Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Ang. hästen så kan han hålla för promenad/sällskapshäst, MEN han trivs inte med att vara stilla och mådde som bäst när han var i hårdträning och älskade dom svåraste dressyrövningarna.
Han blir mer vild än tam vid vila :/

Får tänka att det är för hans bästa :cry:

Jag är jättekänslig vissa dagar. Kan gråta för ingenting. Eller bli arg för minsta lilla.
Är inte alls så känslosam i vanliga fall.

Ullared tänkte jag åka till på lördag. Vi har 30 mil dit, så jag och 5 andra ska dela en stuga och sova kvar.
Får se vad mina fogar gillar att gå och shoppa två dagar i rad.
Det är första gången jag kommer vara borta från min lilla så länge. Han klarar sig alldeles utmärkt utan mig, men jag kommer nog längta hem väldigt mycket på lördag kväll redan.

Jag har ca 55 mil till Ullared, men ska åka bussresa så det finns toalett i närheten och att man kan sträcka på benen lite då och då.
Har en känsla av att jag kommer vara ganska slut i kroppen efter den där resan :angel:

Och jag har nog längst av alla här till ullared, drygt 70 mil.
Jag ska nog åka i oktober, men helst vill jag hitta en bensinsnålare bil först.
Och jag måste nog ha med reskamrater också om resan ska löna sig :D

Oj, det blir en bit att åka. Tänkte du över dagen bara, eller övernatta?

Jag var där när jag var runt v.26 när jag väntade August. Minns att det var rätt jobbigt framåt eftermiddagen.
Sen körde jag hela vägen hem också på kvällen.

KL
Fy vad jag känner mig patetisk ligger här och grinar för att det antagligen inte blir någon resa till ullared. Jag som skulle handla bebissaker.
Det finns ju världsligare saker att grina för. ;)

Är ni extra känsliga och grinar lättare för saker ni aldrig skulle grina för om ni inte var gravida?

Hihihi :D jag är också lite ehh... småknäpp :D Igår började jag t.ex. grina som en galning för att jag tyckte bebisen inte sparkade som den brukade. Min sambo blev jätteorolig och kände på min mage där bebin for omkring som en tok och buffade åt höger o vänster. Sen tänkte jag efter lite och kom fram till att allt nog kändes precis som vanligt ändå :o :D

Tänkte bo 2 nätter i stuga.
Och jag behöver ha minst en till reskompis med mig om det ska löna sig.
Lyckas jag inte få med någon till så blir det bara en natt i stuga.

Vi har hämtat ut från babyproffsen. Men tycker inte att det var så mycket att hurra för.
Några erbjudanden från Goboken, typ 4 blöjor, skedar och en liten nappflaska från Avent.

Jag har hämtat ut en babybox från Kronans Droghandel. Var med en napp, liten flaska med babyolja och en badanka. Sen fick man med en Mama tidning och egentligen blöjor men de var slut när jag var där. Och så var de nå erbjudanden som jag nu inte minns var de var på.

Har fått hemskickat från Allt för föräldrar (?) lite rabatter, nån tidning och typ att hämta en gratis body från Kappahl...
Och så har jag hämtat ut från apoteksgruppen, lite papper, tidningar, tuggummi :D och en napp.
Samt gillat Bambino/MAM på fb och fått en sked och en napp.

Kronan kan jag inte beställa ifrån för det går inte att skicka :confused:

Just det! Glömde att jag skickat efter från Goboken! Boken om dig, några kort med kuvert, ett hjärta att hänga i t ex vagnen, samt några informationsböcker!

Senast ändrad:

Jag har hämtat ut kronans babypaket, det innehöll ett paket med våtservetter, ett kit med sebamed produkter, kronans hudsalva, Flux fresh, liten flaska med schampo, tidning och en pysventil :D:rofl:

Hade lite beslutsångest vart jag skulle hämta ut pampers boxen, för jag har fått höra att det skiljer väldigt mkt på innehållet beroende på om man hämtar ut den på barnens hus eller babyproffsen. Men det blev en från barnens hus i Västerås till slut.

Den innehöll blöjor, nappar, bindor, ett litet gosedjur att hänga i vagnen, tidning och diverse erbjudanden.
Blöjhinken var borttagen ifrån boxen, men det var ett erbjudande att köpa en bättre variant av blöjhink till rabatterat pris om man ville.

Jag ska hämta ut pampersboxen på barnens hus, jag minns att det var bättre innehåll i den förra gången. Då fick man hämta ut både på barnens hus och babyproffsen. Blöjhinken vill jag ändå inte ha.
Jag ska hämta ut kronans och apotekets boxar också. Sedan får man massor på bb här.

Jag ska hämta ut pampersboxen på barnens hus, jag minns att det var bättre innehåll i den förra gången. Då fick man hämta ut både på barnens hus och babyproffsen. Blöjhinken vill jag ändå inte ha.
Jag ska hämta ut kronans och apotekets boxar också. Sedan får man massor på bb här.

Är det ändrat från i år att man inte får hämta ut både på barnens hus och babyproffsen?
Eller får man göra det fortfarande?
Jag vill inte få hem en faktura för att jag hämtat hem för mycket saker :P

Jag tror att de ändrade det strax efter att jag fick min dotter för tre år sedan.
På hemsidan finns det någon bokningsgrej så att man kan hämta antingen på babyproffsen eller barnens hus.

Ringde BM och rådfrågade om mitt mående och fick en tid bokad nästa onsdag, då ska vi kolla värdena och blodtryck igen... hoppas dom är bra. :)

Ska få papprena på att jag är med barn m.m. och min BM tyckte jag redan nu skulle söka graviditetspenning för sista tiden då jag har en del som gör att jag troligen inte kommer jobba till slutet... ex foglossningen. :)

KL.
Sitter här med världens sammandragningar efter att ha suttit på huk och rensat ogräs i 3 timmar.
Kände inte av dem på en gång, utan det tog en stund och nu när jag vilar känns det som värst.
Jag måste komma ihåg att hålla ett lite lugnare tempo nu om jag ska klara av att jobba igen. För jag vill ju jobba.

Jag har inte hämtat ut någon babybox. Tror inte jag gör det heller. Hämtade ut ett par när jag väntade sonen, men det var mest bara sk*t i dessa boxar tycker jag. :o

Nisse: Ta det lugnt! Ogräset är kvar även i vår! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 329
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar