Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Min sambo var med mig till affären och proppsade på att jag skulle köpa ett par mamma-jeans. Dom bor jag i numera så det var helt klart ett bra köp :D Jag köpte storlek 38. Innan jag blev gravid låg jag alltid mellan 36-38, men nu gick jag precis i 38 så min röv och lår har blivit lite bredare.

Det enda jag har köpt i mammaklädesväg är mammajeansen och två toppar. Annars har jag aldrig haft direkt supertighta kläder så jag kan få på mig det mesta fortfarande. Men oftast går man ju runt i mjukisbyxor eller leggings.

Härligt, vi fick samma dag!

Jajamen!:D

*kl*
Jag är hemma i Borlänge och hälsar på nu så jag ska passa på att shoppa lite mammakläder när jag är här tänkte jag:D
Finns knappt nånting på ön och i byxväg tycker jag det är svårt att shoppa online..

Höll på att ryka ihop med en snorkig expedit på HM hemma på ön för någon dag sedan, jag frågade varför de inte hade mammakläder och hon tittar lite nedlåtande på mig, snörper på munnen och säger surt "vi har inte plats" och jag som redan var på extremt lättantändligt humör den dagen hade massor att säga till henne som tex att en massa annat skräp har de minsann plats för och att det är diskriminering och det ena med det fjärde... Kanske var tur att jag hade en kompis med som såg att jag var på väg att explodera och snabbt drog med mig därifrån innan jag hann öppna munnen:devil::o:angel::D

Kul med någon som har anknytning här i krokarna!
Hoppas du hittar några mammakläder! :)

Jajamen!:D

*kl*
Jag är hemma i Borlänge och hälsar på nu så jag ska passa på att shoppa lite mammakläder när jag är här tänkte jag:D
Finns knappt nånting på ön och i byxväg tycker jag det är svårt att shoppa online..

Höll på att ryka ihop med en snorkig expedit på HM hemma på ön för någon dag sedan, jag frågade varför de inte hade mammakläder och hon tittar lite nedlåtande på mig, snörper på munnen och säger surt "vi har inte plats" och jag som redan var på extremt lättantändligt humör den dagen hade massor att säga till henne som tex att en massa annat skräp har de minsann plats för och att det är diskriminering och det ena med det fjärde... Kanske var tur att jag hade en kompis med som såg att jag var på väg att explodera och snabbt drog med mig därifrån innan jag hann öppna munnen:devil::o:angel::D

Hehe, jag var på samma affär och ifrågasatte också varför de inte hade några mammakläder och fick ett rätt snöpligt svar jag med :devil:
Jag har tur som har kompisar som just fått barn/skall ha vilken dag som helst så jag har inte behövt köpa några mammakläder utan har än så länge fått låna så jag klarar mig!
Tydligen skulle någon affär på Adelsgatan ha mammakläder enligt en mycket trevligare expedit på Kappahl.

*kl*

Är det någon mer än mig som samlar vatten som en tok? Mina händer, fötter och ben är så svullna så jag har inte skor att ta på mig längre, trots stödstrumpor, och efter att ha jobbat en dag (står och sitter med inga möjligheter att lägga upp fötterna) så är jag helt död. Jag kan väl inte vara ensam om att samla vatten såhär tidigt? Ingen i föräldragruppen har börjat samla vatten än, jag är i v 28 och den som är längst är i v 33...

Det där med mammakläder känner jag igen.
Fick några dryga svar när jag väntade Isak.

Samlar vatten tror jag inte jag gör, har inte märkt nåt sådär direkt.
Fast när jag tänker efter är jag lite svälld i benen.
Däremot blir jag fortare trött i ryggen än förut och öm i fötterna när jag går.

Jag är ju en månad efter er, och samlar inget vatten alls. Gjorde det ingenting med sonen, så jag hoppas verkligen att det blir likadant även denna gång.

I övrigt har jag fått foglossning nu, och den har gått riktigt fort utför. Kan inte ligga längre stunder, kan inte stå stilla, kan inte gå för fort eller för långt etc. Gör fruktansvärt ont. Minns förra omgången mycket väl, jag hade plågsamt ont halva graviditeten ungefär :crazy:
Har också börjat få problem med onda sammandragningar om jag "anstränger" mig för mycket, så nivån är riktigt låg här just nu. Kan inte promenera hundarna långt längre, leka med sonen, städa eller någonting av allt som hör till vardagen.

Nu rusar hormonerna ikapp också, jag står inför två jäkla avlivningar av högt älskade hundar och hanterar det ännu sämre än vad man "normalt" sett gör. Är helt förstörd, och det känns inte som att jag någonsin kommer att klara av detta just nu.. :(

Hehe, jag var på samma affär och ifrågasatte också varför de inte hade några mammakläder och fick ett rätt snöpligt svar jag med :devil:
Jag har tur som har kompisar som just fått barn/skall ha vilken dag som helst så jag har inte behövt köpa några mammakläder utan har än så länge fått låna så jag klarar mig!
Tydligen skulle någon affär på Adelsgatan ha mammakläder enligt en mycket trevligare expedit på Kappahl.

Man tycker ju att de i alla fall kan vara trevliga!
Själv har jag inhandlat två par byxor idag på HM i Borlänge:D
Affären på adelsgatan har väldigt litet utbud dock MYCKET trevlig expedit!:laugh:

Jag fick köpa mammajeans redan i vecka 12. Vanligtvis använder jag tighta jeans utan alltför mycket stretch. Så när allt i magen började svälla där i början och det kändes obekvämt att köra gummiband så införskaffade jag två par. Från hm i det som var närmast min vanliga storlek, dvs egentligen för stort... Men genom att vika ner resåren och ett bälte under magen så har det ändå varit bättre än mina vanliga jeans. Antar att jag behöver köpa några nya tröjor så småningom men hoppas att magen inte ska bli alltför stor.

Jag började samla vatten i v 24... Har svällt två hela skostorlekar och kan nu hellre gå i sambons 45 än mina vanliga 40...

Låter inte alls kul, varken med foglossning eller avlivningar, huvva!

Nej, det känns fruktansvärt verkligen. Min yngsta, inte ens 1 år gammal, har utvecklat kraftig allergi och måste gå på en väldigt hög kortisondos för att inte klia sönder kroppen totalt. Den höga dosen är farlig för kroppen, dom klarar sällan ett halvår ens utan att allting förfaller så att säga. Så det finns liksom inga alternativ :(

Den andra fyller 2 år snart och har dåliga knän, och belastar helt fel nu pga smärta. Har utvecklat luxation i båda bak också på väldigt kort tid :(

Det känns så jävla sjukt att våra yngsta, gladaste och helt underbara hundar måste lämna oss.

Vad tråkigt att ni måste ta bort dem :(
Beklagar verkligen.

Idag har jag känt av foglossningar, har gått runt som en 90 åring här hemma :D

Va tråkigt med hundarna! Beklagar!!
Vi tog bort våran hund igår. Eller hon har bott hon en vänn ett tag för att se om det skulle funkat men hon började bli aggresiv även där. Hon flyttade ifrån oss då hon började morra och bli vaktigt mot Milton och det gick fort. Vägrade riskera att hon skulle bita honom. Så igår vart det av. Så nu har hon det bra i himmlen!

Idag så va det hoppning på ridlektionen, och det gick så jäkla bra!! Men nu får det vara bra med hoppning tills bebis är ute. Ska rida en dressyrlektion till sen får det vara bra helt. Känns onödigt att lägga ner dom pengarna när jag inte kommer orka rida fullt ut. Men jag kommer längta ihjäl mig tills jag får rida men framförallt hoppa igen!! Det kommer vara långt till januari :(

Åh vad kul och hoppa! :love:
Det är evigheter sedan jag gjorde, länge sedan jag red öhvt nu.
Saknar också hästarna och ridningen.

Jag med! Med tanke på "allt" nu så har vi kommit fram till att en häst innan årsskiftet blir det iaf inte, eftersom att jag redan haft mycket onda sammandragningar, förvärkar och allt vad det är har sambon nojjat ihop totalt så jag får iprincip inte göra någonting förutom att jobba (och han hade hellre sett att jag sjukskrev mig som barnmorskan rekommenderade).

Men nu känns det som att det inte är så långt kvar, om 3 veckor flyttar vi, lagom tills att vi är installerade (2 veckor) får jag besök utav släkten som bor över 100 mil ifrån, och sen har jag sällskap till början av november. Sen räknar alla med att liten redan tittat ut med allt som varit, jag själv som alltid trott på november inser att jag kommer bli förkrossad i dec om den inte hoppat ut än, jag börjar redan lessna på att vara gravid om än det är mysigt med sparkarna... Men allt runt omkring så som vattenansammlingen i fötterna och händerna så att det gör ont att gå, ryggen som värker och halsen som bränner kombinerat med huvudvärk och onda sammandragningar, nej nu är jag less :p

Usch låter inte kul alls.
Hoppas att det håller sig snö och isfritt nov/dec.
Helst hela vintern :p Känns inte allt för lockande att halka runt på isiga gator och vara höggravid:crazy: Lagom kul och gå med vagnen i massa snö också, de är inte direkt bra på att ploga här :p

Här lär det ju inte vara snöfritt i vinter direkt :D Jag hoppas att pansarvagnen tar sig fram i snön, för dom har ganska höga plogningsgränser här i stan... Om inte annat får jag koppla stora hunden framför vagnen så får han dra den :idea:

*kl*

Va på RUL idag, äntligen som jag väntat... ;)
Allt såg iallafall jättebra ut, en väldigt aktiv liten tjej fanns därinne :love:
Jag har ju hela tiden trott att det är en pojke tills i helgen då jag helt plötsligt fick för mig att det kanske var en flicka ändå. Och det visade sig ju stämma. Känns så skönt att allt såg bra ut och allt satt där det skulle, däremot ville hon inte alls va med på bild. Bilderna från kub-testet var mycket bättre.

Köpte första kläderna idag, blev en body, ett par byxor och en liten mössa. Funderar på att beställa vagnen i oktober. Hur lång tid innan har ni andra beställt?

Har bytt bm och pratade då som hastigast med den nya. Hon rekommenderade att jag skulle börja med Niferex, men behövs det verkligen alltid? Jag ska inte dit förrän i slutet av oktober och antar att hon kollar blodvärdet då. Kan man vänta tills dess? Har hört att man kan bli rätt hård i magen av det, känns ju sådär kul.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 088
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar