Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebis somnade efter en kvarts gråt ungefär, sambon la tillslut handen på hans huvud och han blev tyst och sov inom ett par sekunder :heart Innan dess gjorde det ont i hjärtat, jag brukar ju vara utom hörhåll oftast när det är dags för nattning...

Sen blev det kvällsmys i mörkret med mineralvatten och nötter från hotellobbyn, fint ska det vara! :D

Gillar kvällsmyset :D

Tack, då var jag kanske inte helt fyrkantig då... Är ju lite "rätt ska vara rätt" av mig :angel: och har svårt att ställa om...

Hehe, jag tycker själv att jag är alldeles normalflexibel men du kanske inte ska lyssna på mig för...
en gång när jag spelade ett horribelt :mad:(;)) sällskapsspel med mina vänner så framkom det att deras (och sambons) samstämmiga uppfattning var att jag verkligen är en rutinmänniska 😯 (spelet gick alltså ut på att man själv och övriga deltagare skulle gradera hur väl olika påståenden stämde in på en).

Vilken dag... lillan har sovit så dåligt under dagen, lyckades väl få 2 sovstunder på ca 30 min var... hon var ordentligt övertrött ikväll men ändå vägra sova, och ändå glad :p så det var ju skönt de. Hon har fått testa hoppgungan idag (fick äntligen tag i en karmsax som saknats) den blir nog en hit! Och så fick hon smaka nåt slick grädde från tårtan :d (jag fyller år idag, därav hembakad tårta :love:)

...hyfsat nöjd med dagen ändå!

Grattis i efterskott!

Jag försöker sälja lite. Det går ju typ inte? Säljer fina saker från polarn som ändå kostar en del nytt, för noll och inget. NOLL intresse. :down: Så nu tänker jag skänka bort dom till någon som kanske inte har råd att köpa kläder. Kostar ju ändå en hel del med allting som bebis behöver!

Det kanske är olika beroende på om man säljer enstaka plagg eller hela paket? I det senare fallet brukar det kunna vara rätt rejält billigt om man slår ut det över plaggen och jag tycker att det verkar vara rätt god ruljans där!

Ser förresten fram emot att börja sälja av syskonvagnen (som inte används pga två vagnhatande barn :grin:), MamaRoon, babysitter, gym, vagga osv som man samlat på sig och som tar så grymt med plats! Det mesta används inte längre...

Åh, ja! Vi har inte så mycket skrymmande saker men jag räknar verkligen ner tills babyskyddet och babysittern kan få lämna huset (babygymmet är ett hemmabygge så det får vi nog bara plocka isär :p)!

Ha så kul på bröllopet!

Apropå det här med sömn.. det var ju någon här (tror att det var @Positron ?) som sa att god sömn föder god sömn. På John stämmer det verkligen. Igår blev sömnen halvdålig hela dagen pga febern och på kvällen var vi bortbjudna på middag så han kom i säng 22 istället för 21. Sen hade han svårt att somna så det tog en timme. Ändå vaknade han en timme tidigare än vanligt imorse, vilket innebär att han tappade 2 h nattsömn mot det normala. Detta mönster har varit återkommande med John, somnar han senare vaknar han tidigare (man skulle ju vilja tro att det skulle vara tvärtom) vilket innebär att han tappar rätt mycket sömn. Detta skapar lite av en stress för mig och gör att jag gärna vill hålla mig till hans rutiner. Det är ju dock inte alltid jag vill gå och lägga mig kl 21 och då tänker jag på er som nattar ännu tidigare. Hur gör ni om ni är borta på middag till exempel?

Jag tycker att jag borde svara som @Positron men sanningen är faktiskt samma som för @FeatherCloud . Med lilla A har vi inte ens testat :o trots att han nog är den minst kvällsgriniga av våra bebisar hittills. Men å andra sidan har vi väldigt lite gemensamt kvällsumgänge i vårt liv även utan bebisar, så det känns inte som en stor uppoffring.

Tack för alla svar om sömntider! Verkar som om G är ganska normal ändå :p

Jag började logga sömnen för ett par veckor sedan för att se om vi kunde se något mönster. Förutom nattsömnen så har vi kommit fram till att det är totalt oregelbundet när på dagen han sover :D Nu har jag fortsatt eftersom det dels är smidigt att hålla koll på när han senast sov (lätt att glömma bort tiden) och för att jag fortfarande försöker lära mig hur vi kan påverka hans sömn. Loggar dock bara sömn, inget annat, och struntar i de korta uppvaken på nätterna när han äter eftersom det är halvt i sömnen.

Åh, jag fick inte med ditt inlägg i mitt svar... men tack! :)

Nu har dopet ägt rum. Skönt att det är över. Fint väder men blåsigt!

8F5F7984-1828-4448-836D-D7355ADAF9F3.webp

Vi har namngivningsfest den 15/7 och inte ens planerat vad vi ska bjuda på. Vardagen med flytt till nytt hus bjuder inte på alltför mycket tid över till planering.

Ikväll har jag previs varit på stan ett par timmar för att fira en vän (genom att bli inlåst i ett mörkt rum med huva över ansiktet, Escape Room ;) och lilla F är jätteledsen. :( Hemma om en kvart och räknar minuterna.

Lillan har återhämtat sig från kvällens händelser... läste att det tydligen var en rätt vanlig reaktion när de börjat få gröt, välling eller ersättning... och ja, hon åt ju gröt några timmar innan. Dock inte första gången men verkade vanligt ändå, fortfarande ingen feber och hon är som vanligt igen :)

Men jösses vad orolig man blev när hon spydde sådär och uppenbarligen mådde lite dåligt. Nu har hon somnat för natten precis :heart

Nu har kotten varit på sitt första bröllop! Blev mycket bärsele idag pga grinig och trött bebis, så han sov sig igenom både vigsel och mingel. Sen härjade han genom förrätten, bla genom att sno min kniv och försöka äta upp resterna av skagenröra och rom :rofl:
Sen bröt han ihop igen och vi fick äta huvudrätt en i taget och turas om att natta i vagnen, därefter sov han lugnt i nästan tre timmar :heart Vaknade till när middagen var slut och bandet började spela, men då skulle vi ändå precis åka hem så han somnade om i babyskyddet och sov genom en ny läggning. Är impad av bebis, och av oss som klarade ett helt bröllop utan stora sammanbrott!

En nyckel var nog att han fick Alvedon. jag tror han har ont i sin tand och att det är därför han äter så dåligt. Efter Alvedon ikväll åt han 360ml på drygt 1,5 timme och somnade ju sen, så kanske har han också varit hungrig :crazy:

Imorse sov kotten till 5:50 :banana:(efter att först ha vaknat en timme tidigare och typ luktat på en flaska mat :rofl:)

I övrigt har han varit så himla gnällig och ledsen, och vi har behövt ge Alvedon idag också för att öht få i honom mat eftersom han bara skriker och slår ifrån sig allt som närmar sig munnen annars. :( Även om det hjälper känns det himla motigt att behöva fortsätta att ge, så det ska bli skönt att komma hem och se om det kan hjälpa med lite rutiner och lugn igen.

Tycker också det onda borde lagt sig såhär en vecka efter att tanden tittade upp. Kan såklart vara fler på gång men har inte kunnat se något.

Jag ska nog skriva en bok, "100 sätt att flaskmata ditt barn", som inspiration till andra föräldrar till svårmatade barn.

Just nu är det enda som funkar att frenetiskt pipa/pingla/prassla med något framför bebis och sen smyga in nappen i munnen när han har fokus på leksaken. Minsta paus i ljudet/distraktionen och bebis sliter bort flaskan och tjuter :arghh:

Idag var min familj här på lunch, lilla F var inte sitt soligaste jag utan grät mycket och snorade för fullt. Vi åkte sedan och köpte en snorsug som tydligen var jättekul, enda tills man använde den som det är tänkt och inte som en leksak. :meh: Hon har ätit ganska dåligt idag, inte fått ersättning en enda gång och i morse fick jag gå upp kl 5 och pumpa en flaska, vilket tog 45 min trots stenhårt bröst. Pumpen är inte min bästa vän ... Lyckades undvika mjölkstockning iaf.

Hon var iaf lättsövd och somnade i famnen och kunde sedan bli buren till sängen.

Jag ska nog skriva en bok, "100 sätt att flaskmata ditt barn", som inspiration till andra föräldrar till svårmatade barn.

Just nu är det enda som funkar att frenetiskt pipa/pingla/prassla med något framför bebis och sen smyga in nappen i munnen när han har fokus på leksaken. Minsta paus i ljudet/distraktionen och bebis sliter bort flaskan och tjuter :arghh:

Oj, vad jobbigt det låter! Men skönt att det gick ganska bra på bröllopet. :up:

Oj, vad jobbigt det låter! Men skönt att det gick ganska bra på bröllopet. :up:
Ja, på det stora hela är jag väldigt nöjd över helgen! :) Insåg idag hur nervös jag varit inför det, har ju vetat om bröllopet sen innan kotten föddes och det har varit någon sorts milstolpe i fjärran för mig, tills nu när det plötsligt var dags. Har gjort noll planer för resten av sommaren dessutom, har liksom inte kunnat se förbi den här helgen :o

Matningen är sjukt jobbig, ja. Börjar bli så trött på att det alltid ska vara bökigt på något sätt, från när han slutade amma till att inte vilja äta i famnen och så till detta. Vänner och bekanta som hör mig berätta om att han tex inte gärna äter i famnen tror mig ibland inte, eller tror iaf att jag överdriver, men tystnar när dom sett hur han blir...

Låter som en intensiv dag för er också @Heulwen , men skönt att hon somnade bra! Har det fortsatt gå bra med nappen? :)

Vi har namngivningsfest den 15/7 och inte ens planerat vad vi ska bjuda på. Vardagen med flytt till nytt hus bjuder inte på alltför mycket tid över till planering.

Ikväll har jag previs varit på stan ett par timmar för att fira en vän (genom att bli inlåst i ett mörkt rum med huva över ansiktet, Escape Room ;) och lilla F är jätteledsen. :( Hemma om en kvart och räknar minuterna.

Var det roligt? Vi ska köra det på en möhippa i september. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 867
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka