Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

haha samma här... ni ska se min trädgård, den som i vanliga fall är pedant skött är nu väldigt vildvuxen och allra värst är gräsmattan. :D Men så tänker jag... nu går vi in i hösten så då hoppar vi de.. ;) och tar det till våren.

Jag har inte heller hämtat ut någon babybox och hade inte tänkt o göra de... ska jag hämta ut någon så blir det pampersboxen. :)

Vi får hoppas på en snörik vinter så syns inte ogräs och allt oskött i trädgården. :angel:

Fast å andra sidan får den gärna vara snöfattig eftersom vi har en massa mil till förlossningen och sambon alltid muttrar över snöskottandet... Men vad tusan. Klart det ska komma snö, barn ska ha snö på vintern och det skadar ju inte att trädgården blir gömd... :D

Här lär vi ju garanterat få snö,bor man i Dalarna så gör man.... :crazy:

Ang långt till förlossningen,hur många mil har ni alla? Vi har runt 4,5 mil ganska precis. Kommer bli en mardrömsfärd...:crazy: Jag är nämligen LIVRÄDD att åka snabbare än typ 50 km i timmen på vintern efter en otäck bilolycka,så det kommer bli en blandning mellan: "Men KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR då din idiot,ser du inte hur ont jag har?!" och "Hur jävla snabbt ska du köra igentligen,du kör som en idiot,vill du att vi ska dö eller?!" :o Men min "tur" så är det vväll drivis och snöstorm den dagen också... :grin:

Stackars mannen.... Ska nog börja be om ursäkt redan nu...

Vi har 6 mil. En rätt slingrig och smal väg varvat med 40-90 sträckor.

När tredje barnet skulle födas (februari -11) var det glashalt på vägarna. Maken fick inte köra fortare än 70 på nån sträcka.
Som tur var hade jag inte onda värkar när vi åkte in. Så det var ingen hemsk upplevelse.
Värre var det när andra barnet skulle komma. Visserligen i april månad, så det var inte halt i alla fall. Men jag började få krystvärkar ungefär halvvägs.
Det vill jag inte vara med om igen.

Vi har ca 6 mil till förlossningen i Västerås som vi hör till och där jag vill föda. Vi har lite närmare till förlossningen i Eskilstuna, ca 3,5 mil, men dit vill jag inte av olika anledningar och dessutom hör vi inte dit eftersom det är ett annat landsting. Vi som bor här har doch OK att åka till Eskilstuna om vi vill.

I Dalarna är det bara Falun kvar som har förlossningen va? När sonen skulle födas var vi uppe i stugan i Dalarna (Mora kommun) och då blev vi hänvisade till Falun (men nu valde han att stanna till vi var "hemma" i Västerås). Annars så hade ju Moras förlossning medan den fanns väldigt positivt rykte, kan ju vara en del personal från fd. Mora i Falun. :)

Har inte alls långt till förlossningen, det tar ca 5-10 minuter beroende på trafik, så jag tror inte att det är någon risk att vi inte hinner in. Skulle isf vara om jag åkte medans jag har krystvärkar och innan barnvakten kommit.

Vi har 6 mil till Eskilstuna också. Och många som bor här åker dit och föder.
Men jag vill verkligen inte föda där.
Var inlagd där för observation under första graviditeten i v.36 pga havandeskapförgiftning. Det var inte så trevligt där.
Hemska lokaler. Och det med att man får ligga i ett kalt rum på en smal brits i 30 min med ctg innan man blir inskriven gillar jag inte alls.

Mina tre är födda i Nyköping.

Nu har jag bokat stuga i ullared :bump:
Vi blir 4 stycken, så vi kommer billigt undan :D

Det där med ctg på en brits i 30 min innan inskrivning har de i Västerås också, förutsatt att man inte kommer in med krystvärkar eller så. ;)

Jag hade gärna fött på en mindre förlossning, likt Nyköping, men det blir ju helt fel. :p Vi hade ju Köping som hade förlossning ett tag (tror det var på 90-talet). Jag hade gärna sett det komma tillbaka lite snabbt till efter nyår. ;)

Har ca 4 mil till Akademiska och det är dit jag tillhör eftersom jag bor i Uppsala län. Till Västerås har jag knappt 6 mil.

Hittills har jag inte fått det bästa bemötandet på akademiska och känner väl inte direkt att jag vill föda där :( Hur fungerar det att tex föda i Västerås istället? Går det?

Bor på "fel" sida av Uppsala så det tar en jäkla tid att komma till Akademiska om det skulle vara mycket trafik ute, då går det nästan jämnt ut i tid att åka till Västerås.

Jag är rätt säker på att du kan föda i Västerås. Ring dit när det är dags bara och hör så det finns plats. Om jag var du skulle jag dubbelkola med min BM. :)

Ja,precis,är bara Falun som finns kvar. Där ska dom tydligen ha så gott som helt nya lokaler,så vi får hoppas dom är fräscha.

Hade valt Mora annars utan att tveka trots att det hade blivit någon mil till,där fick pappan stanna kvar,och man fick ett eget rum efter förlossningen,hade varit sååå skönt. Men vi får hoppas vi kommer trivas bra i Falun,har hört både bu och bä ang det nämligen...

Jag har ca 25 minuter till mitt BB, vet inte hur många mil det är, men de e ingenvidare väg att köra när det är is o snö, hoppas på bra väder i slutet av Jan så det blir en bra upplevelse.

Och sååå... vidare till något helt annat nu har jag haft Hund otur igen, min lilla tjej på 2,5 år lekte med min andra hundtjej på 4 år och av någon hemskt anöedning så fastnar den äldre hunden med sin käke i halsbandet på den yngre, det här var nog det hemskaste jag varit med om, jag var helt maktlös fick inte loss dom och ju mer den äldre hunden drog för att komma loss ju mer kvävdes den lilla hunden, hon var såå nära på att dö låg o krampade och ögonen rullade och de blöde ur munen, sen av någon anledning gick halsbandet av och hundarna kom loss, men då istället så skadades den lilla hunden så allvarlig i hals pulsådern.. jag har aldrig sett så mycket blod pumpa ut i en sån liten varelse, tack vare tryckbandage i stallet så överlevde hon bilfärden in till djursjukhuset i Lund där hon ligger inne för operation nu. Riktigt mardröm, och min egna lilla bebis i magen märkte nog hur panikslagen o chokad jag var/är för honsparkar 17 där inne.

Nej men fy vad fruktansvärt det måste ha varit! :(
Hoppas lillhunden klarar sig.

Men gud,jag blir helt kall i kroppen av att läsa! :eek:

Fy sjutton vad hemskt,jag hade fått fullständig panik! Som om det inte vore nog att se ögonen som rullar runt och en krampande hund,sen halspulsådern på det också,nej,usch! :cry:

Så ledsen för eran skull,hoppas hoppas det går bra!

Får man fråga vad det var för halsband? Vi har ju också två hundar som leker i bland,kan vara bra att veta vad man ska undvika...

Jag blir galen på mig själv och min kropp som har ett eget liv!

Från att aldrig vilja/kunna äta alls så går jag nu och är konstant hungrig. Inte bara lite småsugen på något, utan hungrig på riktigt. Jag åt lunch, en ganska stor portion med dagens mått mätt. En timme senare var jag jättehungrig igen och åt en skål med flingor och mjölk...

Kroppen säger väl att det är dags att äta upp de tappade kilona eller nåt sånt nu. :grin: Inte för att jag är rädd för att gå upp mycket, jag står fortfarande på - 6-7 kg från början.

Nu är det en halvtimme sen jag åt och hungern gör sig påmind än en gång... :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 330
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar