Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Håller tummarna!

Jag har fått tid på Spec MVC på fredag morgon för koll om inget har hänt innan dess. Ser allt OK ut gissar jag att de ändå väntar ett par dagar med igångsättning.

Inte lyckats sova nåt, fick två citodon men verkade inte bita alls på mig.
Har bara haft pinvärkar så fortfarande 3cm öppen. Fått tens nu, men hjälper inte ett skit i värkarna. Känns mest som en lång seg väntan. Har inte fått något lustgas eller epudral heller än fast de var 2tim sen de prata om de.

Åh, sitter här o nästan grinar för din skull, nu är det så nära men förstår att det samtidigt måste kännas långt borta just nu! Kan bara relatera till min förlossning som var segdragen, men inte i närheten av vad de faktiskt verkar utsätta dig för O_o förstår inte att de inte försöker hjälpa dig mer, är det nåt man behöver så är det ju att spara på krafter så mycket man bara kan! Är ju ganska svårt med sömnbrist och pinvärkar!
Håller alla tummar och tår att det drar igång ordentligt snart och att allt går bra!

Hoppas det hänt lite mer nu för dig!

Om inte, så kalla in bm och kräv åtminstonde lustgas!! Ryggbedövningen är väl lite svårare, men se till så de har beställt den i varje fall...

Fick mycket bättre personal efter skiftbytet! :) Äntligen en plan på hur de ska läggas upp.
Fått epudralen redan iom att jag är svårstucken och de tog väl 40-50 min att sätta den och ser ut som en nåldyna på ryggen :p
Nu har de även haft hål på hinnorna och kopplat på värkstimulerande. Börjar väl se en liten ljusning iaf ;)

Blodtrycket har vart väldigt lågt stundvis och har vart nära o svimma flera ggr. Så fort ja ligger på rygg börjar de svartna.

Var öppen 5cm nu senast även fast ja haft värkar så sällan

Härligt att det blivit bättre personal som faktiskt lyssnar och hjälper dig! Håller tummarna att det går bra med resten nu! :)

Vad skönt att du fått EDA. Jag fick förra förlossningen morfinspruta och insomningstablettet. Var underbart några timmar. När jag fick EDA så stensomnade jag i två timmar. Man behöver sova för att orka.

*kl*

Idag har vi varit på BVC igen och den här gången hade A gått upp till 3000 g jämt. Det är en viktuppgång på 60 g sedan slutet av förra veckan. Nu är jag ganska säker på att sköterskan antecknade fel vikt den gången och blandade ihop siffrorna så det borde vara större viktuppgång...

Nu tycker de iaf att jag ska pumpa och ge flaska på kvällen utöver amning för att se till att han får i sig av den feta mjölken också och så blir det en ny vägning på måndag. Känns som jag börjar tröttna på det här nu, jag är verkligen inte orolig för hans ätande eller vikt men känns som bvc-sköterskan är den som stressar...

Kl
Igår kväll vid 20 tiden kom hon till världen :) Återkommer med en förlossningsberättelse sen.
Är kvar på bb för att få igång amningen och hittills har hon snuttat på bra. Tanken är att vi åker hem i eftermiddag, håller på o längtar ihjäl mig efter skruttan där hemma.

Grattis!

Då är det bara jag kvar, tror jag. Det ska väl förhoppningsvis inte dröja så länge nu.

Hur mycket känner du av ditt snitt?

Jag är förvånad över hur lite ont jag har men har ett område strax över snittet där jag nästan inte har någon känsel. Det känns ungefär som att något skaver/irriterar men har inte kunnat upptäcka att något gör det. Vet att det är normalt med känselbortfall men trodde att det bara gällde ärret. Irriterande är det!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III