Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Westernsuzie: Om man inte kan känna själv hur bebis ligger så kan BM känna. Men än finns det ju tid att vända sig för h*n. Därför kanske inte din BM brydde sig om att känna hur din bebis ligger.

Efter alla undersökningar igår vet jag att bebin låg med huvudet neråt vid tio-elva igår förmiddag i alla fall! Tror dock att den vände på sig igen efteråt, för efter en del boinkande och smärre jordbävningar i min mage började den med sin favoritsyssla igår kväll, nämligen att sparka rakt på.. ehh.. :o min urinblåsa så jag blir superkissnödig och typ måste KUTA till närmaste toalett. :angel:

Fy va obehagligt! Tur att det gick bra för dig och bebisen iallafall, materiella ting går alltid att laga eller ersätta.

Gissar att du körde i Sthlm? Jag vägrar typ köra där för tycker många kör så hetsigt och kollar inte innan dom byter fil.

Men fy vad otäckt! Tur att det gick bra iallafall!

Nån mer än jag som har tryck mot revbenen HELA tiden? *suck,vad jobbigt det är! Måste sitta nästan helt spikrak i ryggen för att det ska släppa,annars så riktigt krampar det nästan i dom nedersta revbenen.

Har aldrig haft så bra hållning som jag har nu! :p

Ska strax iväg till BM och mäta och lyssna på hjärtat. Sist låg jag ju högt på kurvan,hoppas det ser bättre ut idag,annars så kan jag antingen har mycket fostervatten,eller väldigt stor bebis! :eek:

Min mamma hade mycket vatten med min lillebror,så det kanske är något ärftligt?

Fy va obehagligt! Tur att det gick bra för dig och bebisen iallafall, materiella ting går alltid att laga eller ersätta.

Gissar att du körde i Sthlm? Jag vägrar typ köra där för tycker många kör så hetsigt och kollar inte innan dom byter fil.

Ja verkligen! Är så himla glad att jag åkte in och kollade bebisen ordentligt igår och att allt såg bra ut så att man inte behöver va nojig :)

Japp det är ju jäkla mycket trafik och han som körde på mig kollade defintivt inte döda vinkeln minsta lilla! Det var verkligen ovanligt mycket trafik för att vara en söndageftermiddag (heelt fullsmockat på vägen) och just där jag krockade håller de på och bygger om E18, så det är rätt krångligt med många filer åt olika håll och svårt att fatta vilken man ska välja eftersom det saknas en del skyltar. Har hamnat fel där några gånger eftersom jag kör rätt försiktigt och inte byter fil på såna ställen om jag inte är 110 % säker på att det är lugnt, då åker jag liksom hellre dit jag hamnar och vänder tillbaka på något säkrare ställe....´

Lite halvt KL:
Det var förresten jättegulligt när barnmorskan lade såna där band runt magen på mig för att mäta hjärtljud och sammandragningar, för bebin tyckte INTE om dem utan gjorde sitt bästa för att sparka bort dem :D

Fyy vilken mardröm!!! Så skönt att både bebis och du mår bra :) Hoppas killen som körde på dig ändrar sin körstil nu...

KL

Har fått tid till nästa UL, 12/11. Längtar! Bebisen är helt sjövild i magen, undrar hur det ska gå med honom på utsidan sen :D 3 pass kvar att jobba nu, sen är jag leeeedig :bump:

Fy vad otäckt, skönt att både du och bebis klarade er helskinnade!
Jag har min syster i Stockholm, och de gånger vi tagit bilen upp så är jag halvt hysterisk - trots att det inte är jag som kör. ;)

*kl*
Ang. revbenen så är det superlugnt här, är väl att bebis huvud mosas upp ibland men inga sparkar (av förklarliga skäl...) Tycker att den här över lag är aningens lugnare än sin storasyster.

Jag har sparkar och tryck emot revbenen på höger sida hela tiden och har haft det i ca 1 månads tid nu. Känns nästan som jag har fått blåmärken på insidan ;)

Folk tittar konstigt på mig ibland, för speciellt när jag käkar sätter hon igång och kickar så jag sitter och hoppar till av det :angel::D

Jag har min syster i Stockholm, och de gånger vi tagit bilen upp så är jag halvt hysterisk - trots att det inte är jag som kör. ;)

Känner igen det där :angel: Hann dampa på många bilförare som körde som idioter när vi skulle på 3D ultraljudet i sthlm fast det var killen som körde. :angel::devil:

Inga sparkar på revbenen här heller. Jag fick inte en enda spark av sonen på revbenen heller, så jag kanske är byggd så att jag slipper. :D

Zody: Jag upplever detsamma! Storebror var betydligt vildare i magen!

Det kanske helt enkelt är så att våra små har lite mer plats att röra sig på, och att de därför upplevs som lugnare? Eller så är dom helt enkelt lugnare över lag. :D

*kl*
Jag har en liten paus i mitt tentaplugg och måste äta mellis. Vad petar ni i er för något? Jag varierar mellan yoghurt, te och smörgås med grönsaker på eller någon frukt. Inspirationen är på noll kan jag säga, mycket för att jag inte har någon egentligen matlust eller sug efter något.

Jag har inga direkta sparkar på revbenen heller,bara ett konstant tryck,och nu när jag nyligen kommit hem från barnmorskan så fick jag det bekräftat,att jag bär lillen jättehögt,så hon sa så att dte är inte undra på att jag har obehag mot revbenen... :crazy: Nu får vi bara hoppas att lillen vill börja fixera sig lite så brukar det bli lite lättare. Nu kan man knappt andas ordentligt,sååå jobbigt! Och jag har verkligen halsbrännan från helvetet! Det riktigt krampar ihop sig i strupen... :crazy:

Allt annat såg bra ut,hade pefekt blodtryck,hjärtljuden låg på 146 slag,dock så vart lillen förbannad och kickade till ordentligt när BM satte dit dopplern! :D Han ville inte alls gå med på det! Blodvärde var 134 har jag för mig,blodsockret låg bra till,och jag har hitils gått upp 6 kg sen inskrivningen!

Mäklaren ringde i dag också,och nu hade handpenningen kommit in på huset,så nu törs vi äntligen säga att det ÄR sålt! Kanon!

Så nu har vi fullt upp att säga upp alltng,och hinna packa och greja,för om 4 veckor ska vi vara klara med att ha tömt huset,fyllt lägenheten,och städat... Phuuu! Skönt att jag bara jobbar typ 2 ½ vecka till iallafall,hade aldrig fixat att jobba samtidigt som mitt i flytten...

Har även ringt till FK för att verkligen få det bekräftat att ALLT är klart med GP,och det var det då,så då slipper man tänka på det,utan nu ska det bara flyta på. :)

Så skönt att veta att allt har löst sig! :)

Själv sitter jag i ett bil delema.... vet inte om jag ska välja mellan en volvo v50 elelr en volvo v70. Så mycket för o nack delar... :confused: blir helt snurrig, v70 har mycket mer utrymme men är också nästan 20 tusen dyrare... och får inte dra mer en 1200 på b-körkort trots att det är 175 hästar och D5 motor, medans v50 är lite billigare, mycket mindre i skuffen men får dra iaf 1480 på b-körkort. Och vi måste bestämma oss idag.... jäkla bilfirma! :(

Vi gemförde bilarna lite... i v70 går emmaljunga vagnen in + 1-2 hundar om vi ska åka alla men i v50 gick bara vagnen in.

*kl*
Jag har en liten paus i mitt tentaplugg och måste äta mellis. Vad petar ni i er för något? Jag varierar mellan yoghurt, te och smörgås med grönsaker på eller någon frukt. Inspirationen är på noll kan jag säga, mycket för att jag inte har någon egentligen matlust eller sug efter något.

Jag är superdålig på att käka mellanmål :o Jag tål inte mjölkprodukter, annars hade det vart enkelt att käka yoghurt och flingor.
Det händer ibland att jag tar en leverpastejmacka på eftermiddagen, men det är inte ofta. Får nog erkänna att jag har väldigt dålig fantasi att hitta på goda saker som jag tål att äta.
Te dricker jag ca 2 koppar om dagen, har blivit ett måste när jag sitter och pluggar. :angel:

Vi böt från V50 till V70 just för att vi tyckte att V50 var så liten. Visst fick vi plats helt okej, men i V70 har vi dotterns stol i mitten bak och kan åka 4 vuxna utan problem. Alla åker dessutom bekvämt! Vagnen tar typ ingen plats alls, vi är sjukt nöjda med V70!

Vi drar ju iofs ingenting..
Ang. motor så hade vi 1,8 flexifuel på V50 och det var vi inte nöjda med. Inte så snål som vi trott, låg alltid på höga varv och framför allt så lät den så mycket.
Med andra ord - jag röstar för v70! :D

*kl*
Det fick bli te och smörgås till mellis, sån fantasi hade jag.. Kvällsmaten blir ännu mer exklusiv - blodpudding med bacon och rårivna morötter. Dottern är överlycklig, jag känner mig måttligt road ;)

Fyy vilken mardröm!!! Så skönt att både bebis och du mår bra :) Hoppas killen som körde på dig ändrar sin körstil nu...

Ja hoppas det jag med, såg att han bara hade haft körkortet i drygt ett halvår så hoppas han lärde sig nåt nu och kollar bättre nästa gång så det inte händer värre grejer!

Fy vad otäckt, skönt att både du och bebis klarade er helskinnade!

Ja, är så himla glad för det :)
Jag tycker också det är rätt jobbigt när det är så där jättemycket trafik. Mycket trafik innebär ju tyvärr ofta mycket slarvpellar och fartdårar också :angel:

Fast en stad jag tycker är otäckare än Stockholm att köra bil i är för tusan Göteborg :eek: inte nog med att det är mycket trafik, enkelriktningar osv plus att jag inte hittar för fem öre, så dundrar det fram spårvagnar överallt stup i kvarten också! :eek:

Det kan jag iof hålla med om. Min syster har flyttat till Gbg och bor mitt i stan, så ska jag hälsa på henne blir det nog tåget ner :angel:

Det kanske är så att de har mer plats. Men jag har inget emot en lugnare unge... Hugo behöll ju sitt tempo även utanför magen. ;)

Ang mellanmål så blir det oftast mjölk och havrekuddar, macka med ost och någon grönsak eller en frukt. Jag har äntligen kunnat börja dricka lite te igen också! Men bara grönt, svart blir jag fortfarande illamående av.

Idag är första dagen utan medicin. Jag ska försöka klara mig utan den nu när tredje trimestern börjar... Än har det gått över förväntan! :)

Ang bil så har vi en V70, tror att det hade blivit trångt med en V50. Jag får dra 1480 på B-kort på den bilen. Jag tror dock inte jag skulle ge mig på det, det skulle nog bli trögt i de värsta uppförsbackarna. Den är lite trött... ;)

Nej men fy vad otäckt! Vilken tur att både du och bebis verkar vara ok.
Förstår att du är i chock!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 353
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 329
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18