Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Usch,låter inge vidare... Hoppas det ger med sig!

I dag har jag haft ont i ena höften igen,sen när jag skulle kliva ur bilen på jobbet så klickade det till i ljumsken,och sen hade jag förbannat ont i säkert en halvtimme,kändes som hela benet satt löst.... :( Kan det vara foglossning tror ni?

Känslar är som benen på en Barbiedocka ungefär,att man skulle kunna "klicka" av dom..

Var föresten upp till Chefen förra veckan på lönesamtal,ska tydligen få en rejäl höjning. Hinner det påverka minn fp något? Skulle få retroaktivt (stavning?) för Juni,Juli,Aug,skulle få den nu i sept om jag fattatde det rätt.

På Torsdag ska vi dessutom gå igenom papprerna om graviditetspengen tillsammans också så vi får iväg dom,skönt! Kommer vänta spänt på beslutet.

Tackade även ja sist nu till att vi ska vara dubbel personal nu under mina pass,eller ja,ganska många av passen iallafall,dock inte alla. Känner att det börjar bli tungt nu,så jag fick ge mig. Hoppas det blir bra.

:bow: till mina chefer som är så underbara och verkligen vill ställa upp så jag ska få det så bra som möjligt,fler sånna chefer! :bow:

Jah en sådan chef hade man ju inte tackat nej till. ;)

Själv så ska man till 2 olika läkarbesök imorgon, den ena gällande min foglossning och sjukskrivning... så hinns de med så blir jag kanske trots allt inte sparkad men jag slipper också va där så mkt eftersom det inte är opptimalt för en gravid med foglossning.

Det är inget vidare.

Idag har jag dessutom huvudvärken from hell. Jag har i alla fall sagt att sonen ska vara kvar på dagis till efter mellis, så han inte behöver stå ut med en tråkig mamma länge på eftermiddagen idag (sitta på dagis och läsa saga, pussla och leka med kompisar är nog betydligt roligare för honom än att sitta och titta på TV med mig - vilket är den nivån som är nu)... :(

Sen är det snart dags att ta tag i att få tag på läkaren för att förlänga sjukskrivningen. Jag tar det i morgon, idag orkar jag verkligen inte.

Och du, din chef verkar ju vara en vettig person! Äntligen en som sitter på rätt plats! ;)

Chambery: Hoppas det går bra med läkarbesöken!

Jag har jättesvårt att knipa! Jag har aldrig riktigt fått till det. :o Men det jobbas på! :D

Jag har inte känt efter hur det känns därnere. Jag tycker det är olustigt att pilla runt där. Eftersom jag själv sällan (eller aldrig är väl närmare sanningen) gör det svårt för mig att veta hur det brukar kännas "normalt" också.

Aaahhhhh det komer något ur bopparna på mig. :confused: Man kan väl inte börja producera mjölk redan? vecka 20?. Hahah vart helt paff.... är liksom vattningt med lite grumligt inslag av vitt. Kommer inte mycket o gör inte ont.

Vart bara så jäkla förvånad... :rofl:

Jag har läckt länge till och från. ;) Jag hade ju i princip precis slutat amma när jag blev gravid, så jag vet inte om det beror på det eller något annat. När jag väntade sonen började det inte läcka så tidigt.

Äsch, bara att lägga i amninginlägg så det inte läcker igenom och inget att bry sig om vidare. :laugh:

Hahah jah jag får nog ta o inhandla det. :D

Usch tiden går så fort..... springer iväg.

Läste på Liberos graviditetskalender att i vecka 20-21 kunde det börja komma lite vätska. Så då behöver jag inte vara så förvånad längre. :d

Vad bra det verkar ordna sig för dig Fibusen, blir glad för din skull :)

KL
Imorgon åker vi till grekland :bump:
Ska bli så härligt!
Idag har jag ringt och flyttat fram rul ännu en gång, annars skulle det ha varit nästa torsdag klockan 9, vilket skulle bli jättestressigt eftersom vi kommer till arlanda kl 2 på natten. Vi har ju trots allt 40 mil hem ifrån arlanda.
Så nästa fredag kl 8.30 får vi se den lille :)

Gud vad skönt att åka utomlands! Är riktigt avis! :p

Längtar tills på Lördag,då har vi gått 23 fulla veckor,och har nått den "magiska" gränsen! :) Jag vet att dte fortfarande är dåliga odds om lille föds då,men det finns iaf en chans att det kan gå vägen. Nu har jag inga sånna känningar öht,och vi ska väll gå tiden ut hoppas jag,men endå,så sköööönt! :banana:

Hur långt gångna är ni nu då allihopa? :laugh:

Jag är i v 23 (22+3) och har avklarat 56,4% av graviditeten, har 122 dagar kvar till beräknad förlossning. :laugh:

Inte skrivit här innan, lyckas inte lägga in mig i " gravidtråden" men tredje barnet ivf.

* Dagens datum 19/ 9
* BF 23/ 11
* v 31 ( 30+ 4)
* Dag 215/ 280
* 76,8%
* 65 dgr kvar till BF....

Är i vecka 25 nu och magen börjar bli STOR (naveln håller på att PLOPPA UT!!!) :o Får kommentarer hela tiden om min mage nu, typ "Min sons tjej ska ha barn bara några dagar efter dig och hon är inte alls lika stor!" och "Herregud vad din mage har vuxit fort!" så jag känner mig som världens tjockaste människa typ. Inte så jättekul alltid. Dessutom börjar jag känna mig rätt klumpig, går på travkurs på Solvalla och det börjar bli lite svårt att svinga sig upp lätt och elegant i sulkyn :D höhö som att jag har gjort det förut.

Idag är det dags för barnmorskebesök så vi får väl se vad hon säger. Antar att hon ska mäta o så idag.

Åååh, jag vill också åka till värmen! :D

Eller vid närmare eftertanke är jag nog rätt nöjd med det svalare vädret, mitt illamående gillar nog inte värme ändå. :angel:

Fibusen: Jag är i vecka 22 (21+2) nu. Jag har ingen koll på hur stor det av graviditeten det är. Det är ju mer än hälften i alla fall! :idea: Och räkna dagar orkar jag inte. Lillebror kommer väl när han behagar ändå... :angel: :D

Arabis: Hej och välkommen! :bump: Räknar du med att gå över tiden? Tänkte det är ju faktiskt fortfarande höst när du har BF. ;) :D Äsch, det är nog trevligare i vår tråd ändå. :angel:

Längtar tills på Lördag,då har vi gått 23 fulla veckor,och har nått den "magiska" gränsen! :) Jag vet att dte fortfarande är dåliga odds om lille föds då,men det finns iaf en chans att det kan gå vägen. Nu har jag inga sånna känningar öht,och vi ska väll gå tiden ut hoppas jag,men endå,så sköööönt! :banana:

Det är från vecka 22+0 som de kan klara sig :) (10 % av barnen födda då överlever).

Jag har inte varit aktiv i tråden på ett tag nu, det har varit mycket annat. Idag är jag i vecka 26+3 - dagen innan sonen föddes, så morgondagen känns lite som en milstolpe. Bebisen sparkar och lever rövare och jag hoppas att den tänker stanna där inne lääänge till!

Är i vecka 25 nu och magen börjar bli STOR (naveln håller på att PLOPPA UT!!!) :o Får kommentarer hela tiden om min mage nu, typ "Min sons tjej ska ha barn bara några dagar efter dig och hon är inte alls lika stor!" och "Herregud vad din mage har vuxit fort!" så jag känner mig som världens tjockaste människa typ. Inte så jättekul alltid. Dessutom börjar jag känna mig rätt klumpig, går på travkurs på Solvalla och det börjar bli lite svårt att svinga sig upp lätt och elegant i sulkyn :D höhö som att jag har gjort det förut.

Idag är det dags för barnmorskebesök så vi får väl se vad hon säger. Antar att hon ska mäta o så idag.

Jag fattar inte varför alla ska kommentera magens storlek?! :grin: En del bär barnet lågt, andra högt, andra långt in, vissa "utanpå". Magens storlek säger egentligen ingenting om hur stor bebisen därinne är! Åh, jag blir så arg! :devil:

Hormoner över öronen, javisst! :angel:

Jag tyckte allt sånt var jättejobbigt första gången. Jag kunde stänga in mig i veckor efter en sån kommentar. När människan såg mig nästa gång så hade ju magen växt betydligt (inte så märkligt) och då kom kommentarer igen. Den här gången är jag betydligt mer bekväm med magen och skiter faktiskt fullständigt i vad folk säger. Jag vet vad det är för skatt vi väntar på. :love:

Det är från vecka 22+0 som de kan klara sig :) (10 % av barnen födda då överlever).

Jag har inte varit aktiv i tråden på ett tag nu, det har varit mycket annat. Idag är jag i vecka 26+3 - dagen innan sonen föddes, så morgondagen känns lite som en milstolpe. Bebisen sparkar och lever rövare och jag hoppas att den tänker stanna där inne lääänge till!

Men vad läskigt! Hoppas lillasyskonet håller sig inneboende längre och inte börjar i storebrors spår i alla fall! :D

Jag har alltid hört att det ska vara 23 fulla veckor också, men jag antar att du har bättre koll än jag... :angel:

Jasså, är det höst då?:confused: Jag vill ha vinter..;) Äh, visste inte vart jag skulle bosätta mig, när börjar er vinter?:o Gå över tänker jag inte, de andra har kommit dagen e BF & dagen före BF.

Jasså, är det höst då?:confused: Jag vill ha vinter..;) Äh, visste inte vart jag skulle bosätta mig, när börjar er vinter?:o Gå över tänker jag inte, de andra har kommit dagen e BF & dagen före BF.

November är väl en höstmånad? Men det gör inget, det är ju så sent och du är varmt välkommen! :D Punktliga bebisar du fått tidigare! Du ska se att denna prickar BF precis! :idea:

Men vad läskigt! Hoppas lillasyskonet håller sig inneboende längre och inte börjar i storebrors spår i alla fall! :D

Jag har beställt den lillas födelsedag till 121212 - det vore väl ett fint datum? :D

Jag har alltid hört att det ska vara 23 fulla veckor också, men jag antar att du har bättre koll än jag... :angel:

Man blir lite nördig på området efter att ha kört hela neosvängen en vända :p. Men tittar man till exempel på Vårdguiden så börjar de skriva att bebisen kan överleva från och med vecka 23 = 22+0. Så sent som 1999 var det dock inga bebisar som klarade sig före vecka 23+0, så det är ett område där mycket har hänt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA