Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tycker era bebisar om att mysa? Kan de sitta nära och stilla och uppskatta det? L gör det inte, är hon vaken är det full fart hela tiden. Skulle vilja hitta nåt sätt att varva ner på. Läsa bok hade varit jättebra tycker jag, men hon är inte intresserad av det, hon vill bara smaka på och kasta med böckerna :grin:
Bada funkar inte heller, hon plaskar vilt. Jättekul, men knappast avslappnande.

Vad tycker era bebisar om att mysa? Kan de sitta nära och stilla och uppskatta det? L gör det inte, är hon vaken är det full fart hela tiden. Skulle vilja hitta nåt sätt att varva ner på. Läsa bok hade varit jättebra tycker jag, men hon är inte intresserad av det, hon vill bara smaka på och kasta med böckerna :grin:
L och kotten verkar ganska lika :D Vi har lyssnat på en bibliotekarie som läste bok om djurläten en gång, då låg kotten helt stilla och lyssnade. Hemma river han i boken, kastar den, biter i den och ylar :p Och bada är också för kul. Men han kan mysa korta stunder om jag bär honom i famnen tex, då lägger han ibland huvudet mot mitt bröst, eller om jag pussar honom på typ käken så kan han göra mysljud och gosa tillbaka. Men det är ganska sällsynt :p

Myset med lilla A ser ut ungefär som @FeatherCloud beskriver, d.v.s. han kan kort lägga huvudet mot en eller gosa in sig vid halsen, men han kan inte stanna kvar i det läget och varva ner. Däremot får han ganska mycket passivitetsträning (:D) när han är i läget inte-pigg-nog-att-leka-själv-på-golvet-men-för-pigg-för-att-sova, antingen genom att flyga med i famnen medan jag gör andra saker (och fokuserar på det, inte på honom) eller genom att sitta med vid lässtunder (som inte heller fokuserar på honom) - då gnager han på något (typ sin bitring) för att gilla läget, och det upplever jag som en rätt bra vakenvila för honom!

På mysfronten lägger jag till att han kan sitta i knäet stilla ibland när han inte är för trött, och det finns något att titta på. Och på sistone verkar han uppskatta bärsele mer också som vaken. Det är nog de solklart mysigaste stunderna vi har just nu! Blir spännande att se om det håller i sig när den här separationsångestfasen går över :p

Tycker synd om sambon, var hans tur att ta natten och givetvis vaknade kotten före 4, härjade sen nästan en timme innan han somnade om till strax före 6. Han hann dessutom med en läckande kissblöja och strax därefter en bajsblöja. Sen gnällde det vanligtvis morgonglada barnet tills jag tog över. Nu har sambon sovmorgon och jag och kotten har varit på skogspromenad i selen :D

Här vaknade vi mitt i natten av att stora tjejen trillade ur sängen :meh:

Men R behagade att sova till 07.45 :banana:
Idag ska vi försöka få tömt endel i förrådet. Så det ser lite okej ut till visningen på lördag.

Jag ser så fram emot att flytta med barnen. Att fånett enplanshus osv. Att gubben ska kunna sova om dagarna i lugn och ro. Att kunna gå till affär/lekplats osv. Få rutiner och ett mer vettigt liv, där vi inte går och är småsura på varandra hela tiden. :p

Nu söktes förskola för R med. För att ekonomin ska gå ihop får hon börja vid 1 års ålder. Men vi är supernöjda där H går och hoppas och tror att hon blir placerad på samma ställe. Allt som troligast blir det så.

Myses väldigt sällan här, kastar sig ifrån mig för det mesta och gnäller som att jag försöker plåga henne om jag erbjuder henne bröstet när vi sitter i soffan.:grin:

Kan väl få lite gensvar när jag bär henne när hon håller om mig, men sällan.

Väldigt svårt att varva ned här också, någon gång har jag kunnat läsa med henne sittandes bredvid mig i soffan medan hon krafsat på en katalog eller haft en leksak i händerna.

Edit:Bärsele är nog det som får henne att slappna av mest, men igår blev hon förbannad när min man försökte.

Mysa kommer inte på frågan här, bärsele är diskuterbart oxå, han verkar gilla det men får "ryck" och spjärnar emot å gnäller om det inte händer saker typ HELA tiden vilket va lite jobbigt när vi var på visning tidigare i veckan och det visade sig att mäklaren körde visningarna privat så han fick höra hans små grrrrrrrrrr :angel: i knät är man bara för att kunna se/göra annat än sånt man inte kan göra på egen hand på golvet :meh:

Låter som vi går emot strömmen lite här då och säger att lillan gillar mys :) hon är ju typ aldrig still... men när hon är nyvaken, trött eller ja ibland lite när som så gillar hon att vara i famnen, vi kan ligga i sängen och mysa också. Hon ger världens leende när man pussar henne på kinden :love: ...och sen är hon snabb som sjutton på att ta ens glasögon :laugh: (tur jag använder linser mest hela tiden) Hon trivs väldigt bra i selen också, lägger huvudet mot bröstet på en där, fast det är bara när hon är trött. Annars är det för spännande att se allt. Men hon är helt klart ett riktigt mysbarn! Sambon säger att det är mitt ”fel” för vovven är ju typ exakt likadan :p (min hund från början)

Låter som vi går emot strömmen lite här då och säger att lillan gillar mys :) hon är ju typ aldrig still... men när hon är nyvaken, trött eller ja ibland lite när som så gillar hon att vara i famnen, vi kan ligga i sängen och mysa också. Hon ger världens leende när man pussar henne på kinden :love: ...och sen är hon snabb som sjutton på att ta ens glasögon :laugh: (tur jag använder linser mest hela tiden) Hon trivs väldigt bra i selen också, lägger huvudet mot bröstet på en där, fast det är bara när hon är trött. Annars är det för spännande att se allt. Men hon är helt klart ett riktigt mysbarn! Sambon säger att det är mitt ”fel” för vovven är ju typ exakt likadan :p (min hund från början)
M är också mysig, särskilt om man jämför med hennes bror som man får lära att mysa;):p(typ övertala att det är skönt att bli killad på ryggen. När han väl provar så tycker han att det är så skönt att ögonen rullar bakåt:rofl:)
M gillar pussar och allmänt pillande. Får hon dessutom pilla med mitt hår/ansikte så är hon helnöjd:D

Vilken helg vi har haft, jag och lillan!
Igår var kanon i min hemstad med min bästa vän och hennes barn :D Dock hade lillan så kul att hon aldrig sov en tredje gång (var svårt nog att somna andra gången för dagen, första sovstunden gick kanon i bilen ner)

Så bilturen hem började mindre kul, fick stanna 2ggr innan vi kom iväg. Men det var mest otur också, sen var hon övertrött pga missat en sovstund och varit vaken lite för länge.. men det gick bra sen när hon väl somnade, kort vaken när jag lyfte henne ur bilen men somnade igen för natten efter vi kommit in :up:

Idag har vi bara haft en mysdag hemma, hon tar definitivt igen efter gårdagen. Sover superbra och knappt bråkig alls (hon brukar ju inte vilja sova, brukar bråka en del då)

M är också mysig, särskilt om man jämför med hennes bror som man får lära att mysa;):p(typ övertala att det är skönt att bli killad på ryggen. När han väl provar så tycker han att det är så skönt att ögonen rullar bakåt:rofl:)
M gillar pussar och allmänt pillande. Får hon dessutom pilla med mitt hår/ansikte så är hon helnöjd:D

Haha, här vill lillan också pilla i ansiktet eller håret... eller ja, håret är mer dra i tycker jag :rofl:

:D
Jag kuskar runt med barnen rätt bra i kollektivtrafiken här, men någon längre resa (Legoland! Och fuskade och flög :o) blev det inte förrän de var 3,5 respektive 6,5 faktiskt :p (som ensam vuxen då, hela familjen är ju en annan sak).
Vi har ju bosatt oss strax utanför en stad som inte tycker att landsbygdsborna behöver åka kollektivt:grin:
Och man blir ju så bekväm när man väl vant sig vid att ta bilen. Annat var det förr! Då cyklade jag och åkte buss/spårvagn/tåg vart jag än skulle!

Varför just i garderoben? :D

Jag kan tänka mig det, aj! :eek: (våra kettlebells dubblerar också som dörrstoppar :D)
För att det inte är lämpligt att Unge Herrn kommer åt den på egen hand med tanke på våra stackars hundar och Fasantuppen Greger:D
Men den är köpt till honom i ett väldigt svagt ögonblick:p (då han inte ens var med och kunde vara söt?!?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 530
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka