Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

jah det var/är verkligen hemskt. Har inatt fått köra hunden vidare till Helsingsborgsdjursjukhus där den stora blodbanken för hund finns, då hon behövde opereras o fyllas på med lite nytt blod. Veterinären ringde för en stund sedan och just nu var läget stabilt och att om de inte börjar blöda igen så ska de nog gå ba men en så länge är de väldigt osäkert.

Båda mina hundar har vanliga läderhalsband med litet spänne, ca 2 cm brett. Så nu vet jag inte vad jag kommer våga ha för halsband. :confused:

Sen görs inte mitt liv lättare av att min chef är jätte missnöjd att jag inte kan ställa upp p åhennes villkor, de verkade som att de var skit samma att min hund håller på att dö och att hon tappat fler alite blod och att jag kört runt i halva skåne hela natten med en döende hund. Neh jag skulle upp o jobba mina 5 timmar idag endå... jag är i extrem choch och har rejäla samandragningar för att jag mår så dåligt. Verkar som att jag får sparken...

Men usch! Håller tummarna för att det ska gå bra nu i alla fall!

Ang. ditt jobb låter det ju nästan som att det bästa som kan hända är att få sparken (jag antar att du är med i a-kassa och har någon månads uppsägningstid i alla fall). Jag tycker min AG kan vara hemsk ibland, men medlidande vid sånna situationer har de alltid haft!

japp jag är med i a-kassan blir kasnke inte så mkt pengar utav de men just nu mår jag så dåligt att jag både har hjärtklappning o samandragningar, försöker få tag på min bm för att höra om hon kan sjukskriva mig 1 vecka så det kan lugna ner sig. Men får inget svar.

Så sorgligt när allt blir en börda och man inte kan njuta av någonting, jag är bara en jobbig gravid anställd med massa duma djur. :(:cry:

Satte det så hårt då när dom fastnat så det inte gick att knäppa upp dom? Vart verkligen nojjig nu när man själv har två hundar,och jag trodde ju att ett vanligt halsband kan man "alltid" få upp och har varit trygg med det...

Vad skönt att det är stabilt iaf med hunden just nu,men blir jättearg och ledsen för din skull att chefen är så oförstålig... :(

Men borde du inte kunna sjukskriva dig själv utan BM? I en vecka får du ju garanterat vara hemma utan sjukintyg,och om du mår så dåligt som du gör tycker jag absolut inte du ska jobba! Riskera både bebis och dig själv,och det kan väll vara skönt att var ahemma ifall det blir någon akut vändning för vovven så du kan ta dig dit direkt? Sjukskriv dig för sammandragningar bara. Om du får sparken pga det så går du till facket direkt! Man ska inte utsätta sig för hur mycket som helst när man är gravid. Och du har ju A-kassa iaf som trygghet,se det bara som om du fick börja leva lite fattigare lite tidigare bara,en bra övning inför tiden du går hem på föräldrarpengen bara. ;)

Massa massa styrkekramar till dig!

Senast ändrad:

Tack snälla.

Nej gick inte att spänna upp halsbandet, elelr dra över huvudet eller få loss det ur käken på den andra hunden, mina tjejer har lekt så här i flera år och jag har aldrig tänkt en tanke på att något sådant här kan ske och så plötsligt händer det, tur i otur kan man säga för hade inte halsbandet gått av och hon fått halsskadan så hade hon kvävts ihjäl.

Kan uppdatera lite snabbt bara att veterinären ska sövde henne och opererade ringde och sa att hundens läge var stabilt och att hon mycket riktigt haft 2 st sår på djupa halspulsådern strax under käken. Dom ska behålla henne över helgen och hoppas på att hno självläker innefrån, men nu har det iaf slutat blöda. Så förhoppningsvi får jag hämta henne på måndag. :love:

Ska försöka lösa det här med chefen, det minsta man behöver när allt annat krånglar... jag värdesätter o prioriterar mina djur... det komme rjag alltid att göra.

Idag fick jag hem min första bebis pryl!! :banana: en super gullig liten overall med öron o tassar :love: var bara så tvungen, kan bli mysig när bebis ska transporteras runt i Januari/Februari kylan.

KL
Har haft en riktig skitdag!
Har städat och rensat här hemma, åkt ärenden, bakat och förberett en massa inför dotterns 3-årskalas imorgon.
Sambon hjälper inte till ett skit och är bara allmänt jävla otrevlig.
Och som grädde på moset har jag inte ätit sedan frukost = illamående och yrsel och så lite smärtsamma sammandragningar på det.
Hur fan ska jag kunna varva ner så jag kan börja jobba igen???

Men usch, vad som händer er alla! :crazy:

Själv hade jag en skitförmiddag eftersom jag sovit kasst. Att dela kudde med en 1½åring är inte att rekommendera för en god natts sömn. ;)

Hur som helst så tog vi tag i dagen eftersom alla var lediga idag. Vi lämnade av sonen hos farmor och farfar och så skulle jag och sambon ge oss av till Ikea. Halvvägs så börjar kylarvätskelampan lysa och jag gör sambon uppmärksam på detta (jag som kör). Det är inget ovanligt eftersom det verkar som att bilen läcker kylarvätska när man kör. Oftast räcker det med att "lufta" kylarsystemet så stiger nivån igen.

Efter några hundra meter så börjar det lukta. Sambon hävdar att det är gödslingen på åkrarna vi åker förbi. Jag hävdar att det luktar något starkare, som någon typ av sprit. Jag kunde sträcka mig till ammoniak och att de hade haft piss på åkern. ;) Lukten blir värre och jag bestämmer mig för att sambon glatt får hoppa ur och kolla kylaren.

Han hinner väl lagom få upp huven på bilen innan det bara ryker en massa... Kylarslangen hade släppt (för tredje gången på ett halvår). :grin:

Så där står vi mitt i skogen... Ringer svärfar som kommer med en slangklämma och ny glykol. Sambon får ihop det (tack och lov för att jag har en händig sambo i alla fall!) och vi kör vidare mot stora staden.

Vi fick tag på det vi skulle på Ikea, vi åt lunch (klockan 17...) tillsammans ensamma utan barn för första gången sedan han föddes. Helmärkligt var det, men väldigt mysigt! :love:

Nu lägger sambon sonen (som verkar överväga att faktiskt somna idag) och jag hoppas att vi hinner umgås lite mer ensamma igen. Eftersom sonen är en kvällsaktiv kille så blir det inte mycket egentid för oss (men uppenbarligen tillräckligt enligt mor min :angel:). :D

Jaa, nu är det mörkt i den här tråden!
Det känns lite bättre nu när jag fått gnälla av mig lite.
Nu är det bara hungern jag ska råda bot på ;)

Jag har överlevt dagens två kalas!
Känner mig helt mörbultad och är oerhört tacksam att ungen bara fyller år en gång om året :D.
Huuu, snart har man två ungar som ska fylla år också :crazy:

Det är tur att de bara fyller år en gång om året! :D

Tack och lov hinner inte H fylla år innan lillebror kommit ut, så jag slipper kalasandet gravid i alla fall. Däremot lovade jag min mamma i något svagt ögonblick idag att om julen blev för mycket för henne så kunde vi vara här. :eek: :crazy: :D

Fast skulle det bli så så förväntas det att både barnens mor- och farföräldrar kommer samt syskon (både jag och sambon har två var). Vi får väl ha knytis så slipper jag fixa allt. ;)

Jag har bjudit hem mamma och pappa på julafton jag också.
Men då blir det bara de två, kanske min moster och kanske min bror som kommer.
Alternativet hade varit att fira jul hos sambons föräldrar och det orkar jag inte för det är alltid så stressigt där på julen.

Nu blev jag alldeles matt och yr av att tänka på julen. Varför skulle du ta upp det för trazel??! :mad:

;)

Såg nu att jag jobbar kväll på julafton, bäst att ska semester nu så man är säker att man får det. Å andra sidan tycker jag att det är min tur att vara julledig nu, har ju trots allt jobbat varje jul de senaste 7 åren...:crazy::D

Vi får aldrig semester över julen beviljad. Har nog aldrig någonsin hänt. :crazy: Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men jag antar att jag får lägga in om föräldraledigt om jag nu mot förmodan skulle börja jobba något (eftersom jag garanterat skulle bli schemalagd över jul, trots att jag jobbat jul de fyra eller fem åren jag varit anställd). :grin:

Föräldraledighet kan de ju inte neka om det ansöks i tid. :angel:

Nej föräldraledighet kan de aldrig neka.
Jag funderar på att fråga om jag får byta skift och joba en halvdag eller något, vill ju ha pengarna ändå :angel:

Vi har ett så kasst kollektivavtal så det ger inte speciellt mycket att jobba storhelg. Tror vi får typ 33 kr extra i timmen eller så. :grin:

Fast jag insåg precis att jag ansökt om föräldraledighet 3 gånger det här året, så då får de neka. Och det kommer de göra. Men som det är nu så kommer jag ju inte att jobba något mer den här graviditeten i alla fall.

Så fort jag gör något som jag blir halvstressad av kommer sammandragningarna som ett brev på posten. Och mitt jobb är inte halvstressigt, det är helstressigt. ;)

Och sammandragningarna kommer ju vara kvar till bebisen är ute som läkaren sa på förlossningen förra gången när vi var in och "stoppade" det i v 23-24 någon gång...

Oj, vilken dålig ob!
Vi har dubbel lön under storhelg :)
Nu vet jag ju inte om jag kommer kunna jobba heltid heller, för precis som för dig så kommer sammandragningarna som ett brev på posten när jag stressar och mitt jobb är inte heller stressfritt.

KL.
På onsdag åker vi till grekland. Undrar om man ska ha med sig några försäkringspapper ifall man skulle råka få några komplikationer med graviditeten?
Förra året när vi var där hoppade vi över det, men då var ju inte jag gravid heller.

Jag "ska" också jobba kväll på julafton,nu hoppas jag ju att grav.pengen blir godkänd så jag kan få gå hem i mitten/slutet av november,annars så kommer jag nog ansöka om fl från typ första december eller något,för kommer inte kunna fixa att jobba på slutet alltså...

Har börjat äta järntabletter nu också,är det normalt att bli illamående av dom? :confused: Jag har ju mått väldigt lite illa under graviditeten,men nu så kom det som ett brev på posten när jag började med järntabletterna... Kommer ca 45 min efter jag tagit den,sen sitter det i 2-3 timmar... Blöööö! :crazy: Ska bara ta varannan dag tack och lov,men det är ju inge kul direkt....

Jag kan inte se någon anledning till att du inte skulle få gravidpeng, du har ju ett arbete som innebär en risk för din graviditet iom tunga lyft mm.
Vad äter du för järntabletter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar