Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag kallelse till psykolog! Tyvärr först om tre veckor men absolut bättre än inget. Sambon frågade lite hur jag mår och hur vi ska göra framöver, dvs om jag klarar att vänta på att gå 50/50 till efter sommaren.
Sanningen är nog att jag inte vet och att jag egentligen tar en dag i taget och hela tiden räknar ner till kvällarna och helgen... Försöker dock hitta ork och mod att ta mig iväg på saker med bebis också, tex hoppas jag komma iväg till öppna förskolan med föräldragruppen i veckan. :)

Tror det hjälper väldigt mycket att komma iväg på saker. Jag skulle må mycket sämre om jag var hemma mycket, hjälper att få tankarna på annat håll när man kommer ut utanför hemmet.
 
Samma här ikväll.. kämpat till och från för att få henne att somna sen 19-tiden. Blivit avbytt av sambon emellan med, nu somnade hon äntligen!

Däremot har hon sovit väldigt bra på dagen idag :up: det är ju lite mer ovanligt här

Tycker det känns som bebisarna konspirerar ibland! :cautious: Här sovs det också ungefär 2 h på dagen.
 
Tror också på hemlig bebiskonspiration! Här var det en stökig natt, även om han sovit bra på pappret, men vridit och vänt och grymtat... funderar på om det är utvecklingssprånget eller något annat.
Jag har iaf sovit kasst, somnade 23 och har sen vaknat 01,02,03 och slutligen 04 när det var min tur att mata. Sambon la sig i eget rum efter flaskan 01 och då sover jag betydligt sämre eftersom jag vet att jag måste hålla koll... Tack och lov somnade han om imorse och sov tillslut till 8 på min mage, så jag fick slumra någon timme till i alla fall.

Nu ligger han och pratar med djuren i sitt babygym :love:
 
Smakar lite på kaninen :heart
IMG_20180411_090250.webp
 
I vanliga fall bukar V somna i min famn på soffan och sen blir han nedlagd i sin säng. Om mannen gör exakt samma så sover han vidare men med mig vaknar han direkt (och jag vill gäääärna sova en liten stund utan bebis på mig så just den delen kändes jobbig). Men igår så la vi oss i sängen direkt när jag skulle se mina kvällsprogram, han somnade i famnen som vanligt och sen tog jag bara bort armen så han sov bredvid mig i sängen. Så från 22:30-03:30 sov vi som gudar :bow: Efter amningen la jag ner han igen bredvid mig och vi har sovit så himla bra. Detta ska vi fortsätta med helt klart.
 
Lite samma här, vovven har krafsat på henne nån gång också sen vill hon väldigt gärna vara så nära det går (gärna på) och helst ge massa pussar eller ligga och sprattla hejvilt precis bredvid (i sängen, soffan eller när bebis är på golvet) så här får man minsann hålla koll! Men det märks att hon är så kär i henne :love:

Det märker man på vår hund också men jag har tyvärr lite svårt att njuta av det då jag tycker att hon är så jobbig. :o Kan hon komma över något som är bebisens (en filt, ett klädesplagg osv) så kastar hon sig över det och bäddar i det. Sitter jag och ammar eller gör något med bebisen så behöver hon ofta min uppmärksamhet JUST DÅ. När jag sedan försöker kärleksbomba henne när mannen har bebis då är det inte längre intressant.. :grin:
 
Det märker man på vår hund också men jag har tyvärr lite svårt att njuta av det då jag tycker att hon är så jobbig. :o Kan hon komma över något som är bebisens (en filt, ett klädesplagg osv) så kastar hon sig över det och bäddar i det. Sitter jag och ammar eller gör något med bebisen så behöver hon ofta min uppmärksamhet JUST DÅ. När jag sedan försöker kärleksbomba henne när mannen har bebis då är det inte längre intressant.. :grin:
Jag, som kan ytterst lite om hundar, tänker att det låter som att hon är både lite "valp/bebissjuk" och sotis storasyskon :D
 
Känner mig lätt yrkesskadad (jobbar bla med bullerfrågor i samhällsplanering) som inte kan låta bli att fundera över bullernivåerna från militärens stridsflygplan som övningsflyger lågt, rakt över vårt hus, och hur många dB en bebis "klarar"... Det förstnämnda kan jag kolla upp men den andra frågan är jag sämre på... nån som vet?

Visste ju att det var flyg över huset när vi köpte, jag "gillar" (läs föredrar) trafikbuller framför människobuller, men tänkte inte på att vi skulle ha en bebis i huset snart, som helst sover ute :p
 
John kaskadspydde just över både mig och honom (som hunden sen åt upp innan jag hunnit lägga ifrån mig bebis och torkat, FRÄSCHT! :wtf:). Det har aldrig hänt förut. Han har spytt men oftast i samband med amning och inga större mängder. Bör jag fundera över magsjuka och isf inte åka på föräldragruppen? Han är pigg i övrigt och det har bara hänt en gång.
 
John kaskadspydde just över både mig och honom (som hunden sen åt upp innan jag hunnit lägga ifrån mig bebis och torkat, FRÄSCHT! :wtf:). Det har aldrig hänt förut. Han har spytt men oftast i samband med amning och inga större mängder. Bör jag fundera över magsjuka och isf inte åka på föräldragruppen? Han är pigg i övrigt och det har bara hänt en gång.

Om han är pigg i övrigt tänker jag att det inte borde vara magsjuka :)
 
John kaskadspydde just över både mig och honom (som hunden sen åt upp innan jag hunnit lägga ifrån mig bebis och torkat, FRÄSCHT! :wtf:). Det har aldrig hänt förut. Han har spytt men oftast i samband med amning och inga större mängder. Bör jag fundera över magsjuka och isf inte åka på föräldragruppen? Han är pigg i övrigt och det har bara hänt en gång.
Hur mycket är det i en kaskadspya? :p Kotten har ibland kräkts typ 2 timmar efter flaska och jag har bara tänkt att han legat så att det inte kommit upp innan... Kanske oansvarigt, men jag hade åkt på föräldragruppen, iaf om han inte visar fler tendenser.
 
Det märker man på vår hund också men jag har tyvärr lite svårt att njuta av det då jag tycker att hon är så jobbig. :o Kan hon komma över något som är bebisens (en filt, ett klädesplagg osv) så kastar hon sig över det och bäddar i det. Sitter jag och ammar eller gör något med bebisen så behöver hon ofta min uppmärksamhet JUST DÅ. När jag sedan försöker kärleksbomba henne när mannen har bebis då är det inte längre intressant.. :grin:

Känner igen att de gärna tar bebis filt osv om de får tillfälle.. men hon blir bättre å bättre på att låta bli, med vissa saker iaf.. babygymmet är mest utsatt här :p sen upplever jag att hon har blivit mer som en riktigt hund :rofl: ligger mer på golvet än hon gjort innan och klarar sig liksom mer själv, innan skulle hon vara med mig jämt. Men ja vissa gånger när hon ska vara med vid amning eller väljer riktiga dåliga sovplatser så blir man lite små irriterad
 
Hon var ju svår sövd igår men när hon väl somna vid 22 så sov hon enda till 4 innan hon vakna första gången :D och då sov hon själv i sitt nest i sängen med, känner mig så utvilad idag som fick sova så länge själv. Hon tog även sovmorgon så vi sov till 9 :love:
 
Hur mycket är det i en kaskadspya? :p Kotten har ibland kräkts typ 2 timmar efter flaska och jag har bara tänkt att han legat så att det inte kommit upp innan... Kanske oansvarigt, men jag hade åkt på föräldragruppen, iaf om han inte visar fler tendenser.

I den här var det riktigt mycket. Halva bebis blev täckt (ansikte och mage) och hela min axel och arm och ändå blev det ett ordentligt splash och en pöl på golvet. O_o Så bra mycket mer än det någonsin kommit tidigare! Jag vill så himla gärna gå så jag tänker nog gå ändå.. för han är ju pigg i övrigt. Han kommer ju inte direkt interagera med dom andra bebisarna så jag hoppas att det kommer gå bra. :angel:
 
Känner igen att de gärna tar bebis filt osv om de får tillfälle.. men hon blir bättre å bättre på att låta bli, med vissa saker iaf.. babygymmet är mest utsatt här :p sen upplever jag att hon har blivit mer som en riktigt hund :rofl: ligger mer på golvet än hon gjort innan och klarar sig liksom mer själv, innan skulle hon vara med mig jämt. Men ja vissa gånger när hon ska vara med vid amning eller väljer riktiga dåliga sovplatser så blir man lite små irriterad

Det upplever jag också, det där med att vara mer än riktigt hund. Tidigare var hon mer min lilla bebis och låg gärna på mig, satt i knäet osv. Nu är hon ganska fine med att vara själv förutom ibland så hon ska vara där bebis är. :p
 
John kaskadspydde just över både mig och honom (som hunden sen åt upp innan jag hunnit lägga ifrån mig bebis och torkat, FRÄSCHT! :wtf:). Det har aldrig hänt förut. Han har spytt men oftast i samband med amning och inga större mängder. Bör jag fundera över magsjuka och isf inte åka på föräldragruppen? Han är pigg i övrigt och det har bara hänt en gång.

Ni har vi förvisso en riktig kräkbebis. Men det är troligtvis för att magmunnen inte är mogen än. De kan kräkas 2h efter matning utan att man ska vara orolig. Vissa kräks aldrig, vissa kräks flera gånger efter var matning och vissa kräks enstaka gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 306
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 284
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp