Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mysig bild! @Cattaflajna
Håret och ansiktet är kul här också, fast mys är nog inte rätt ord för vad kotten gör med det.
Typ ...knåda och slita kanske är mer rimligt :D

Här har det varit gnälligt deluxe idag. Fortsatt övertygad om att det är tänderna som plågar honom. Undrar lite hur länge han ska behöva ha såhär ont egentligen :( Enda som var tillräckligt roligt var att låna mormor och morfars badkar och bada innan läggdags. Han plaskade och skrattade tills han var så trött att han inte orkade mer!

För att det inte är lämpligt att Unge Herrn kommer åt den på egen hand med tanke på våra stackars hundar och Fasantuppen Greger:D
Men den är köpt till honom i ett väldigt svagt ögonblick:p (då han inte ens var med och kunde vara söt?!?)

Haha, har den så bra fjoing när man skjuter? :D

(Jag såg framför mig att det var din pilbåge och att du var en hängiven lajvare eller så! :laugh:)

Mysig bild! @Cattaflajna
Håret och ansiktet är kul här också, fast mys är nog inte rätt ord för vad kotten gör med det.
Typ ...knåda och slita kanske är mer rimligt :D

Här har det varit gnälligt deluxe idag. Fortsatt övertygad om att det är tänderna som plågar honom. Undrar lite hur länge han ska behöva ha såhär ont egentligen :( Enda som var tillräckligt roligt var att låna mormor och morfars badkar och bada innan läggdags. Han plaskade och skrattade tills han var så trött att han inte orkade mer!

Stackars kotten, hoppas det går över snart! :heart

Söta femåringen verkar hålla på med något stödprojekt nere och kom stolt upp för att visa att han hittat lilla A:s andra bitring som mystiskt försvann redan efter första användningen. Synd bara att jag hade sovrumsdörren stängd (p.g.a. katt som börjat bajsa i min säng :yuck::arghh:) och han öppnade den med sådan kraft att lilla A som slocknat efter en eftermiddag där han hoppat över dagens tredje lur vaknade och blev jätteledsen :(. Men nu verkar John Blund ha kommit tillbaka i alla fall!

Och imorgon är det skolstart, blandade känslor inför det från min sida!

Haha, har den så bra fjoing när man skjuter? :D

(Jag såg framför mig att det var din pilbåge och att du var en hängiven lajvare eller så! :laugh:)
Ja denna mor kan inte köpa tramsiga leksaker, ska det vara så ska det vara på riktigt:rofl: kanske för att jag själv vill kunna vara med:angel:

När jag väl kom i kontakt med lajv-världen hade jag så fullt upp med annat (typ rädda världen) så det fick inte plats mitt liv, tyvärr.
Däremot har jag (på skoj) tränat en del beridet bågskytte med förra hästen och lite tournerspek. Är dock helt bedrövlig på att sikta pga brytningsfel:rofl: (försöker skylla på det när någon familjemedlem drar upp historien om hur jag nästan sköt ihjäl en gräsand med armborst när jag var 10. Siktade på ett träd:angel:)

Söta femåringen verkar hålla på med något stödprojekt nere och kom stolt upp för att visa att han hittat lilla A:s andra bitring som mystiskt försvann redan efter första användningen. Synd bara att jag hade sovrumsdörren stängd (p.g.a. katt som börjat bajsa i min säng :yuck::arghh:) och han öppnade den med sådan kraft att lilla A som slocknat efter en eftermiddag där han hoppat över dagens tredje lur vaknade och blev jätteledsen :(. Men nu verkar John Blund ha kommit tillbaka i alla fall!

Och imorgon är det skolstart, blandade känslor inför det från min sida!
Stöd- eller städprojekt?;)

Jag förstår känslorna!

Stöd- eller städprojekt?;)

Jag förstår känslorna!

Autocorrect! :cautious: StÄdprojekt till stÖd för virriga föräldrar... idag har jag lyckats 1) maila om en garanti - för att sedan upptäcka att det är fel produkt som gått sönder, 2) beställa nya bh:ar - för att sedan inse att det var fel produkt från fel affär och i fel storlek och 3) sabba den lönekörning jag skulle göra genom att trycka mig för långt fram i processen så att jag inte kunde skicka ut automatiska lönebesked längre utan fick sitta och göra det manuellt — jag borde ha allmänt tangentbordsförbud resten av dagen :meh:

Ja denna mor kan inte köpa tramsiga leksaker, ska det vara så ska det vara på riktigt:rofl: kanske för att jag själv vill kunna vara med:angel:

När jag väl kom i kontakt med lajv-världen hade jag så fullt upp med annat (typ rädda världen) så det fick inte plats mitt liv, tyvärr.
Däremot har jag (på skoj) tränat en del beridet bågskytte med förra hästen och lite tournerspek. Är dock helt bedrövlig på att sikta pga brytningsfel:rofl: (försöker skylla på det när någon familjemedlem drar upp historien om hur jag nästan sköt ihjäl en gräsand med armborst när jag var 10. Siktade på ett träd:angel:)

Låter farligt! Hoppas han inte ärvt ditt brytningsfel i alla fall! :nailbiting: Coolt med beridet bågskytte!

Autocorrect! :cautious: StÄdprojekt till stÖd för virriga föräldrar... idag har jag lyckats 1) maila om en garanti - för att sedan upptäcka att det är fel produkt som gått sönder, 2) beställa nya bh:ar - för att sedan inse att det var fel produkt från fel affär och i fel storlek och 3) sabba den lönekörning jag skulle göra genom att trycka mig för långt fram i processen så att jag inte kunde skicka ut automatiska lönebesked längre utan fick sitta och göra det manuellt — jag borde ha allmänt tangentbordsförbud resten av dagen :meh:
Åh, en sån dag!
Du får skylla på att du har tankarna på annat håll i och med morgondagen. Och sen får du ta ledigt från måsten resten av kvällen!

Jag har stängt av autocorrect eftersom vi aldrig var sams. Därav att ni får dras med mina feltryckningar en del:p

Åh, en sån dag!
Du får skylla på att du har tankarna på annat håll i och med morgondagen. Och sen får du ta ledigt från måsten resten av kvällen!

Jag har stängt av autocorrect eftersom vi aldrig var sams. Därav att ni får dras med mina feltryckningar en del:p

Jag ska tröstäta mackor hela kvällen har jag tänkt! :p

Det har jag aldrig tänkt på att du gör några, men nu ska jag börja nagelfara dina inlägg! ;)

1,5 timmes nattning idag, imorgon är det vi som köper "bedövningsgel" (eller vad det nu ska kallas) till kottens tänder. Känns ju inte bra att ge Alvedon dag ut och dag in...

Hehe
Du tänker så!
Så långt har inte jag tänkt:D
Vi skjuter mest mot en stor stenhög och än så länge kommer hans försök inte mer än någon meter:p

Tappert av honom att kämpa på ändå! Mina äldsta fick provskjuta när vi var på vikingamarknad tidigare i somras och det var tydligen svårare än det såg ut! (Då fick vi också lära oss vad man ska ha för typ av pil vid ekorrjakt för att inte förstöra skinnet :D)

1,5 timmes nattning idag, imorgon är det vi som köper "bedövningsgel" (eller vad det nu ska kallas) till kottens tänder. Känns ju inte bra att ge Alvedon dag ut och dag in...

Vet du vad det finns för sådana salvor? Jag hade en bekant tidigare som använde någon utländsk salva som hon upplevde fungerade bra, men finns det specifika salvor för tandsprickning i Sverige också?

Jag ska tröstäta mackor hela kvällen har jag tänkt! :p

Det har jag aldrig tänkt på att du gör några, men nu ska jag börja nagelfara dina inlägg! ;)
Det brukar vara då det står att jag ändrat i mina inlägg. Jag står liksom inte ut med det själv när jag upptäcker det:p
Tappert av honom att kämpa på ändå! Mina äldsta fick provskjuta när vi var på vikingamarknad tidigare i somras och det var tydligen svårare än det såg ut! (Då fick vi också lära oss vad man ska ha för typ av pil vid ekorrjakt för att inte förstöra skinnet :D)
Han har väl ärvt sin envishet någonstans ifrån:angel:
Aha, de kunskaperna besitter inte jag;) men så vill jag helst inte skjuta några djur alls!

Tröstäta macka låter inte helt fel!
Vi är sjuka familjen och nu när barnen väl sover orkar vi nog inte ens plocka fram en smörkniv:grin:

Låter som att majoriteten av bebisarna inte har tid att mysa. Innan tog L gärna tag om ens ansikte, drog det till sig och smakade på hakan samtidigt som hon gjorde mysljud. Och om man guppade henne i sele när hon var trött så lutade hon huvudet mot en. Om man guppar henne i sele när hon är trött nu så kastar hon sig bakåt och vrålar.

Mysa kommer inte på frågan här, bärsele är diskuterbart oxå, han verkar gilla det men får "ryck" och spjärnar emot å gnäller om det inte händer saker typ HELA tiden vilket va lite jobbigt när vi var på visning tidigare i veckan och det visade sig att mäklaren körde visningarna privat så han fick höra hans små grrrrrrrrrr :angel: i knät är man bara för att kunna se/göra annat än sånt man inte kan göra på egen hand på golvet :meh:
Haha, vi hade en hantverkare här för offert samtidigt som L övade intensivt på att säga "aarrrrrrrrhhhhh" långt ner i halsen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 531
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka