Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*kl*

Nu har barnvagnen äntligen kommit :banana: Nu ska jag bara försöka bygga ihop den ;)

Det är ju alltid "läskigt" att beställa saker från en okänd site eller annat land när man betalar i förskott. Men vi fick hem sakerna en vecka tidigare än beräknat och allting stämde med färg osv. Sen fick vi med regnskydd både till ligg och sittdelen fast det inte stod med i beställningen :)

Vad kul, vad blev det för vagn? :)

*kl*
Nu är min tenta gjord, och jag har tagit höstlov. Tentan gick fruktansvärt bra, så jag ska föreslå lite firande under eftermiddagen i form av cafébesök eller liknande. ;) Tror dottern är med på noterna, får se om sambon också är det.

Läste lite gamla inlägg från då jag väntade dottern, och vid det här tiden hade jag redan börjat tvätta upp alla kläder. Herregud, nu är jag glad över att vi fått ner dom från vinden och hunnit gå igenom vad som finns. :eek:
Hur ligger ni andra till i era förberedelser?

Tja... Samma läge som vid plusset ungefär... Vi har dock syskonvagnen nu ju, annars har det inte hänt något mer bebis här...

Jag har blivit genomförkyld, mår inte alls bra. Illamåendet är tillbaka rejält och foglossningarna gör riktigt ont nu. Ryggen gör att jag knappt kan gå raklång och huvudet spränger.

Nog klagat för nu. Nu ska jag sova igen, godnatt. ;)

KL

Tack för alla värmande ord o kommentarer om min krock i söndags, det värmer verkligen :love: känner mig mycket bättre nu när jag tagit det lugnt ett par dagar och kollat att bebin verkar okej. :)

Idag var jag och sambon på föräldrakurs hos barnmorskan och fick lära oss alla detaljer om förlossningen. Min stackars kille såg lite lätt spak ut efteråt :p (jag kände mig nog rätt spak jag med får jag erkänna)

Det är en Teutonia Cosmo 2012

644076_10151332307012868_1908426937_n.jpg

53644_10151332307117868_97138554_o.jpg

197258_10151332307277868_1416098803_n.jpg

Liggdelen designade vi själva och den är i tyg. Sittdelen är standardfärg och är i läder.

Tack! Det känns lite bättre efter lite mer vila och en varm dusch. Sonen är fortfarande febrig och sambon är inte helt 100 frisk än heller, så lite kämpigt är det här hemma nu...

Saint_Anger: Vilken snygg vagn! :)

Jag mätte blodtrycket för att se att huvudvärken inte var begynnande havandeskapsförgiftning. Blodtrycket var 95/55, så det är ju lugnt. Men mätaren visar pulsen också och jag hade 120 i puls..? Två gånger med några timmars mellanrum och jag kan ju inte påstå att jag gör något ansträngande direkt...

Vad har ni för puls?

Tack Fibusen och trazel :)

Jag lyckades till och med att bygga ihop den själv, och utan raseriutbrott :angel: Det var enklare än att sätta ihop en ikea möbel ju ;)
Men fick en massa sammandragningar av ansträngningen och är alldeles öm i magen nu, så det blir lugnt resten av dagen.

trazel: Nu har jag ingen mätare för att ta pulsen, men räknade själv istället och fick det till 74slag/min. Har du testat ta pulsen på handleden istället? Kanske är din mätare som visar fel?

Sambon fick agera testperson och hans puls var betydligt lägre, så jag tror inte den visar fel... :/

Vilken årsmodell på volvo v70 har ni? :)

Vi hade för några år sedan en volvo v70 årsm 99, den var stark fick dra hela 1500 på B-körkort. De senaste volvo v70 bilarna som är de senaste/nyare modellerna får inte dra mer en 1200. :mad: Hel skumt, medans v50 i samma årsmodell får dra 1480.

Vi får leta vidare... bil behöver vi ju! :D

Här kommer senaste inköpet.... :angel:

21371_10151159376323163_1449315921_n.jpg

Har en likadan fast blå :D Märkte det nu när jag börjat tvätta upp lite kläder att vi har nästan bara blåa kläder fast vi väntar en tjej ;)

Mycket snygg vagn! Jag vill också köpa ny, men har insett att behovet (tyvärr) inte finns. Får vara glad och lägga pengarna på annat istället, som typ kläder till dottern och bebis eller nåt. :D

trazel, förhöjd puls är ju normalt under en graviditet men dock kanske 120 är i överkant? Ingen riktig koll tyvärr, själv ligger jag på ca. 80 slag/minut just nu..
Jag har också oroat mig för ev. havandeskapsförgiftning då jag haft väldigt ont i huvudet och mått illa, men jag har inte tagit trycket själv. Har innan legat väldigt bra (120/55 senaste BM-besöket) och jag är inte heller svullen om händer eller fötter.. Så jag gissar på en kombination av vätskebrist, trötthet och någon infektion på gång i kroppen för min del.

Slog mig precis att din höga puls kan ju vara en kombination av graviditeten och av att du är sjuk! :idea: fortsätter den ligga så högt även när du är frisk kanske det är läge att ta upp det med BM dock?
Har du bytt MVC föresten, och om du har - vem går du hos och vad tycker du? ;)

Går det inte över kanske du ska åka in till läkaren och få det kollat? Vet att pulsen kan höjas en del vid förkylning också, men låter mycket att ha 120 i vilopuls.

Jag börjar bli lite stressad över att inte ha någon bil... o allt som ska ordnas inann bebis... :crazy: tycker det är jätte jobbigt!

Det här har kanske inte så mkt med bebis att göra... men måste fråga eftesom jag tänker på de hela tiden, ni kanske vet eller har lite erfarenhet. Om man har köpt en nyare o dyrare bil från en bilhandlare (lån/avbet) och väljer att åka på nytt till en annan bilhandlare o byta in bilen för att man verkligen inte är nöjd med bilen man har köpt, till en mycket billigare bil.. hur fungerar det? Med lån m.m?

Hoppas någon kan hjälpa mig.... :angel::bow:

Jag börjar bli lite stressad över att inte ha någon bil... o allt som ska ordnas inann bebis... :crazy: tycker det är jätte jobbigt!

Ja, stressen kring allt förberedande är inte kul. Nu har vi vagn, spjälsäng och troligen en ny säng till lilleman på G så att han inte fortsätter sova i min säng :d . Kläderna är framställda (lådan), jag har kollat igenom det och ska tvätta samt stryka alla kläderna nu snart. Vill egentligen få tag i ett skötbord med inbyggd byrå så jag kan ha alla bäbiskläder där. Har fått fram resterande av mina graviditetskläder nu så jag slipper gå naken :D . Extra rörigt är ju allt då vi flyttade i somras och ja, allting är nedpackat lite lätt oorganiserat.

Ovanpå det jobbar jag dygnet runt känns det som, sover dåligt på nätterna och ja. Lillan är fortfarande en lugn & beskedlig liten en i magen som inte sparkar hårt eller intensivt alls. Lugna rörelser inne i magen, ibland så känner jag huvudet tryckas utåt eller liknande :) .

KL.
Oj vad ni verkar boa allihopa :)
Själv har jag inte köpt något nytt åt bebisen än, mer än det som inhandlades i ullared.
Försöker klura ut om det går att ha ett vägghängt skötbord i badrummet, vilket skulle vara väldigt praktiskt så man slipper springa upp till skötbyrån på övervåningen vid varje blöjbyte.
Jag håller även utkik på blocket efter en sådan där babysitter som går på batteri, som gungar och låter, men det är ju ingen pryl som man absolut måste ha.
Det vi MÅSTE inhandla innan bebis kommer är babyskydd, fler tygblöjor och fler ombyten till bebis.
Men det känns som att man kan vänta med mycket till rean efter årsskiftet också.

KL

Här rullar det på,känner mig ovanligt lugn över allt som komma skall,trots att vi sk ahinna flytta mitt uppe i det. Förstår inte hur jag kan vara så lugn! :o Packat ner lite porslin och tänkt att "sååå mycket grejer har vi inte..." men vi har ju faktist det,så vi får väll se när min panik infinner sig! :D

Förhoppningsvis så får vi börja fylla lite grejer i lägenheten snart,dom håller ju på att renovera den nu,men vi skulle få köra dit lite saker så fort nedervåningen var klar. Hyresvärden är ju bästa kompis med svärmors sambo,så vi har väll lite extra fömåner att kunna nyttja den lite tidigare. :D Dock så känner vi att vi kan ju inte flytta dit för tidigt,utan vi kommer betala hyra från 1 December,och kommer nog börja sova där runt då. Men att bara få köra dit en massa innan underlättar ju hur mycket som helst! Då kanske man slipper hålla på att flytta en hel helg,utan att man kan ta lite då och då.

Sen har vi ju sagt upp allting,el,tv,ALLT,inte bara en grej att göra... *suck* Men nu känner jag bara mig så lugn som sagt inför flytten,och jag hoppas det håller i sig,ingen tid för panik! :p

Sen har vi dealat med (världens bästa) stallägare också. Vi har ju ett helgpass i månaden per häst,vi har ju två stycken,och har alltså två pass/månad. Det innebär ett in och ett utsläpp en helg/månad. Eftersom vi ska ha bebis i Januari så tar vi två av hennes pass i December,sen sa hon även att vi kunde ta två pass till (för hon har fyra hästar,och alltså en hel helg) så tar hon åt oss i Februari också så vi inte behöver tänka på det ganska direkt efter förlossningen,så det innebär att vi tar 2 pass på våran helg,sen en hel helg, i December,sen behöver inte vi tänka mer på det förens i slutet av Mars. Hon är bara för underbar som tänker på oss! :bow: :love:

Det är väl så jag tänkt också, en kombination av att jag är sjuk och gravid...

Nej, jag har inte bytt MVC. Jag orkade helt enkelt inte ta tag i det. Fast jag har bytt läkare på VC så jag slipper prata för döva öron... Just nu är et en vikarie till BM, men sen kommer Anna tillbaka som jobbade på din MVC tidigare. :) Känns inte helt bra med vikarie-BM, så jag hoppas Anna är tillbaka på onsdag när jag ska dit igen. Får kolla om pulsen då också.

Söker bara lite stöd...

Ska till BM idag, är i v. 32+4, inga problem med BM i sig, utan jätte gullig och trevlig. Magen följer den naturliga kurvan *exakt*
Men har haft ångest för vikten sen sedan jag va där. MIN vikt.

enligt övriga är jag inte stor, vist har jag ökat i vikt men va väldigt liten innan.
Äter inget tillsatt socker. Det sötaste jag stoppar i mig är frukt.

Men ändå är hon på mig om att jag ej får gå upp mer än MAX 15 kg, o det hade jag gått upp förra gången jag var där...

jag själv tycker väl inte det är så konstigt att jag ökat i vikt, slutat rida, jobbar inte längre "har ett extremt aktivt, tungt och fysikst jobb"
Så har alltid rört mig mycket.
Men får ändå dessa kommentarer att jag måste gå minst 1 h / dag i rask takt. Lycka till när man är gravid o har ryggbesvär av det... :grin: eller är det bara jag?

Jag är fortfarande aktiv, fodrar, mockar, släpper in och ut, o promenerar med hunden. Men i ett lugnt tempo, det tar den tid det tar för mig.

Men i alla fall Ångets över vad hon idag ska säga om min vikt, har daglig ångest över det, har ju alltid varit smal o när jag hör av henne att jag ökar för mycket så känner jag mig bara som en flodhäst, otymplig, fet o ful... Min sambo stödjer mig men hjälper ju inte vad jag känner... Orden finns ju ändå i huvudet. Svårt att gå ner i vikt, för stor barn vid förlossning och ohälsosamt.

Aja, fått skriva av mig ialla fall. Nu bearbeta det sista innan vi ska åka nu...
*tårar o tröstäta sen?:angel: efter det blir det väl bara tårar, äta är väl inte påtal om....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 353
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 329
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18