Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Okej! Hade din som eksem vid ögonbrynen, pannan och öronen? Det är meta just det som jag vill smörja in.. Men inte är han vacker just nu... Föraning av puberteten får jag iaf :). Sa till sambon att så här såg aldrig Axel (storebror) ut, men det gjorde han tydligen... Man glömmer så himla fort på 2 år.

Även vi har varit på BVC. Axel är 6 veckor och 3 dagar och vägde in sig på 4000 g jämt och är 54 cm lång. Känns som han är liten jämfört med era!

Nejdå, det är min som är en heffaklump... Väger 5550g och 58cm..
Utslagen ska smörjas med miniderm och en mild kortisonsalva.

A har fortfarande storlek 50, längtar lite tills han kan ha 56 eftersom jag köpte massor med fina kläder i storlek 56 innan han kom ut med tanken att storlek 50 kommer han ändå inte ha... 6 veckor senare kan han ha 56 i vissa kläder men fortfarande är det 50 som passar bäst :)

Axel tyckte också att bästa tillfället att bajsa, riktigt löst och rinnigt, var när han var utan blöja på undersökningsbordet :p

Även vi har varit på BVC. Axel är 6 veckor och 3 dagar och vägde in sig på 4000 g jämt och är 54 cm lång. Känns som han är liten jämfört med era!

Absolut inte, Axel är "normalstor" för sin ålder :D

7 veckor gammal vägde liten 8.090 gram, 63 cm lång. Nu vid 3 månaders kontrollen vägde han 9.745 gram. Det är INGET att sträva efter. Mina axlar och rygg ömmar, att gå omkring med honom blir helt enkelt för tungt. Vilket är så synd efter liten vill ofta vara i famnen när vi kikar på omgivningen :(

Nästan samma hos mig. Här växer han i raketfart och vi fick hoppa från 56 till 68 i ett svep. 61 cm lång och 7 kg vid 8 veckor. Tråkigt då vi har fina nya kläder som han aldrig använde.

Jag har köpt ett nytt babyskydd som jag kan sätta på vagnshjulen för min rygg sa ifrån av att bära babyskyddet överallt och det blir ju en del då det är en bit till dagis.

Kl

Igår blev lilltjejen en månad, känns inte som det var så längesen jag födde henne.
Hon är ett riktigt litet matvrak och har dubbelhaka och knubbiga kinder. Har gett miniform droppar ett tag nu och det verkar väl hjälpa till viss del. Men hon kan fortfarande ligga och knorra och spänna sig på natten, men det släpper om jag kör med pysventil. Fattar inte hur hon kan ha så fruktansvärt mycket luft i magen!

1655703_10152437516937868_334697316_o.jpg

Vad söt hon är! Och väldigt duktig på att hålla upp huvudet! A kommer typ hälften så högt :p

Ikväll har jag varit själv med alla fyra barnen eftersom mannen jobbar. Kan säga att mitt tålamod är testat till tusen efter att ha haft en tjurig fyraåring som vägrar göra någonting, en skrikande bebis och två systrar som bara bråkar... Drog en lättnadens suck när de äntligen somnade ;)

KL

Mitt jävla helvetsbröst ger sig inte. Fjärde gången med feber nu. Har ett sår på bröstvårtan som visat sig innehålla streptococker så vi får se om jag får pencillin igen. Smärtan i bröstet kommer förmodligen inte från svamp utan är ischemisk smärta. Gustav tar för dåligt tag och stryper bröstvårtan. När syre sen kommer tillbaka så gör det ONT. I fredags morse ammade jag på vänster bröst sist och efteråt så låg jag bara och skrek och grät av smärta. När jag handmjölkar och använder pumpen så har jag ingen smärta. Är bara väldligt öm i bröstvårtan.

Så det blir väl att jag trappar ner på amningen på höger bröst för att helt lägga av och köra på ersättning istället. Jag kan inte gå omkring och vara sjuk hela tiden och ha ett svullet och ömt bröst.

Känns som att Gustav gör samma sak här. Har gått över från 56 till 62 helt nyligen men eftersom han ökar ett halvkilo i veckan tydligen så får vi nog snart gå helt över till 68. Så var det med storebror också.

usch då, mitt ena bröst värker också en hel del.

Idag tävlade jag ena hästen! och hade därmed med mig sonen (och sambon) också. Lastade, åkte iväg och fick testa på en tävlingsdag. Jag var beredd att jag skulle behöva amma, så det första jag gjorde var att leta fram lämplig plats om det skulle behövas. Men sonen sov hela tiden. (Hade vagnen med) och ville inte alls äta, så tävlingsdagen gick väldigt bra! Hade sån tur att solen tittade fram och det var väl därför han sov så gott.

Kl

Hur länge blödde ni efter förlossningen? De har gått över en månad och jag blöder fortfarande om jag har lyft mycket under dagen :/ Och det är lite svårt att undvika de iom äldre dottern.

A-k: låter riktigt jobbigt att de gör så ont för dig :( Är de lika på båda brösten eller är de bara ena som gör ont? Hade en kompis som bara ammade på ena bröstet, tänkte om de annars var ett alternativ för dig om.du väldigt gärna ville amma?

Jag är förvånad att amningen flyter på så pass bra hittills den här gången. Förra gången krångla de hur mycket som helst. Dotter med dåligt grepp, svampinfektion och mjölkstockningar som avlöste varandra.
Nu hoppas jag att de kan fortsätta att gå bra den här gången och att lillpluttans magknip kan.gå över.

Jag tror jag hade blödning/avslag i 6 veckor nu. En månad förra gången. Det är naturligt att blöda lite mer efter att ha rört på sig. Jag trodde att jag hade slutat blöda efter 4 veckor men sen var de inne och rotade i mig när jag blev febrig första gången för att kolla så det inte var någon infektion i livmodern.

Jag vill hemskt gärna amma men inte till vilket pris som helst. Får se om det går att bara amma på höger. Annars skiter jag i det. Viktigare att få vara frisk. Självklart finns en liiiten liiiiten dröm om att det ska gå att amma helt på båda nu när såret är läkt och jag fått lite hjälp med hur jag ska amma honom. Store sonen hade ju perfekt tag från början och jag behövde inte tänka på hur jag höll honom. Men jag tror inte att det kommer fungera. Har lite ilningar i höger bröst nu också, kanske beror det på felaktigt tag och då är det bara att lägga ner. Klarar inte sån smärta som det blev sist jag ammade på vänsterhelvetesbröstet.

Jag måste ha amningskudde, samt sitta och ha benen i kors. Måste därefter vinkla upp hans huvud lite. Då gör det minst ont. Måste även ha ena handen under bröstet hela tiden, då blir det också mkt bättre.

Vad jobbigt när amningen inte fungerar och gör ont! Är väl smart att trappa ner på amningen, för även om man vill amma så ska det ju inte vara en plåga!

*kl*

Här har A tagit stora steg i sin utveckling :)

Har de senaste dagarna lyckats sova i sin egna säng på natten vilke tär väldigt skönt! Vaknar visserligen ca varannan/var tredje timma och äter men det är korta stunder och han är sällan vaken mer än 20 min. Däremot är han som en propeller på natten. Han ligger i sin säng som står precis intill min. Ofta ligger halva han i min säng när vi vaknar :p Vet inte vad han sysslar med för så rörlig är han verkligen inte på dagen

Han har också börjat le och skratta ofta. Än så länge "bara" mot mig och vi kan sitta långa stunder och kittlas och skratta :)

Köpte ett babygym i helgen som han älskar! Ligger och sträcker sig mot leksakerna och ligger pratar högt. Det är väldigt skönt att han accepterar att ligga själv!

Bjuder också på en bild på en glad unge, första skrattet som kom för någon dag sedan :love:

2014-03-31191807.jpg

Söt :love:

Kl

Har inte varit så aktiv det sista, haft fullt upp med lillen och allt som ska skötas här hemma. Sambon pluggar och är borta hela veckorna, sliter på både mig och förhållandet. Igår fick lillen vaccin, han blev jättedålig och jag fick världens ångest för att jag utsatt honom för det :( samtidigt tror jag på vaccin och att det är bra. Men efter igår och all googling bland motståndarna till vaccin mådde jag ännu sämre.
40 i feber och en bebis som va helt borta :( Jag låg vaken hela natten tills febern gått ner. Sen sov jag lite. Idag mår han mycket bättre men är medtagen.

Först tänkte jag att det var en söt liten flicka med rosett i håret. Men sen ser jag att det är du som skrivit inlägget och tänkte att A är väl en kille?

Och så tittar vi lite närmare och ser att "rosetten" nog är en kudde i bakgrunden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka