Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Skojj med Ul! Känns som det va evigheter sen vi va på vårat.

Kan vara bra att börja med niferex varannan dag iaf så att det inte hinner rasa allt för mkt. Drygt att behövde jobba upp järnvärdet i flera veckor och gå och vara trött/svimfärdig. Så du kan ju testa att börja nu och se hur magen reagerar. Går den helt i strejk så kan det vara bättre att veta det nu än när järnvärdet är jätte lågt och det blir lite mer "bråttom" att få upp värdet.

Vad kul med UL! Håller med Aneka, känns som hunda år sedan... (för min del var det 11 veckor sedan :D)

Jag har inte börjat med niferex ännu, äter apoteket kvinna och mitt järnvärde har legat på som lägst 120 hittills, iofs inte kollat jättemånga gånger men jag tänker inte börja förrän jag ser att det behövs.

Vagn tänkte jag beställa i september, men nu hittade vi en på blocket som vi slog till på så det blev inget av med det.

Ang vagn så kan det vara bra att höra med affären hur lång leveranstid det är på vagnen, Det brukar vara olika beroende på vilken färg du ska ha. Så va det iaf när vi beställde våran El. Först gör dom en färg och sen nästa osv. Så förra gången jag va gravid(sonen föddes i juli förra året) så beställde vi vagnen i v.18 och den kom 2v innan bf. Nu har vi redan köpt syskonvagnen(beg) men skulle vi köpt ny så hade jag beställt i god tid så jag visste att den verkligen skulle hinna komma innan bebis gjorde det.

KL

Äter också Niferex nu, bm konstaterade att jag skulle vara jättetrött annars i slutet. Har inte ätit det så länge men är redan piggare

Urk trodde illamåendet var borta sedan länge men tydligen inte.
Började må tokilla bara sådär idag. Hoppas att lite mat ska fixa det men det går väldigt sakta och äta det :p Helst skulle jag vilja sova i flera timmar men ska hämta sonen om en timme.

*kl*

Nu har även vi varit på RUL!:banana:

Allt såg jättebra ut men bebis var mest sömnig förutom när vi petade för mycket.;)
Givetvis blev vi framflyttade med men det var inte så farligt mycket, 9 feb.
Efter UL:et firade vi med att köpa våra första bebiskläder; en body, en liten stickad tröja, sockar och en mössa med små öron.:love:

December 2011
1 Emor - Första barnet, RUL gjort
4 Mirre - andra barnet, RUL gjort och det blir en pojke
11 Priscilla- första barnet, pojke.
13 aneka - andra barnet, en pojke

Januari 2012
2-6:e Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka enligt RUL 1
24 Neverever - andra barnet, efter RUL. Nytt UL i v 32
24 simba_112 - första barnet

Februari
4 Litchie - första barnet
9 _Smulan_ -första barnet
13 Skogstroll- Första barnet (RUL blir 14/9)
14 Nelle - första barnet
16 Bebissugen

Senast ändrad:

December 2011

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka

Februari
4 Litchie - första barnet
14 Nelle - första barnet
16 Bebissugen

Var en sväng in på stan och är nu ett babyskydd rikare :D Ett britax babysafe plus blev det! Jag hade nog valt ett acta, men sambon gillade britaxen bättre, och han brukar få sin vilja igenom. Säkra ska dom ju vara båda två så eg tror jag det kvittar! :)

Jag gjorde som du sa och började varannan dag, ännu inga konstigheter med magen :)

Där jag tänkte köpa vagnen säger dom att max 3 veckors leveranstid beroende på vilken färg man väljer. Har sån tur att svärmor vill betala vagnen så tänkte beställa om drygt en månad. Tar nog hem vagnen på en gång då skulle det värsta hända så får man väl sälja vagnen alternativt spara den till nästa barn. Har flera kollegor som är väldigt vidskepliga och har inställningen att i stort sett inget ska köpas förrän barnet väl är ute om utifall något skulle hända. Verkar väldigt opraktiskt och dessutom rätt jobbigt att inte ha någonting förutom babyskydd när babyn väl är på plats.

På tisdag går jag in i vecka 21, känn så skönt att halva tiden gått :)

December 2011

Januari 2012
2-6 Bebben - planerat snitt, andra barnet, flicka
30 Litchie - första barnet, flicka.

Februari
14 Nelle - första barnet
16 Bebissugen

Det som är att garantin börjar när du köper vagnen och inte ifrån när bebis kommer och du börjar använda den. Så om du hämtar ut den 2mån innan bebis kommer så är det 2mån av garantin som försvinner utan att du sliter på den och det brukar vara när den närmar sig året som den börjar krångla.

Smart, det har jag inte ens funderat på. Däremot tror jag att det är 2års garanti på den vagn jag tänkt köpa. Och visst är det väl så att man har 3 års reklamtionsrätt i Sverige? Fast det är kanske bara på fabrikationsfel?

kl
Rider ni fortfarande något?
Jag har försökt, men mitt balanssinne är helt borta :confused:
Jag red för en vecka sedan och satt mest och åkte häst, allting bara snurrade.. Så jag har bestämt mig för att låta bli att rida resten av tiden, det är inte värt att rida när man riskerar att trilla av... Känns dock trist när man har 2 hästar i stallet som behöver ridas... Är i vecka 21 nu

Jag hoppade förra veckan. Dock högst 70 tror jag det va. Jag känner mest att det är orken som inte finns. Flåsade som bara den efter varje uppgift. Får lite småkramp i magen i början innan kroppen blivit varm också. Jag rider bara på lektion har ingen egen häst. Så jag ska bara rida en gång till nu då det känns ovärt att betala för träningsgrupp när jag inte orkar fullt ut. Hade jag haft egen häst hade jag nog ridit tiden ut men kanske inte varje dag. Förra gången red jag igen en gång i v.34(normalt dressyrpass). Men det är bra att du känner efter och inte utsätter dig för några onödiga risker. Jag kände förra gången(vet inte vilken v det va) när jag red barbacka så orkade jag inte balansera upp min yttersida så fick hålla mig i manen på volten ibland. Så den här gången har vi haft sadel hela tiden. :) men allting är ju så olika från person till person!

Jag är i v. 26+4 idag.

Jag rider inte längre då jag är hästlös, hade jag haft häst och allt kändes bra hade jag givetvis fortfarande ridit!

*kl*

Hur har alla gjort med försäkring? Har suttit och kikat på olika försäkringar (betal) och står och väger mellan folksam eller trygghansas... På måndag är det läkartid och då ska jag se om jag blir sjukskriven för de onda sammandragningarna som inte ger sig.

Ja justja det va det där med försäkring. M försäkrade vi med trygghansa när han låg i magen och det blir samma till kommande bebis. Ska bara få det gjort någon dag. Skulle behöva fixa en försäkring på mig också.

Haha, ja jag kom på det igår, vet att sambon nojade ihop om det när vi var i kontakt med fl i v 27, men sen föll det mellan stolarna när allt lugnade ner sig.

För vår del lutar det mot folksam, för där finns de flesta andra försäkringar, men har inte riktigt bestämt mig än, tycker dock att trygghansas och folksams verkar väldigt lika, eller missar jag något?

Jag har försäkrat hos Länsförsäkringar. Mest för att jag har de flesta andra försäkringar där. Men förhoppningsvis kommer man väl inte att behöva använda sig utav försäkringen.

mitt råd är att teckna en försäkring snarast. Hade jag haft försäkring när jag var med i trafikolyckan hade jag kunnat få ut ersättning nu. Även i gratis varianten ingår olycksfall, teckna en sådan medan ni funderar ...

Rider ca 4-5 dagar i veckan. I början av passet brukar jag jobba hästen lösgörande+ lite sidvärtsrörelser från marken vilket har blivit jobbigare ffa i traven. Men det hjälper även mig som någon slags uppvärmning innan jag hoppar upp. Klättrar/kravlar från staketet menar jag.:grin: Har just nu ingen sadel heller och jag känner att det inte är någon idé att skaffa någon ny nu eftersom hon garanterat kommer förändras i sin muskulatur när/om jag inte orkar rida lika mycket längre.
Balansen har inte blivit sämre däremot har jag blivit stelare i höfterna så jag kan inte följa med i och påverka hennes rörelser lika bra som innan. Vilket ju i sig försämrar balansen. Men jag har börjat med vattengympa och det förbättrar stela kärringhöfter som mina otroligt mycket!:idea::banana:

Ang försäkringar så har vi kollat runt en del men har inte riktigt kunnat bestämma oss. Funderar på att lyssna på Mikans råd och teckna en gratisförsäkring sålänge så kan man kolla upp dom andra i lugn och ro sen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 088
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar