Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vad är det för lönelapp du skickat in? :o Jag skickade bara in pappret som jag skrivit på,och det som arbetsgivaren skrivit på,sen moderskapsintyget. Fyllde i på mitt papper min årslön under den rutan,är det något mer dom ska ha alltså? :o

Du får en blankett hem som både du och arbetsgivaren ska fylla i :) Nu fick jag ett brev där det står att grav-penningen är godkänd samt ytterligare en blankett där jag ska fylla i mellan vilka datum jag vill ha ersättning. Tycker det borde vara självklart att det är för hela perioden, men tydligen inte.

åh så mycket fina saker!! :)

Jag inser att jag ligger lite efter.... har inte köpt något förutom en liten söt overall. Så är en hel del till som ksa införskaffas.

Jag har en skoda fabia -04 som bara gått 3000 mil. Tycker jättemycket om den bilen, men bagageutrymmet är typ obefintligt så den kommer åka ut på försäljning.

Sen har killen en skoda octavia och för att vara en sedan har den bra med packutrymme. Men vagnen kommer inte gå in med liggdelen på.

Vi ska köpa in en kombi istället för min bil, men har ingen aning om vad vi vill ha för nåt. I dagsläget vill man ju ha en som inte drar allt för mycket soppa heller eftersom priserna höjs hela tiden.

Vi är tyvärr beroende av två bilar eftersom vi bor på landet och killen jobbar inne i stan.

Ahh,ok,så jag får ytterligare ett papper då?

För nu har jag som sagt fått en massa papper,typ 2-3 papper som arbetsgivaren fyllt i,sen 2-3 papper som jag fyllt i,där jag bland annat skulle fylla i min årsinkomst,sen var det bara massa annat,tex skulle jag förklara en typiskt arbetsdag,och arbetsgivaren fick skriva att h*n inte kan omplacera mig osv...Jag fick även fylla i from när jag ansöker om det.

Jag köpte en sån spegel på Gekås. Tänkte placera babyskyddet bakom passagerarsätet.

Jo, det är väl där sonen får sitta. Tror inte att det går att ha honom bakom förarsätet för det blir nog för trångt. Eller, det kanske går. Jag har inte forskat något närmare i det för stolen är så tung att flytta runt på. Det får sambon fixa. :D

Sen får man väl se i uppföljningar hur mycket som barnens förtidiga födsel påverkar olika saker. Bland annat är väl hörseln och allergier/astma vanligt att förtidigt födda får problem med? Men det är ju säkert sånt som man också kan hitta lösningar och hjälpmedel med i framtiden.

Hjärna, lungor och ögon är de organ som framför allt brukar kunna ta skada, men jag får säga att jag undviker att läsa om komplikationer för jag lever hellre i lycklig ovetskap ;)

____

De här speglarna ni pratar om för att kunna se barnet bak i bilen, skulle någon kunna länka till en sån? Vi behöver också flytta bak stora sonen...

Ah, jag förstår dig! Det hade nog jag också valt om jag suttit i samma sits.

Något sånt här är det jag funderar på som spegel så man ser stora sonen i baksätet. :)

Igår när jag la mig för att sova så kom tankar på förlossningen upp, fick ångest och kände; nej nej nej, jag vill inte...

Fortfarande en klump av illamående i magen av att tänka på det.

Det var lättare förra gången, när man gick ovetandes, inte hade någon aning om hur det skulle vara. Men alla säger att andra gången är lättare, så vi får hoppas på det. Eller ja, åtminstone att jag får en SVENSKTALANDE barnmorska - så jag slipper bli vansinning igen.

Men om du inte förstår vad barnmorskan säger måste du ju få byta! Det får ju pappan se till att fixa. ;)

Jag känner mig rätt tillfreds inför förlossningen den här gången också. Fast det är nog som du säger att förra gången var man lyckligt ovetande om vad som skulle hända. :angel:

Jag fick precis mot slutet av förra graviditeten en enorm rädsla för att behöva snittas. Den rädslan har jag kvar, om den inte blivit ännu större. Smärtan är jag inte rädd för, och den här gången vet jag ju att min kropp klarar av det. Bara bebisen bestämmer sig för att lägga sig åt rätt håll med huvudet ner så jag slipper vändningsförsök och ev. planerat snitt så tror jag att jag blir lite lugnare.

*kl*

Magen vecka 25 (24+4)
Suddig bild, men orkade inte ställa in kameran :angel:
Ignorera stöket i bakgrunden, ska göras om till barnrum därinne så håller på att rensa ut allting.
Hoppas ni kan se bilden, den är länkad från facebook så ni kanske måste vara inloggade för att se?

527468_10151275969937868_329828554_n.jpg

Vilken fin mage du har!

Jag har glömt ta en seriös magbild som jag gjorde med sonen varje vecka, så här kommer en bild som jag tog lite hastigt och lustigt själv idag. ;)

Ni får ignorera stöket i bakgrunden (och den väldigt smutsiga spegeln) här också! :D

Bild005.jpg

Vecka 23 (22+3)

KL

Gaah jag har ångest, har typ vääärldens längsta utväxt och vill färga håret men är nojig att det ska va farligt för bebin. Har ni färgat håret?? Jag har färgat det en gång nu när jag varit gravid, efter timmar av googlande (då jag ändå inte riktigt fick klart för mig om det är farligt eller inte, alla säger ju olika!) och då var jag i ett välventilerat rum med fönstren öppna, hade i färgen kortast möjliga tid och sköljde jättenoga :p är jag övernojig eller vad tycker ni om detta?

Tack för stödet (nu började jag gråta igen) :D Jag fattar att jag inte är helt känslomässigt stabil, men så får man inte bete sig. Min sambo får hela tiden övertyga mig att jag är fin som jag är, och att jag inte är fet. Och så går jag till läkaren och får mina "misstankar" bekräftade direkt. Det roliga är att på sjukskrivningen ordinerade han vila, ska jag ligga på soffan och bli smal eller?

Skönt att det finns en plats för honom i helvetet, så slipper vi träffa honom i himmeln :love:

Jag är nog inte heller helt stabil, blev jättearg när jag läste om den dumma läkaren så jag var tvungen att gå omkring lite och se allmänt arg ut :D I vanliga fall börjar jag dock gråta så fort jag blir arg, ledsen, rörd eller glad. Gråter typ åt allt helt enkelt :p

Jag har bara hört att man INTE ska färga håret när man e gravid... men de hade varit intressant om det verkligen är så.... ;)

Jag är själv i behov av att snygga upp mig lite... :angel:

Kan någon hjälpa mig o säga skillanden på dessa 2 olika vagnar?
Jag har nämligen hittat en bättre beg att köpa som jag tycker mycket om, men den ska palla landet o grusväg och jag vill ha 4 rejäla hjul.

Har förösökt läsa på emmaljungas hemsida men förstår inget... :angel:

De två olika vagnarna är båda emmaljunga men heter:
Emmaljunga edge mondial duo combi eller Emmaljunga City Cross??

Jag färgade håret för ca en månad sen. Hade fönstret öppet så det var väl ventilerat i iallafall.
Jag har ingen aning om det är farligt eller inte för barnet och VAD som är farligt i så fall (andas in ångorna från färgen eller att få färgen på huden?)
Har väldigt långt hår så lät en kompis färga. Det tog ganska lång tid för har så långt och tjockt hår så det går åt 3 förpackningar med hårfärg :eek:

Har däremot hört "skräckhistorier" om folk som har blonderat håret när dem är gravida och färgen börjat koka/bränna? Typ att det blir nån reaktion med hormonerna i kroppen. Myt eller sanning?

Tack Trazel :)
Du har ju fått en riktig "bebiskula", jag vill också få en rund mage så det verkligen syns att jag är gravid :love:

Spegeln är nog det enda som är "rent" i det där rummet i dagsläget ;) Det är tur att inte golvet syns, det är STORA dammråttor där :o
Men det blir nog bra sen när barnrummet blir klart :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025