Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Måste fråga dig,är det "nomalt" att ha så pass ont att man knappt kan stå upprätt? Spänner i hela magen,och gör ONT,när man trycker på mgen gör det också ont. Magen känns uppsvälld och tung,när man går trycker det nästan lite neråt,och det känns som om man hållt sig från att kissa på jättelänge,att det liksom gör ont nästan i blåsan,fast nu är det inte i blåsan då som sagt. Spänner mest vid sidan av höftbenen samt ovanför blygdbenet

Det går över när jag sätter mig. Då kan det väll inte vara någon fara? Om man riskerar att föda för tidigt så skulle det väll inte ge sig så fort man sätter sig?

Jag var ju på väg i början/mitten av Oktober när jag skulle vara född 30 december,så min mamma vart ju sängliggandes i 10 veckor innan jag kom 19 dec. Har berättat detta för BM på inskrivningen,men hon trodde inte att det var någon högre risk för mig som för någon annan.

Mamma vågar jag inte ringa och fråga för då blir hon hysterik och kommer kasta sig i bilen och åka hit,och fullkommligt släpa iväg mig till akuten.... :p:angel:

Hoppas det lugnat ner sig över natten! Annars kan du ringa förlossningen och få en bedömning av proffs. De brukar hellre vilja ha in en på kontroll i onödan än att man låter bli.

Jag hade sådär ont förra gången i v23-24 någon gång. Då var vi in till förlossningen och jag fick Bricanyldropp för att stoppa det hela. :)

Jag som väntar fjärde barnet borde ju vara uttöjd så det räcker, men ligamentsmärtorna är värre än någonsin.
Jag kan inte gå i normalt promenadtempo utan att få ont. Och ibland när jag ställer mig hugger det till så det svartnar för ögonen och jag måste sätta mig genast igen.
Oftast är jag jätteöm på hela magen. Det gjorde ont när bm kollade hjärtljuden sist. Det har jag aldrig varit med tidigare.

Men usch! Min tanke kanske inte stämmer då, för visst är din yngsta nästan som min (18 mån)? :)

*KL*

Herregud vad ni skriver, var ju massor att läsa igenom :D

Här rullar det på..har haft SJUKT mkt på jobbet samt med utbildningen det ihop med trötthet = GRINIGT humör..
Har fortsatt illamående & har inte gått upp något men med min tidigare övervikt + att magen växt FORT så ser jag ut som en jävla boaorm som svalt en hjort.. Magen är BRED och jag ser smällfet ut. Nåväl. Inte mkt att göra åt det.. blir irriterad när folk kommenterar magen för antingen säger de "är du gravid, det kan man inte se" Vilket man VISST kan se & då känns det som dom menar att jag alltid ser smällfet ut eller så säger folk "är du säker på att det inte är två?"

Suck.

Provade att rida igår. Det gick INTE..ligamentsmärtor utav bara h-e..

På onsdag RUL! Ser fram emot det :)

Det lugnade ner sig,tack gode gud,gjorde verkligen FRUKTANDSVÄRT ont,och det var som någon annan sa,att det svartande för ögonen när man reste sig,men det var ju mest jobbigt för att man oroade sig över om det var normalt. I dag har jag inte känt det minsta lilla,jättekonstigt att det kan komma och gå med sån skillnad,antingen mår man toppen eller botten.¨

Vi har även lyckats städa här hemma också,var verkligen behövligt,först två veckors genomförkylningar,sen min onda kropp...:crazy: Var INTE dammfritt! Hade nog inte öppnat dörren om någon kommit för att hälsa på ens... :o:p
Nu är det dock rent (renare) så nu vågar man iallafall släppa in folk.

Toppstädat lär det nog inte bli igen förrens bebis är ute! Om man har tid med sånt då vill säga.

Hellre lite skit i hörnen,än ett rent helvete.... :rofl:

Gah bra jobbat, jag har asdåligt samvete för min sambo tvättar, fixar disk och dammsuger typ hela tiden för jag ORKAR liksom inte. Jobba heltid, ta hand om pållarna och gå på travkursen är liksom precis vad jag orkar med om jag kämpar som tusan, sen är krafterna slut och jag orkar inte mer än ligga på soffan och somna där vid halv nio varje kväll (eller åtta...) :p

KL

Har varit supernojig och ledsen halva helgen för bebin har knappt sparkat nånting, bara några buffar då och då men jättesvagt. Och den brukar liksom sparka så hela magen skakar, åtminstone på kvällarna! Igår kväll kom dock den lilla rackaren igång igen och sparkade som vanligt (dvs som en galning) igen i flera timmar :love:
Får ni så ibland? Kan den fortfarande vända sig på nåt sätt så att man inte känner sparkarna (är i vecka 26)?? Ska fråga barnmorskan om detta nästa gång, man blir ju superorolig.
Tusan vad jag tycker om den här bebin redan, fast jag inte ens har träffat den. Bara tanken på att nåt skulle hända den :cry:

Hellre lite skit i hörnen,än ett rent helvete.... :rofl:

Jag har hellre lite skit i hörnen än som det ser ut nu hemma hos oss... :angel: :D

Inte fixar jag att ta tag i det heller eftersom jag får sammandragningar så fort jag rör mig känns det som.

Ska till läkaren om ett tag och förlänga sjukskrivningen i alla fall. Illamåendet är ju fortfarande kvar, men jag klarar mig med en Zofran om dagen nu. Sammandragningarna har ju blivit betydligt värre, speciellt när jag blir stressad. Och på mitt jobb stressar man konstant (och stressar man inte får man skäll). Stressande. Stress, stress, stress. Det skrev även min arbetsgivare under på i arbetsgivarintyget om omplacering under sjukdomstiden (att det inte var möjligt). Så vi får väl se vad FK säger om saken med dagens intyg.

Usch vad jag svamlar. Idag är en superförvirrad dag. Jag började klä av mig ytterkläderna när jag skulle lämna sonen på dagis och jag hade glömt att ta med blöjor eftersom de var slut där. Tur det är förstående personal som bara skrattade åt mig. :angel::D

Jag hade någon dag i förra veckan då jag knappt kände bebisen. Sen när han väl kom igång igen så insåg jag att han nog låg med ryggen ut mot magen och fötterna mot rumpan på mig, för det vara nere mot rumpan jag kände sparkarna. :D

Om man blir orolig så brukar de komma igång om man sveper ett glas iskall saft. En blandning av iskallt och sött i alla fall. Det hjälpte dock inte när lillebror var trött här, men antagligen låg han så jag inte kände. Var i v 22 då, går in i v 23 idag.

Det enda jag fixar hemma är att få tvätten ren och torr. Sen brukar den gå åt innan den kommit in i garderoberna... :angel: Jag har i en vecka hållit på och samlat kraft för att vattna blommorna också, det är ju inte jättetungt direkt, så det borde jag klara. :p

Haha,jag inte är det lätt eller,jag känner mig också mer eller mindre förvirrad hela tiden...

I går kväll fick jag ett skrattanfall,jag trodde verkligen att jag skulle skratta ihjäl mig,fick inte fram ett ord och tårarna bara SPRUTADE...:eek: Har inte skrattat så där på flera flera år,så skönt att bara släppa på allt och vara en "idiot" som sambon sa med glimten i ögat bara för jag inte kunde sluta skratta. :rofl: Kommer inte ens ihåg vad dett var som var så kul..

Har dock lite träningsvärk i magen av det känner jag! :p

Förra graviditeten hade jag träningsvärk i magen av sammandragningarna. Dessutom sparkade Hugo så hårt att jag fick som blåmärken inifrån. Man kunde skymta en blåaktig nyans i mitten av magen precis under nedersta revbenet... ;)

Jag hade någon dag i förra veckan då jag knappt kände bebisen. Sen när han väl kom igång igen så insåg jag att han nog låg med ryggen ut mot magen och fötterna mot rumpan på mig, för det vara nere mot rumpan jag kände sparkarna. :D

Om man blir orolig så brukar de komma igång om man sveper ett glas iskall saft. En blandning av iskallt och sött i alla fall. Det hjälpte dock inte när lillebror var trött här, men antagligen låg han så jag inte kände. Var i v 22 då, går in i v 23 idag.

Ja, min kiddo kanske helt enkelt låg på något skumt sätt också. Jag testade dock med kallt vatten, saft, gå omkring och sen lägga mig ner på rygg, buffa på magen och allt möjligt, men ändå sparkade den inte. Någon gång kände jag bara någon svag buff till svar. Så jag blev verkligen jättenojig!
Men igår kväll sparkade den som tur va massor igen och nu har den buffat omkring en hel del under förmiddagen :bump: :love:

Ja, min yngsta är född februari -11.

*kl*

Jag börjar bli lite nervös över ekonomin nu. Har inte hört något från fk än, om de godkänt min sjukskrivning eller inte.
Imorgon får jag lite fp, från sista veckan i augusti. Annars inga pengar om de inte godkänner.
Har inte heller hört något om graviditetspenning än.

Ah, Hugo är född mars -11, så de är ju nästan jämngamla. :)

Hur länge sen är det som du skickade in pappren om sjukskrivningen till FK? Behöver de kompletterande uppgifter ska de höra av sig inom en vecka, så har det gått längre tid borde det ju vara lugnt. :)

Jag va ju hos läkaren idag (igen) och fick min sjukskrivning förlängd med stränga order om vila så mycket som möjligt och absolut inte jobba alls. Det står i läkarintyget till FK att jag "absolut inte får arbeta". :o

Så, nu får vi väl hoppas på att de godkänner förlängningen, men det borde väl inte vara några problem tycker jag. :)

Jag blev sjukskriven 29/8, då skickades läkarintyget in. Men jag skulle ju ha börjat jobba 1/9, så arbetsgivaren ska betala de två första veckorna.
Fk kanske räknar från 15/9 då? För jag förmodar att arbgivaren måste meddela fk att jag är fortsatt sjukskriven.
Har inte fått några papper alls från fk.

För din del tror jag inte att du får problem med fortsatt sjukskrivning.

Ja, är man anställd så ska man ju inte behöva göra något för sjukanmälan. Men du borde ju ha fått papper från FK om att du ansöker om sjukpenning? Det fick jag på bara några få dagar, det handlade inte ens om en vecka.

Du ska få ett papper alltså där du fyller i på vilket sätt du är sjuk, från när du söker om sjukpenning och dina ordinarie arbetsuppgifter typ.

Om jag var du skulle jag nog ringa arbetsgivaren och kolla så de sjukanmält dig vidare till FK. Om de har det så är det väl FK du får ringa och fråga varför du inte fått papper som ansökan om sjukpenning för anställd.

/trazel - som känner som att hon gått igenom den här svängen lite för många gånger nu för egen del. :p

När jag var med om en bilolycka 2010 så var jag hemma typ 17-18 dagar,fick papper automatiskt när jag började jobba ungefär från FK där jag skulle fylla i hur länge till jag var sjukskriven,men då hade jag börjat jobba igen som sagt. Du får ringa och höra för säkerhetsskull.

Senast ändrad:

En liten fråga.... Vart ju sjukskriven häomdagen av min läkare och fick då papper med mig att jag blivit sjuksriven, ett papper skulle skickas till Försäkringslassan och det andra pappret skulle min arbetsgivare ha.

Vem ska skicka in dessa papper till fk? Måste arbetsgivaren göra det... eller kan jag få göra det själv så jag vet att det kommer iväg? :confused:

Du själv skickar in de som en bilaga till blanketterna jag skrev om till Mustasukka. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 334
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London