Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag ringde vårdcentralen idag för att få läkartid eftersom min sjukskrivning går ut på söndag. Jag ska få träffa läkaren jag vill träffa på måndag, idag hade hon inte tid. Det spelar ju ingen roll vilken av dessa dagar så. :)

Här ringer jag hellre till VC för läkartid än till BM. Min BM är så orolig av sig (när BM blir mer orolig än jag för mina sammandragningar känns det inte helt bra), så det blir skönt att byta BM från och med nästa besök. :)

Jag fick tid 11.30, sen hinner jag lagom hämta sonen innan han ska vara hos BVC på 18 månaderskoll kl. 15.00... Förresten så är det 18 månader sen exakt just nu som vi snusade nykläckt bebis första gången. :love:

Har inte fått nå bristningar på magen än så länge. Har inte smörjt eller nåt heller, kanske bra att börja göra det?
Jag har bristningar på brösten sen tonåren, men dom har blivit tydligare nu igen. Brösten har redan växt två storlekar på mig :o Hur tunga kommer dom inte bli när mjölken rinner till?! Känner redan av i ryggen att dom är tyngre.

Det är ju väldigt individuellt hur brösten växer, men hur är det för er?
Jag har gått från C-kupa till DD-kupa.

Jag är faktiskt dålig på att smörja in mig, borde kanske börja me det och se om det hjälper. Men är inte torr i huden så frågan är hur mycket det hjälper.

Svårt att påverka hur fort kroppen förändras och hur snabbt det går när både mage och bröst sätter fart och växer. :) Men det är ju endå värt det i slut ändan. :banana:

Härligt :love:

Jag hade en kollega som istället för att säga att jag vaggar fram sa "vad söt du är när du kommer gående med din fina mage". DET värmer!!
Jag tar också ACO:s tabletter, fy vad vidriga jag tyckte de var när illamåendet plågade som mest. Nu går det bra att svälja dem, även om det oftast bara blir en om dagen pga mitt dåliga minne :p

Gullig kommentar :love: man blir verkligen glad när man hör sånt!

Ja, de luktar verkligen så där kemiskt äckligt också :p och jag kan tänka mig att det är 5000 gånger värre om man mår illa. För mig funkar det bara om jag käkar dem mitt i en måltid, typ tar tre tuggor av en macka, slänger ner tabletten i gapet och sen glufsar vidare på mackan så att jag liksom inte märker tabletten :D men järnet får man ju inte ta med mat, undrar hur det ska gå :cool:

Jag är faktiskt dålig på att smörja in mig, borde kanske börja me det och se om det hjälper. Men är inte torr i huden så frågan är hur mycket det hjälper.

Svårt att påverka hur fort kroppen förändras och hur snabbt det går när både mage och bröst sätter fart och växer. :) Men det är ju endå värt det i slut ändan. :banana:

Ja, det är helt klart värt det när den lilla kommer :love:

Vet inte om det är gravidhormonerna som gör att jag är så nojig över hur kroppen kommer se ut sen. Skraj att brösten kommer hänga ner i knät sen eftersom dom växt så snabbt nu :angel: :crazy:

Jag smörjer ingenting på magen. Gjorde inte det förra gången heller och då kom bristningarna de absolut sista dagarna bara...

Jag tycker inte om att smörja in mig, jag gillar inte alls den där "nysmörjda" känslan när huden är kladdig och fuktig. :angel: Det får bli som det blir. Jag litar på den delen av forskningen som säger att det är genetiskt och inte spelar någon roll om man smörjer eller inte. ;)

Innan första graviditeten hade jag B-kupa. Under graviditeten gick jag upp till D-kupa, vilket jag stannat på under och efter amning. Visst var brösten lite "slappare" när jag slutat amma, men det var fortfarande BHarna med D-kupa som satt bäst. Jag har fortsatt på D-kupa genom hela den här graviditeten och hoppas på att det stannar där vid amningen också. :)

Jag är precis som dig... det enda jag är lite nojjig över är faktsikt brösten och hur dom kommer att vara efter graviditeten och amning, har alltid inann varit väldigt nöjd med mina bröst, (hahaha min bästa tillgång) ;)

Större har dom absolut blivit nu men är inte jätte nöjd med att ha dom så stora, kan va för att det skett så fort, hade c-kupa inann och det var lagom tyckte jag. :) Men man får väl ser hur dom ser ut efter.... kanske är dumt att opererar eller likande om mn ska ha flera barn :angel:

Jag har då inte börjat bli orolig än för hur kroppen kommer se ut efter,jag är mest orolig för nr 1 och nr 2 inte ska bli att fungera normalt igen pga att man skulle gå sönder så mycket. :o Sen såklart så är man ju lite orolig för att få jättemycket lös hud sen som ger problem...

Sen hoppas jag ju på att inte få så mycket bristningar,men blir det så blir det. Har fått nån liten på brösten,samt på insidan på låren redan,men,men,dom bleknar och försvinner! :D Har så mycket "deg" på min otränade mage,så det finns mycket att växa i! :D;)

Vägde mig i går, 5 kilos plus sen jag plussade. Går in i v 24 i morgon.

Ang nr 1 och 2 kan jag bara säga att för mig var det inga som helst problem efter första förlossningen. Det som var lite "jobbigt" var i början att det var så mycket blod i avslaget så det bara kom en massa blod när man torkade sig efter nr 2. Jag löste det med att helt enkelt duscha av det med duschen. Det är ju ändå inte så ofta nr 2 sker. ;)

Då sprack jag visserligen inte så mycket, sydde tre inre stygn har jag för mig.

KL

Jobbade igår kväll efter två dagars ledigt. Hade konstant ont i ryggen. Jag tror dessutom att jag hade sammandragningar flera ggr under kvällen, svårt att känna efter när man stressar runt bara. Känns som helt rätt beslut att gå till farbror doktorn på tisdag. Bara två jobbpass kvar tills dess. En kollega berättade för mig igår att hon jobbade till v 32 och tog i för fullt, "duktig" som man är. Sen födde hon i v 34. Och det vill man ju inte...

Bidrar med en suddig morgonbild på bulan! Ignorera vårt stökiga sovrum :D

magenv26_zps4eabbcfc.jpg

Vilken fin och rund mage du har! :love: Min är bara avlång,spetsig och tråkig... Längtar tills jag får den där runda fina jag med! :love:

598862_4044697510029_986999498_n.jpg

Gått 23 fulla veckor i dag,och går dämed in i v 24+0.

Tack!! Din är också jättefin :love: rätt som det är blir det en rund bollmage!! Jag är förresten i v 26 (25+1).

KL

Vi har köpt babyskydd idag :) maxi cosi blev det!

Senast ändrad:

Jag är helt inne på att vi ska ha en Maxi Cosi Mobi den dagen vi byter från babyskyddet. Det har vi kvar från sonen, en Acta Graco med bas. Bakåtvänd bilstol kommer han inte kunna ärva av storebror eftersom storbror inte hinner bli tillräckligt stor för att vara framåtvänd. ;)

Både escade och Fibusen: Era magar är jättefina! En bild kommer på min mage en annan dag. ;)

* KL* Kan inte lägga in bilder, men vill ngn assistera, så kan en färsk badboll fr v 32 ( 31+ 0) bli synlig....

Tack! Även fast jag tycker den är lite "tråkig"! :p Du ligger ju ganska precis två veckor före,så jag får hoppas min rundar på sig nu på 14 dagar då! :D

Fick lov att sjukskriva mig både i dag och i går... Kände mig hängig och febrig i går med en jäkla huvudvärk,släppte sedan men gick över i magont! :crazy: Natten var hemsk med ländryggvärk,och när jag steg upp så gjorde det jätteont i magen.. Har läst lite på nätet nu,och verkar "bara" vara ligamenterna,för sitter mest på höger sida,och att lyfta högerbenet är inte att tänka på,sen släpper det ganska direkt när jag sätter/lägger mig ner. Men fy vilken smärta,kan inte gå/stå raklång ens,för det stramar så hemskt då... Stter mellan höft och revben typ,strålar innåt och nedåt. Hoppas det släpper snart....:crazy:

Senast ändrad:

Har du laddat upp bilden någonstanns först då? Är inge svårt alls då. Bara högerklicka på bilden,då står det "egenskaper" längst ner,tryck där,då kommer url:en upp,kopiera den,sen går du hit och väljer att svara på ett inlägg,tryck på "infoga bild" rutan där uppe,gula fyrkanten med berg och sol (?) på,sen tar du bort http eller var det nu står,sen klistrar du in det du hämtade på egenskaper,sen ok bara! :D

(Jag måste vara världens sämsta på att förklara! :D )

Dessa ligamentssmärtor minns jag från förra gången. De är nog det enda som inte varit värre i den här graviditeten! :D Fast den här gången har väl storebror gjort utrymme därinne, så det är massa plats för lillebror. ;)

Annars så är min rygg från helvetet nu. Illamåendet kommer och går och sammandragningarna likaså. Nu skulle vi gärna kunna snabbspola tiden sisådär 3-4 månader tycker jag! :)

Dom kom som en blixt från klar himmel! :crazy: Har haft ont ländryggen till och från,mest bara när jag legat ner och sovit en längre stund,ska resa mig eller vända mig i sängen,sen om jag stått och gått mycket,men det är ju ingenting mot det här! :eek:

Det small till här om dagen bara,kändes som man fick en elstöt i sidan när jag gjorde en rörelse,fick vila en stund,sen vart dte bra,sen nu så gör det ont hela tiden,FRUKTANDSVÄRT ont! Tack och lov så gör det inte ett dugg ont när jag sitter och vilar,så kan ju komma undan smärtan iallafall,men sen på jobbet kommer det bli svårare.... :crazy:

Drygt när man inte kan gå raklång..

Har hur ont som helst i ländryggen vissa dagar, andra känner jag ingenting alls.

Kan ju tala om att det var ingen hit att åka bussresan till Ullared! Tog ca 8 timmar enkel resa att åka och jag hade världens foglossnings smärtor på vägen dit. Lyckades få nån nerv i kläm också så känseln i ena benet försvann stundvis.

Vi hade i alla fall tur att bussen endast var halvfull, så jag var smart och tog sätet längst bak för mig själv så jag skulle försöka sova. Men när jag var iväg på toaletten var de en kärring som hade lagt sig på andra sidan längst bak och sparkat bort mina filtar och under natten så tog hon mer och mer plats och tryckte upp mig emot fönstret med sina fötter :mad: Jag låg fast som i ett skruvstäd och jag hade så sjukt ont i fogarna så jag var nära att börja gråta och skrika rakt ut.
Förstår inte varför hon inte kunde respektera den plats jag tagit? Det fanns helt lediga dubbla säten på andra ställen i bussen också. Sen skulle jag ALDRIG själv kunna sparka på någon eller ta någons plats sådär :eek:
Skulle hon ligga längst bak kunde hon väl tagit det lediga utrymmet och inte inkräkta på mitt?!

Oj långt det blev, skönt att ventilera sina aggressioner i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 334
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12