Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag har bara hört att man INTE ska färga håret när man e gravid... men de hade varit intressant om det verkligen är så.... ;)

Jag är själv i behov av att snygga upp mig lite... :angel:

Konstigt att barnmorskan inte har varnat om det om det är jättefarligt!

Jag är i stooort behov av att snygga upp mig, känner mig supersunkig :p

Det undrar jag med, det står ju liksom inget vettigt när man googlar. Jag vill ju så klart absolut inte göra nåt som kan vara farligt! Samtidigt är jag i extremt behov av uppfräschning, kan vara den sunkigaste människan på jorden just nu :p

K.l Nu är jag hemma från grekland och väntar med spänning på rul imorgon :D.
Greklandsresan var helt klart bra för mig, har inte haft en enda sammandragning!

Jag har inte hört att det skulle vara farligt att färga håret, men däremot har jag hört att håret kan få andra nyanser av hårfärgen, men det har jag dock inget fakta på, så jag vet inte om det stämmer .

Kan någon hjälpa mig o säga skillanden på dessa 2 olika vagnar?
Jag har nämligen hittat en bättre beg att köpa som jag tycker mycket om, men den ska palla landet o grusväg och jag vill ha 4 rejäla hjul.

Har förösökt läsa på emmaljungas hemsida men förstår inget... :angel:

De två olika vagnarna är båda emmaljunga men heter:
Emmaljunga edge mondial duo combi eller Emmaljunga City Cross??

EL Edge mondial är större än citycrossen och har lufthjul istället för plasthjul, vilket kan ge bättre stötdämpning på grusvägar, men då behöver man även pumpa däcken ibland.

Eller så är det vi som har handlat alldeles för mycket redan :p

saint_anger + trazel: Fina magar! Tänk vad tiden går fort :)

westernsuzie: Jag kan se det framför mig :D Ni ska veta att det värmer att ni också blir upprörda över hans klumpiga kommentarer. Emellanåt känns det som att jag var känslig, fast jag vet att han var dum.

Delvis KL
Jag jobbar verkligen på att börja uppskatta min mage + bebis igen, vågar knappt säga det men som jag känner för min kropp nu blir det nog bara en bebis. Förhoppningsvis tänker jag om när underverket tittar ut :love:

Angående hårfärg så är en av mina kompisar frisör + gravid, hon skulle kolla upp vilka färger som var "säkra" för henne. Men jag gissar att det är stor skillnad att andas in ångorna en gång mot att jobba i det hela dagarna. Jag skulle verkligen också behöva färga + klippa, känner mig lite snål nu efter att jag blev sjukskriven bara :cool:

Vi ska förresten snart dra igång renoveringen av barnrummet. Det blir nog en smalrandig tapet i ljusblå i två olika toner. Mjuk och lugn att titta på. Och väldigt slittåligt ek-laminatgolv :)

Nisse: Vad härligt att du haft det så bra på resan!

Jag har inte hört att det skulle vara farligt att färga håret, men däremot har jag hört att håret kan få andra nyanser av hårfärgen, men det har jag dock inget fakta på, så jag vet inte om det stämmer .

Det är precis samma som jag har hört. :)

Fortsätter på samma svar ändå och skriver att det var härligt att ni hade det bra på semestern!

Eller så är det vi som har handlat alldeles för mycket redan :p

saint_anger + trazel: Fina magar! Tänk vad tiden går fort :)

westernsuzie: Jag kan se det framför mig :D Ni ska veta att det värmer att ni också blir upprörda över hans klumpiga kommentarer. Emellanåt känns det som att jag var känslig, fast jag vet att han var dum.

Delvis KL
Jag jobbar verkligen på att börja uppskatta min mage + bebis igen, vågar knappt säga det men som jag känner för min kropp nu blir det nog bara en bebis. Förhoppningsvis tänker jag om när underverket tittar ut :love:

Angående hårfärg så är en av mina kompisar frisör + gravid, hon skulle kolla upp vilka färger som var "säkra" för henne. Men jag gissar att det är stor skillnad att andas in ångorna en gång mot att jobba i det hela dagarna. Jag skulle verkligen också behöva färga + klippa, känner mig lite snål nu efter att jag blev sjukskriven bara :cool:

Vi ska förresten snart dra igång renoveringen av barnrummet. Det blir nog en smalrandig tapet i ljusblå i två olika toner. Mjuk och lugn att titta på. Och väldigt slittåligt ek-laminatgolv :)

Nisse: Vad härligt att du haft det så bra på resan!

Vad jag ångrar att vi la laminatgolv i sonens rum! Det blir iskallt för honom att sitta och leka på. Just nu har han fått det enda rummet i huset där det är parkett som lekrum. :angel:

Tack Trazel :)
Du har ju fått en riktig "bebiskula", jag vill också få en rund mage så det verkligen syns att jag är gravid :love:

Spegeln är nog det enda som är "rent" i det där rummet i dagsläget ;) Det är tur att inte golvet syns, det är STORA dammråttor där :o
Men det blir nog bra sen när barnrummet blir klart :bump:

Tack! Min kula kom ganska snabbt efter att jag börjat få behålla nån mat, så det var väl i vecka 13-14 någon gång (efter att jag fått nya medicinen och varit inlagd). Men då har den ju varit uttänjd en gång ganska nyligen. ;)

Får se om jag får sambon att ta en seriös magbild på måndag när det blir ny vecka! :)

*KL*

Har varit på RUL (igår) och bebis verkade pigg men han låg inte så bra så bilderna blev värdelösa och sen hade han vidgat njurbäcken så vi måste göra ett nytt UL i v32 och min moderkaka låg dumt till så det måste också kollas v32. Hmm. Lite orolig vart jag allt.

Men,men. Ja just det, det är en liten grabb!

I övrigt har jag köpt en ponny med kvarka & hela mitt stall är satt i karantän & jag håller på att jobba ihjäl mig just nu.. men det går nog över..puh..:angel:

Ja, jag låste din tråd om ponnyn på en annan del av forumet. Hoppas det löser sig i alla fall!

Allt kommer säkert se bra ut nästa gång ni kikar på bebis! Att ha en lågt sittande moderkaka ä rju inte ovanligt och den brukar ju flytta upp när livmodern växer. Vidgat njurbäcken har jag ingen aning om, men jag håller tummarna för att det också löser sig till dess! :)

haha så mycket man undrar över.... Men jag tar nog och ringer frisören imorgon och försöker få en tid till nästa vecka, vill bli klippt och lägga nya blonda slingor i mitt redan ljus hår. :D Så blir man höstsnygg!!

Tack så mkt!! Då får de bli den större med gummihjul, är inte så förtjust i plasthjul. Och den är såå fin! :banana:

Tack så mkt!! Då får de bli den större med gummihjul, är inte så förtjust i plasthjul. Och den är såå fin! :banana:

Jo, mondialen känns rejälare och lite lyxigare än city crossen.
Men jag tycker att citycrossen är fin också.
Vi har en Edge duo combi som vi är jättenöjda med:)

Men om du inte förstår vad barnmorskan säger måste du ju få byta! Det får ju pappan se till att fixa. ;)

Och så hade de alla på förlossningen sett mig som en stor rasist och så hade jag inte fått någon hjälp alls :eek: nejdu, det vågade jag inte ;).

Och så hade de alla på förlossningen sett mig som en stor rasist och så hade jag inte fått någon hjälp alls :eek: nejdu, det vågade jag inte ;).

Och nu dök scenen i solsidan där tjejen ska föda barn upp, då pappan missuppfattar barnmorskan och tror att hon vill bjuda honom på "bullfitta" :rofl:

Nu har jag inte läst länken som det hänvisades till. Men jag gjorde ljusa slingor i håret när jag var gravid och det gick super. Frågade frisören innan och hon sa att färgresultatet kan bli annorlunda jämfört med annars men att det gäller främst när man lägger i färg (inte bleker) om jag minns rätt.
Det är en så kort stund man utsätts för ångor o likn och idag är det ju inte så starka grejer man använder längre, inte som förr iaf.

Så färga på säger jag, men rådfråga frisören först kanske :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025