Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag är sugen på att kapa mitt hår,har sparat och sparat,men nu börjar jag tröttna,man kan ju inte göra så mycket mer än att ha det uppsatt! ;) Utsläppt är det ju bara i vägen. :p

Har ner till halva brösten kanske,funderar på att kapa så topparna ligger på axelt typ,runt nyckelbenet max,men jag vet inte.... Jag ville verkligen spara ut det nu så det var under brösten,men nu vet jag inte längre.. Får fundera lite till! :D

Och nu dök scenen i solsidan där tjejen ska föda barn upp, då pappan missuppfattar barnmorskan och tror att hon vill bjuda honom på "bullfitta" :rofl:

Ja, jag garvade rätt bra åt det när jag såg Solsidan också - samtidigt som jag kände igen mig väldigt mycket i det där att inte kunna förstå sin barnmorska. Frustrerande var det, att vara så utsatt - och sen inte kunna få några tydliga "instruktioner" att gå efter.

I länken stod det att det gick in igenom hyn och sedan stannade kvar i kroppen och kunde påverka, tyckte det mesta lät läskigt me det där med cancern och dom ämnena.

Men jag satt också och funderade på om det är någon skillnad på att färga hela håret elelr bara slinga håret. För när man gör en hel färgning så får man ju massor av färg ner i hårbotten på skinnet, vilket man inte får om man bara lägger slingor, blir ju alltid ca en halv cm liten utväxt på slingan, så det kanske är mindre farligt... :angel:

Usch vad man känner sig nojjig, men man vill ju verkligen inte utsätta lillen för fara... man kan kanske ringa o rådfråga med frisören? :p

Jag har alltid haft väldigt långt hår och trivs väldigt bra i det, men så fick jag ett ryck och klippte det kort, det var faktiskt iktigt kul med en frisyr.. :D men nu är jag på gång att låta det växa längre igen... men mitt hår växer sååå sakta.

haha försökte hitta någon bild.... men vart ingen bra :o:angel:

Eftersom jag inte klarade av att borsta håret utan att kräkas när jag mådde illa som mest så blev det en stor tova mitt i. Hade hår ner till svanskotan och kapade av ca 3,5 dm. Men nu klarar jag av att borsta det igen! :D

Ja, jag garvade rätt bra åt det när jag såg Solsidan också - samtidigt som jag kände igen mig väldigt mycket i det där att inte kunna förstå sin barnmorska. Frustrerande var det, att vara så utsatt - och sen inte kunna få några tydliga "instruktioner" att gå efter.

Ja fy, jag kan tänka mig paniken!

Nu är rutinultraljudet avklarat och allt såg fint ut!
Blev framflyttad till den 23/2, men jag tror att bebisen kommer att komma den 2/3 på sambons och svärmors födelsedag.

Någon som vågar sig på att gissa om det är en pojke eller flicka?
Jag vet iaf :D

Åh, vad hade du innan nu igen, son eller dotter? Jag tror det är det andra i alla fall. :D

Jag är ju beräknad 27/1, men jag tror att lillebror kommer 21/1. Vi har en genomgående trend att min mammas barnbarn föds den 21:a. ;) Jag tänker ju inte knipa ända till 21/2. :D

Barnbarn 1: BF 10/6 - Född 21/5
Barnbarn 2: BF 10/3 - Född 21/2
Barnbarn 3: BF 19/3 - Född 21/3

Lillebror får ju inte bryta mönstret! :angel: :D

Oj, hade jag inte fattat vad min BM sa under förra förlossningen hade jag nog fått ur mig "Men för faaaaaan, jag fattar ju inte vad du säger"

Jag var rätt hög på lustgasen. :angel:

Klart han kommer den 21:a ;)

Det är en dotter jag har nu :)

Det hoppas jag! Låter lagom att han kommer en vecka tidigt. Dessutom så om man ska gå efter sin mammas förlossningar så gick hon över två dagar med min storebror (lika som jag första gången) och jag är en vecka tidig. Sånt ska ju kunna var genetiskt ju. :angel: :D

Åh, då får du också en liten kille då! ;)

Detta hittar jag när jag söker info om att färga håret som gravid,

höga kemikaliehalter efter hårfärgning

Gah, har bestämt mig för att inte färga utväxten, utan bara göra lite slingor som inte kommer in helt mot hårbotten och sitta i ett välventilerat rum. Då får håret en uppfräschning och jag slipper gå omkring och känna mig allmänt sunkig, även om det kanske inte blir lika bra som vanligt, men behöver inte vara rädd att massa kemikalier tas upp av huden och går över till bebin :) Det måste ju va bästa möjliga kompromissen ever!! :banana:

Konstigt att barnmorskan inte har varnat om det om det är jättefarligt!

Jag är i stooort behov av att snygga upp mig, känner mig supersunkig :p

Hoppar in lite snabbt:

För bebisens skull ska du inte behöva oroa dig för att färga håret. Däremot är ju hormonerna helt kockadoodle så resultatet kan bli dåligt. Prata med din frisör om att färga håret som gravid så får du nog hjälp med en lösning :idea:

*kl*

Funderar också på att kapa av håret, men vet inte riktigt hur.
Mitt hår växer däremot som ogräs, så det kommer bli dyrt om jag klipper en frisyr som måste trimmas hela tiden.

Såhär långt var det innan jag klippte av det förra gången. Då tog jag bort ca 3dm (typ 6 månader sen) och nu är håret ännu längre + att jag har permanent i :eek:

179812_10150146345212868_4504662_n.jpg

Om ni har kvar grejer från storasyster så är ni lika smidigt lagda som vi då. :D

Flera reaktioner från de som vi berättat för om könet har varit "Vad synd, det hade väl varit roligt med en tjej nu när ni har en kille redan?". Jag ser ut som ett frågetecken och tänker "Synd?! Vi får en till härlig liten kille och vad praktiskt eftersom allt vi har är killgrejer."

Dessutom slipper man att försöka styra tonårstjejer den dagen det skulle vara dags för det. :angel: Fast jag tror jag skulle vara precis lika glad för en tjej också. :p

Hihi,jag hade faktist gissat tjej på dig! :D

Kan vi inte slänga ihop en liten lista vi som vet könen,vad vi trodde,och vad det var?

Fibusen trodde; Pojke - Var en pojke,BF 18 Januari

trazel trodde; Pojke - Var en pojke, BF 27 januari

saint__anger trodde; Pojke - Var en flicka, BF 13 Januari

saint__anger trodde; Pojke - Var en flicka, BF 13 Januari
Nisse trodde; Flicka - Var en flicka, BF 23 februari

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar