Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som saknar hästarna... :( Men det får vara så så länge. Får försöka hitta en medryttarhäst längre fram när det passar. Just nu är det rätt tufft att ha båda barnen själv framför allt på kvällstid. Och eftersom jag själv uppskattar att inte bli lämnad själv med dem när det är nattningar osv så vill jag ju inte utsätta sambon för det i onödan heller. Och på helgerna bygger vi på huset och underlättar för resten av veckan genom att storhandla osv så de brukar försvinna rätt fort... Det kommer ju bli lättare när barnen är lite större. Ser fram emot det och sparar så gott jag kan så vi kan köpa en prickig ponny :D (har haft knabstrupper innan och en sån ska det bli igen :love:).
 
Alltså hon ska väl på riktigt inte kunna detta än :D ... 9 veckor och greppar snutten med båda händer och för den till munnen för att smaka på :eek::love: hon har ju varit tidig med saker sen början, men blir ju rädd vart det ska sluta :p
77E1C073-76EA-4B6B-9F98-BBB0299473EC.webp
 
Alltså hon ska väl på riktigt inte kunna detta än :D ... 9 veckor och greppar snutten med båda händer och för den till munnen för att smaka på :eek::love: hon har ju varit tidig med saker sen början, men blir ju rädd vart det ska sluta :pVisa bifogad fil 13298

John är 10 v på torsdag och nyss tog han sitt första medvetna tag om något annat än sina fötter - han högg målmedvetet tag i hundens öra. Tänker dock att om hon envisas med att tränga sig in i hans babygym får hon skylla sig själv. :p


10787CB8-C927-4E1C-93A0-62B6555BFC92.webp
 
Var på föräldragrupp idag och hade lite samma upplevelse som @FeatherCloud . De andra bebisarna satt i knät, sov, eller ammade. Min tjej satt i knät en stund, sedan fick jag bära runt, potta/byta blöja, amma lite grann, bära runt igen, och tillslut däckade hon ;). Dock sov hon ovanligt länge idag efter en lite kinkig och sen kväll igår, och föräldragruppen var förlagd till förmiddag då hon egentligen har sitt långa sovpass i vagnen som nu uteblev helt. Övertrött bebis!

Trevligt i alla fall med föräldragrupp. Det var flera som precis som jag haft snabba förlossningar, och ingen i gruppen (åtta bebisar) hade förlösts med kejsarsnitt. Tänkte då på den här tråden där vi haft ganska många kejsarsnitt och att det nästan känns som en "andra föräldragrupp" som gett mig andra perspektiv.
 
Var på föräldragrupp idag och hade lite samma upplevelse som @FeatherCloud . De andra bebisarna satt i knät, sov, eller ammade. Min tjej satt i knät en stund, sedan fick jag bära runt, potta/byta blöja, amma lite grann, bära runt igen, och tillslut däckade hon ;). Dock sov hon ovanligt länge idag efter en lite kinkig och sen kväll igår, och föräldragruppen var förlagd till förmiddag då hon egentligen har sitt långa sovpass i vagnen som nu uteblev helt. Övertrött bebis!

Trevligt i alla fall med föräldragrupp. Det var flera som precis som jag haft snabba förlossningar, och ingen i gruppen (åtta bebisar) hade förlösts med kejsarsnitt. Tänkte då på den här tråden där vi haft ganska många kejsarsnitt och att det nästan känns som en "andra föräldragrupp" som gett mig andra perspektiv.

Hoppas inte jag hamnar i en grupp med bara mönsterbebisar! Går ju på babymassage och hon sover för det mesta men när hon sätter igång så får man slå knut på sig själv för att få henne nöjd!
 
Ååh så söta dem är :D:love: smälter ju för bilder med vovvar å bebisar!

Förresten bara väntar på att hon ska greppa vovven här också :rofl:

Ja, det är jättegulligt! Men man får vara på sin vakt, hon är för det mesta väldigt gullig med honom men har även hunnit krafsa på honom och bitit honom väldigt löst i foten så hon är inte helt att lita på. Hon är lite som en svartsjuk storasyster som tycker att det är till hälften väldigt härligt med ett lillasyskon och till hälften det värsta som har hänt henne. :p
 
Vad är det med övertrötta bebisar som vägrar sova? När man är trött är det väl bara att somna kan jag tycka. Suttit och vaggat babysittern jättelänge och innan dess försökt söva via liggamning men hon stirrar bara tomt framför sig och vägrar somna.
 
Vad är det med övertrötta bebisar som vägrar sova? När man är trött är det väl bara att somna kan jag tycka. Suttit och vaggat babysittern jättelänge och innan dess försökt söva via liggamning men hon stirrar bara tomt framför sig och vägrar somna.
Inte för att vara sån, men om kotten betedde sig så istället för att gallskrika hysteriskt när han var övertrött hade jag varit glad ;)

Nej, skämt åsido, jag förstår hur jobbigt det är! Här har bebis inte heller sovit speciellt mycket idag, det är tydligen priset för att få sovmorgon... tillslut ledsnade jag och gick ut med selen, så sov han knappt 1,5 timme iallafall... kan du inte gå ut med bebis du också? :)
 
Vad är det med övertrötta bebisar som vägrar sova? När man är trött är det väl bara att somna kan jag tycka. Suttit och vaggat babysittern jättelänge och innan dess försökt söva via liggamning men hon stirrar bara tomt framför sig och vägrar somna.
Håller med! Min har nyligen börjat med detta, tidigare har hon somnat när hon behövt, men nu ska hon övertalas. Jag tänker att det kanske beror på att hon börjat ta in omvärlden på ett nytt sätt och inte vill somna för att inte missa nåt. Ingen aning om det är en rimlig teori :p

Här är det hittills två saker som funkar när inget annat gör det: guppa på pilatesboll eller bli buren i babyskyddet (funkar säkert med biltur också, men hittills har hon somnat innan vi kommit till bilen)
 
Håller med! Min har nyligen börjat med detta, tidigare har hon somnat när hon behövt, men nu ska hon övertalas. Jag tänker att det kanske beror på att hon börjat ta in omvärlden på ett nytt sätt och inte vill somna för att inte missa nåt. Ingen aning om det är en rimlig teori :p

Här är det hittills två saker som funkar när inget annat gör det: guppa på pilatesboll eller bli buren i babyskyddet (funkar säkert med biltur också, men hittills har hon somnat innan vi kommit till bilen)
Tycker det låter rimligt :)
Kotten blev också svårsövd när han blev mer vaken, innan kunde han faktiskt somna på armen "bara sådär"

Här funkar att gå i trappan (tänker det studsar lite som pilatesboll :p ), bärselen utomhus, vagnen och att åka bil oftast
 
Inte för att vara sån, men om kotten betedde sig så istället för att gallskrika hysteriskt när han var övertrött hade jag varit glad ;)

Nej, skämt åsido, jag förstår hur jobbigt det är! Här har bebis inte heller sovit speciellt mycket idag, det är tydligen priset för att få sovmorgon... tillslut ledsnade jag och gick ut med selen, så sov han knappt 1,5 timme iallafall... kan du inte gå ut med bebis du också? :)

Haha, hon skriker däremellan också! Gick en sväng med vagnen men nej, armarna bara viftade. Nu testar min man att ge henne ersättning ifall hon är hungrig. Och jag får ligga i badet!
 
Haha, hon skriker däremellan också! Gick en sväng med vagnen men nej, armarna bara viftade. Nu testar min man att ge henne ersättning ifall hon är hungrig. Och jag får ligga i badet!
Envis unge! :heart Hoppas lillan somnat nu :)

Sambon har nu återigen lyckats söva kotten i egen säng två dagar i rad, så imponerad av hans magiska krafter :D
 
Idag fick jag kallelse till psykolog! Tyvärr först om tre veckor men absolut bättre än inget. Sambon frågade lite hur jag mår och hur vi ska göra framöver, dvs om jag klarar att vänta på att gå 50/50 till efter sommaren.
Sanningen är nog att jag inte vet och att jag egentligen tar en dag i taget och hela tiden räknar ner till kvällarna och helgen... Försöker dock hitta ork och mod att ta mig iväg på saker med bebis också, tex hoppas jag komma iväg till öppna förskolan med föräldragruppen i veckan. :)
 
Ja, det är jättegulligt! Men man får vara på sin vakt, hon är för det mesta väldigt gullig med honom men har även hunnit krafsa på honom och bitit honom väldigt löst i foten så hon är inte helt att lita på. Hon är lite som en svartsjuk storasyster som tycker att det är till hälften väldigt härligt med ett lillasyskon och till hälften det värsta som har hänt henne. :p

Lite samma här, vovven har krafsat på henne nån gång också sen vill hon väldigt gärna vara så nära det går (gärna på) och helst ge massa pussar eller ligga och sprattla hejvilt precis bredvid (i sängen, soffan eller när bebis är på golvet) så här får man minsann hålla koll! Men det märks att hon är så kär i henne :love:
 
Senast ändrad:
Vad är det med övertrötta bebisar som vägrar sova? När man är trött är det väl bara att somna kan jag tycka. Suttit och vaggat babysittern jättelänge och innan dess försökt söva via liggamning men hon stirrar bara tomt framför sig och vägrar somna.

Samma här ikväll.. kämpat till och från för att få henne att somna sen 19-tiden. Blivit avbytt av sambon emellan med, nu somnade hon äntligen!

Däremot har hon sovit väldigt bra på dagen idag :up: det är ju lite mer ovanligt här
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 306
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 284
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp