrätten och var ledsen och ville såklart smaka även det.
Å ena sidan ser jag så mycket fram emot att börja introducera mat för unge Herrn och se alla reaktionerna på nya smaker, konsistenser och former men å andra sidan inser jag hur kladdigt det kommer bli när det börjar grejas!:p Hunden kommer nog få att göra :up:

Helammar du fortfarande?

Jag ser mycket fram emot när min lillfis kan sitta med vid matbordet och pilla med lite egen mat. Det tror jag att han också gör, han vill vara med där allt händer hela tiden :p Och tittar storögt när vi äter. Tror överlag att han kommer bli mycket nöjdare när han kan göra mer själv, han är nästan frustrerad nu trots att han är bara snart tre månader.

Imorse tyckte han att vi skulle se soluppgången O_o Klockan 7 hade jag både plockat och dammsugit, tvättat och diskat. Han somnade om gott i bärselen efter en stund, han brukar vara morgontrött annars... Men när jag ändå höll på att städa var det lika bra att få det färdigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka