Ja, jag har fått remiss till psykolog som jag väntar på ska höra av sigÄsch, tycker vi nyblivna föräldrar har rätt att gnälla lite. Vi gör ju ett enormt jobb! Har du pratat något mer med din BVC om hur du mår?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag har fått remiss till psykolog som jag väntar på ska höra av sigÄsch, tycker vi nyblivna föräldrar har rätt att gnälla lite. Vi gör ju ett enormt jobb! Har du pratat något mer med din BVC om hur du mår?
Och när som helst kommer säkert en ny vintertråd! För nästa vinterVid den här tiden förra året hade jag redan plussat sen två veckor tillbaka.
Och vi höll precis på att återhämta oss efter ett ma i slutet av februari och bestämde oss för att försöka igen. Och det tog sig direkt!För 1 år sedan skulle vi aldrig ha barn.Sedan tog vi en diskussion med flera överväganden, gjorde ett försök och ja, det gick ganska snabbt om man säger så.
![]()
Och vi höll precis på att återhämta oss efter ett ma i slutet av februari och bestämde oss för att försöka igen. Och det tog sig direkt!
Undrar ibland vem det lilla pyret vi förlorade var, men känns också konstigt att vi inte hade haft kotten ifall det gått vägen första gången...
Och vi höll precis på att återhämta oss efter ett ma i slutet av februari och bestämde oss för att försöka igen. Och det tog sig direkt!
Undrar ibland vem det lilla pyret vi förlorade var, men känns också konstigt att vi inte hade haft kotten ifall det gått vägen första gången...
Ja, det var sjukt tufft, har nog aldrig varit så knäckt i hela mitt liv som efter det. Har haft en del ofrivilligt barnlösa i min närhet så där och då var jag övertygad om att det aldrig skulle bli något barn för oss. Väldigt glad att jag hade felOch @Evenstar Vad tufft med missfall! Förstår att ni tänker på vilka de hade varit.![]()
Här tror jag kotten glömt bort hur man rullar igen. Ganska skönt isåfall ju, han kan gott hålla sig till rygg- och magläge separat ett tag till. Ingen chans att Ronja också släpper rullandet?Återbesök hos mvc idag.
Knappt 1cm delning i magmusklerna, de går åt rätt håll! Fått ok att öka på träningen, men undvika löpträning ett tag till, då kroppen inte är redo för det än.
Ronja rullar, jag är lite orolig för att det går alldeles för fort. Att hennes kropp inte hänger med. En 2 månaders ska INTE rulla från mage/rygg. Det är något en bebis inte gör fören runt 6 månaders ålder.
Här tror jag kotten glömt bort hur man rullar igen. Ganska skönt isåfall ju, han kan gott hålla sig till rygg- och magläge separat ett tag till. Ingen chans att Ronja också släpper rullandet?
Kotten gjorde det i tre dagar, på lite olika ställen. Men senaste gångerna jag lagt honom på mage har han legat still iallafallJag hoppas att hon släpper det. Dock har det vart 4 dagar i rad nu, både i vår säng, i babygymmet, i vagnen och på en filt på golvet. Så jag hoppas verkligen att det stannar upp lite.
Kul med häst!Jag ska även provrida en medryttarhäst på måndag
Ett 9årigt halvblod, med långa ben, ett fantastiskt steg och hoppar som en gummiboll. Får träna och tävla som jag vill/om jag vill(tävla är dock inte aktuellt)
Hoppas det håller sig så. hoppas det blir samma härKotten gjorde det i tre dagar, på lite olika ställen. Men senaste gångerna jag lagt honom på mage har han legat still iallafall![]()
Kul med häst!
Jag kom just ihåg att jag ju tog BE-kort i höstas, så bara orken blir lite bättre har jag gott hopp om att kunna börja åka till ridhus med medryttarhästen. Kan behövas, i skogen krävs upprepade diskussioner om vilken gångart som är mest lämplig när man bär på en ringrostig fegis![]()
Det känns iofs hyfsat välbekant, har samma ovanor som förr och känslan är överlag braJag är ringrostig som tusan jag med. Men tänker att alla säger ju att ridningen sitter i ryggradenKänner mig lyckligt lottad som hittade en hästägare med eget ridhus
![]()
Det känns iofs hyfsat välbekant, har samma ovanor som förr och känslan är överlag braMen balansen och bålstyrkan är av naturliga skäl kass och då blir jag feg
Inte jättelyckad kombo med häst som studsar när jag bromsar, men han är hyfsat snäll och förståndig innerst inne
![]()
Oj, även för små? Jag tror/har hört att skärmar och tv mm bör undvikas så länge det går, känns som alldeles för mycket intryck för så små.Jag är inne och läser på mycket gravid/bebis grupper på fb.
Något som stör mig otroligt är att så fort bebis är orolig så tipsar folk om olika klipp på youtube för att lugna bebis.
Jag är inte alls så säker på att det stimulansen är så bra för bebis, tror snarare att det riskerar i överstimulans och en ännu gnälligare bebis.
Japp. i bla februarigrupper.Oj, även för små? Jag tror/har hört att skärmar och tv mm bör undvikas så länge det går, känns som alldeles för mycket intryck för så små.