Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag har en hel del lösa trådar i form av inlägg som jag inte har svarat på jär men jag orkar inte gräva fram dem... det är verkligen full rulle från morgon till kväll och varje morgon tänker jag att idag kanske jag kan ta en lur mitt på dagen. Men icke! Bebis kör bara kortsovningar så lagom tills att man precis hunnit somna så börjar hon sprattla och snacka:grin::laugh:

Hon är verkligen en skrattande bebis och är helnöjd med livet så länge man håller sig på hemmaplan. Hon är inte särskilt rolig att ha med sig när man ska iväg och göra ärenden och det är mycket in och ut i bilen och olika affärer. Hem till andra är det dock inga problem. Hon avskyr babyskyddet och vagnen och nu är hon vaken så mycket och det blåser hela tiden så då funkar inte selen så bra. Antingen blir hon förbannad för att hon får vinden i ansiktet eller så är det för att hon inte ser nåt när man försöker skydda henne från blåsten:banghead:
Jag hoppas att hon kommer tycka om vagnen när vi kan byta till sittdelen och hon kan sitta där och spana.

För oss funkar det att ibland ha en kudde u ser ryggen i liggdelen. Så be is ser lite. Då är hon oftast nöjdare.
 
@Positron samma med ec här. Vrålförbannad. Så vi testar det lite senare och kommer istället köra delen "blöjfri på 3 dagar" vid 18 månader. Den modellen tog tid med Havanna, men troligtvis för att vi potta henne från start. Det blev lixom aldrig nytt och spännande där.
 
Här sitter vi i solen, i lä. Ronja sover, Pappa sover (jobbar i natt). Havanna nyss hämtad på fsk.
Efter att ha ätit en "Marcus" (deras farbror heter Marcus och kallas mackan och vi äter alltså macka) så blev det glass till efterrätt för både hund, barn och mamma :p
IMG_20180412_150638.webp
 
@YaHilweh Ser härligt ut!

Här har vi haft en bekant över som jag chattat och sms:at med sedan jul. Hon har en 1,5-åring och nu försöker hon bli gravid med andra barnet. Det var riktigt trevligt, och jag fick uppleva hur aktiv en 1,5-åring kan vara och hur jag nog får vänja mig vid oreda framöver. :D Han var lite svartsjuk på henne och blev ledsen när hon fick sitta i sin vagga, där hans gosedjur nyss hade legat och myst. :pTrevligt att få träffa vuxna människor! Och lilla F fick en jättegullig dress+mössa med katter på samt ett katt-gosedjur.

Igår hade vi en förhandsvisning på lägenheten dit det kom 8 stycken olika parter, vi är redan uppe i budgivning. Under tiden tog vi vagnen och katterna i burar tillsammans med babysitter och lite annat och kånkade iväg till min svägerskas hus 250 meter bort och häckade där under visningen. Där snackade vi en hel del med min svägerskas inneboende som var mycket trevlig och älskade att gosa med vår dotter.

Innan visningen städade jag som en galning så var halvt sönderstressad igår. Idag känns det bättre igen!
 
@Positron @YaHilweh intressant att era avskyr grodhållning! På vår tjej fungerar det klockrent, jag minns knappt sist vi hade en rejäl bajsblöja faktiskt? Det kan komma någon droppe kanske, och kiss är det ganska ofta i blöjan, men med bajsandet så har vi börjat märka hur hon tar i när vi håller henne över diskhon (eller toaletten om vi är borta). Har hon varit gnällig så blir hon alltid mycket nöjdare efteråt.
 
Undrar också vad bebisöron klarar. Unghunden har ett hemskt skall som han gärna använder så fort han ser nåt "konstigt" (tex människa, häst, traktor, egentligen allt som rör sig :meh:) och jag är lite nojig över bebis hörsel.

Förstår dig helt! Jag får ocs
Jag upplever tvärtom att min tant är mycket mindre självständig. Vill gärna ligga i knät, det gjorde hon aldrig innan. Och när hon vill ligga på amningskudden eller i babynestet så får jag dåligt samvete när jag kör bort henne. Det blir inte bättre av att vi skaffade en valp förra året, som nu är en brötig unghund som kräver uppmärksamhet. Min snälla fina tant får stå tillbaka, vilket ger mig dåligt samvete och ångest för det är en tidsfråga innan hon inte är pigg längre (eller ännu värre) :(

Förstår helt hur du känner! :heart Min hund är 14 år och har alltid varit min lilla bebis. Nu ser jag henne mer som jobbig och smutsig (:o). Får dåligt samvete varje dag och tänker att nästa ska vara bättre i vår relation, men det är inte alltid det blir så. :(
 
Hörni, hur skulle ni göra? Idag var jag hos läkaren (på MVC) och fick Yasmine utskrivet, samma p-piller som jag åt tidigare. Han tyckte att det var bäst att köra vidare på något som jag testat och vet fungerar. Jag frågade tre gånger om det verkligen var säkert att amma på och han sa att det var det. Men så när jag hämtat ut det och läser följesedeln så står det att det inte rekommenderas när man ammar?
 
Hörni, hur skulle ni göra? Idag var jag hos läkaren (på MVC) och fick Yasmine utskrivet, samma p-piller som jag åt tidigare. Han tyckte att det var bäst att köra vidare på något som jag testat och vet fungerar. Jag frågade tre gånger om det verkligen var säkert att amma på och han sa att det var det. Men så när jag hämtat ut det och läser följesedeln så står det att det inte rekommenderas när man ammar?
Kollade lite snabbt på janusinfo, det jag kunde läsa mig till var att minipiller med de verksamma ämnena kunde tas från att bebis är 6 veckor gammal för då skulle mag/tarmsystemet mognat tillräckligt.
 
Grodhållning blir hon också ganska grinig av här så vi har inte kört någon potting ännu. Energin har ärligt talat inte funnits till det heller.
 
@Positron @YaHilweh intressant att era avskyr grodhållning! På vår tjej fungerar det klockrent, jag minns knappt sist vi hade en rejäl bajsblöja faktiskt? Det kan komma någon droppe kanske, och kiss är det ganska ofta i blöjan, men med bajsandet så har vi börjat märka hur hon tar i när vi håller henne över diskhon (eller toaletten om vi är borta). Har hon varit gnällig så blir hon alltid mycket nöjdare efteråt.
Jag tänker att det för vår del säkert hänger ihop med att hon känner sig låst(eller frihetsberövad:p)
Med storebror funkade det kanon!
 
Det var det där med undantagstillstånd! :D Nu är barnen hämtade och är ute och täljer... utan blodvite hoppas jag :D
Det där låter väldigt farligt:nailbiting:
Men jag själv täljde som femåring och jag kan inte minnas att mina föräldrar var särskilt nervösa.
Vad har hänt med mig?:confused:
 
Kollade lite snabbt på janusinfo, det jag kunde läsa mig till var att minipiller med de verksamma ämnena kunde tas från att bebis är 6 veckor gammal för då skulle mag/tarmsystemet mognat tillräckligt.

Det här är ju vanliga p-piller, inte minipiller. Jag frågade specifikt om det för jag har bara hört dom som äter minipiller men han sa att det skulle vara ok? :confused: Vill inte göra något som överhuvudtaget riskerar något för bebis men tänker ju att han måste veta som sitter som läkare på mvc?
 
@Positron @YaHilweh intressant att era avskyr grodhållning! På vår tjej fungerar det klockrent, jag minns knappt sist vi hade en rejäl bajsblöja faktiskt? Det kan komma någon droppe kanske, och kiss är det ganska ofta i blöjan, men med bajsandet så har vi börjat märka hur hon tar i när vi håller henne över diskhon (eller toaletten om vi är borta). Har hon varit gnällig så blir hon alltid mycket nöjdare efteråt.

Det funkade klockrent på storasyster, men lillasyster hatar det :/
 
Förstår dig helt! Jag får ocs


Förstår helt hur du känner! :heart Min hund är 14 år och har alltid varit min lilla bebis. Nu ser jag henne mer som jobbig och smutsig (:o). Får dåligt samvete varje dag och tänker att nästa ska vara bättre i vår relation, men det är inte alltid det blir så. :(

Det kommer att landa! :heart: Jag har betydligt mindre kärlek och energi till katterna när vi har/hade bebis, speciellt första gången.
 
Det där låter väldigt farligt:nailbiting:
Men jag själv täljde som femåring och jag kan inte minnas att mina föräldrar var särskilt nervösa.
Vad har hänt med mig?:confused:

:D - alla överlevde med alla fingrar i behåll!

Du har blivit förälder! :p (Faller möjligen på att dina föräldrar uppenbarligen också var det ;). Men jag har märkt att man har olika livlig fantasi på olika områden - det är väldigt farligt att prata med andra föräldrar om det för då kan man råka utvidga varandras skräckområden :fattar fortfarande inte hur jag får fram smileymenyn men tänker på den som tittar åt sidan och ser skeptisk ut: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 302
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 284
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp