Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
För 1 år sedan skulle vi aldrig ha barn. :laugh: Sedan tog vi en diskussion med flera överväganden, gjorde ett försök och ja, det gick ganska snabbt om man säger så. :D
Och vi höll precis på att återhämta oss efter ett ma i slutet av februari och bestämde oss för att försöka igen. Och det tog sig direkt!

Undrar ibland vem det lilla pyret vi förlorade var, men känns också konstigt att vi inte hade haft kotten ifall det gått vägen första gången...
 
Och vi höll precis på att återhämta oss efter ett ma i slutet av februari och bestämde oss för att försöka igen. Och det tog sig direkt!

Undrar ibland vem det lilla pyret vi förlorade var, men känns också konstigt att vi inte hade haft kotten ifall det gått vägen första gången...

Så där undrar jag också ibland. Min första graviditet slutade i mf och då skulle jag haft bf i juli -15. Det var förstås en stor sorg att få mf men om det inte hänt hade jag ju inte haft just A som min son som föddes i februari -16. Sen att det tog lång tid innan jag blev gravid igen efter missfallet var grymt jobbigt just då. Men man undrar ibland hur livet skulle sett ut om allt gått vägen den där första gången.
 
Och vi höll precis på att återhämta oss efter ett ma i slutet av februari och bestämde oss för att försöka igen. Och det tog sig direkt!

Undrar ibland vem det lilla pyret vi förlorade var, men känns också konstigt att vi inte hade haft kotten ifall det gått vägen första gången...

Och @Evenstar Vad tufft med missfall! Förstår att ni tänker på vilka de hade varit. :heart
 
Och @Evenstar Vad tufft med missfall! Förstår att ni tänker på vilka de hade varit. :heart
Ja, det var sjukt tufft, har nog aldrig varit så knäckt i hela mitt liv som efter det. Har haft en del ofrivilligt barnlösa i min närhet så där och då var jag övertygad om att det aldrig skulle bli något barn för oss. Väldigt glad att jag hade fel :heart
 
Återbesök hos mvc idag.
Knappt 1cm delning i magmusklerna, de går åt rätt håll! Fått ok att öka på träningen, men undvika löpträning ett tag till, då kroppen inte är redo för det än.

Ronja rullar, jag är lite orolig för att det går alldeles för fort. Att hennes kropp inte hänger med. En 2 månaders ska INTE rulla från mage/rygg. Det är något en bebis inte gör fören runt 6 månaders ålder.
 
Återbesök hos mvc idag.
Knappt 1cm delning i magmusklerna, de går åt rätt håll! Fått ok att öka på träningen, men undvika löpträning ett tag till, då kroppen inte är redo för det än.

Ronja rullar, jag är lite orolig för att det går alldeles för fort. Att hennes kropp inte hänger med. En 2 månaders ska INTE rulla från mage/rygg. Det är något en bebis inte gör fören runt 6 månaders ålder.
Här tror jag kotten glömt bort hur man rullar igen. Ganska skönt isåfall ju, han kan gott hålla sig till rygg- och magläge separat ett tag till. Ingen chans att Ronja också släpper rullandet?
 
Här tror jag kotten glömt bort hur man rullar igen. Ganska skönt isåfall ju, han kan gott hålla sig till rygg- och magläge separat ett tag till. Ingen chans att Ronja också släpper rullandet?

Jag hoppas att hon släpper det. Dock har det vart 4 dagar i rad nu, både i vår säng, i babygymmet, i vagnen och på en filt på golvet. Så jag hoppas verkligen att det stannar upp lite.
 
Jag hoppas att hon släpper det. Dock har det vart 4 dagar i rad nu, både i vår säng, i babygymmet, i vagnen och på en filt på golvet. Så jag hoppas verkligen att det stannar upp lite.
Kotten gjorde det i tre dagar, på lite olika ställen. Men senaste gångerna jag lagt honom på mage har han legat still iallafall :)
 
Jag ska även provrida en medryttarhäst på måndag :D
Ett 9årigt halvblod, med långa ben, ett fantastiskt steg och hoppar som en gummiboll. Får träna och tävla som jag vill/om jag vill :D (tävla är dock inte aktuellt)
Kul med häst!
Jag kom just ihåg att jag ju tog BE-kort i höstas, så bara orken blir lite bättre har jag gott hopp om att kunna börja åka till ridhus med medryttarhästen. Kan behövas, i skogen krävs upprepade diskussioner om vilken gångart som är mest lämplig när man bär på en ringrostig fegis :D
 
Kul med häst!
Jag kom just ihåg att jag ju tog BE-kort i höstas, så bara orken blir lite bättre har jag gott hopp om att kunna börja åka till ridhus med medryttarhästen. Kan behövas, i skogen krävs upprepade diskussioner om vilken gångart som är mest lämplig när man bär på en ringrostig fegis :D

Jag är ringrostig som tusan jag med. Men tänker att alla säger ju att ridningen sitter i ryggraden :p Känner mig lyckligt lottad som hittade en hästägare med eget ridhus :angel:
 
Jag är inne och läser på mycket gravid/bebis grupper på fb.
Något som stör mig otroligt är att så fort bebis är orolig så tipsar folk om olika klipp på youtube för att lugna bebis.
Jag är inte alls så säker på att det stimulansen är så bra för bebis, tror snarare att det riskerar i överstimulans och en ännu gnälligare bebis.
 
Jag är ringrostig som tusan jag med. Men tänker att alla säger ju att ridningen sitter i ryggraden :p Känner mig lyckligt lottad som hittade en hästägare med eget ridhus :angel:
Det känns iofs hyfsat välbekant, har samma ovanor som förr och känslan är överlag bra :) Men balansen och bålstyrkan är av naturliga skäl kass och då blir jag feg :p Inte jättelyckad kombo med häst som studsar när jag bromsar, men han är hyfsat snäll och förståndig innerst inne :heart
 
Det känns iofs hyfsat välbekant, har samma ovanor som förr och känslan är överlag bra :) Men balansen och bålstyrkan är av naturliga skäl kass och då blir jag feg :p Inte jättelyckad kombo med häst som studsar när jag bromsar, men han är hyfsat snäll och förståndig innerst inne :heart

Jag drog igång och började på ridskola efter havanna. hon var 4månader då. jisses, det kan ha vart det dummaste jag gjort i mitt liv. men så kul!
Gav mig fasen på att jag skulle klara att sitta ned som alla andra :banghead: Det kändes dagen efter men det blev bättre och bättre för var gång :p
 
Jag är inne och läser på mycket gravid/bebis grupper på fb.
Något som stör mig otroligt är att så fort bebis är orolig så tipsar folk om olika klipp på youtube för att lugna bebis.
Jag är inte alls så säker på att det stimulansen är så bra för bebis, tror snarare att det riskerar i överstimulans och en ännu gnälligare bebis.
Oj, även för små? Jag tror/har hört att skärmar och tv mm bör undvikas så länge det går, känns som alldeles för mycket intryck för så små.
 
Oj, även för små? Jag tror/har hört att skärmar och tv mm bör undvikas så länge det går, känns som alldeles för mycket intryck för så små.
Japp. i bla februarigrupper.
Jag blir lite rädd för den utvecklingen, visst att tvn alltid står på hemma hos oss. Men ingen av oss sitter egentligen där (den står på för att radion i köket är trasig och vi vill ha ljudet).
Men att ge en bebis på knappt 3 månader en skärm i syfta att denne ska titta. Det känns i mina öron så fel.
Visst att vår 2.5åring styr paddan som ingen annan i familjen. Men hon fick den först när vi var i Spanien i somras och är begränsad till 20min/dag och endast vid toalett besök morgon/kväll. Hon bajsar alltid morgon/kväll och behöver koppla bort en stund för att slappna av tillräckligt. Annars är hon gnällig och orolig hela dagen. Hon får den dock inte dagligen heller, men när man märker att det behövs och bok inte funkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 312
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 289
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp