Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
NU sover kotte äntligen i sin säng. Jag som drömde om en tidig kväll ikväll pga vaken sen kl 4 imorse :cool:
Längtar också efter så banala saker som att få äta middag ihop med sambon eller se på tv ihop. Undrar när det kommer hända nästa gång...
 
NU sover kotte äntligen i sin säng. Jag som drömde om en tidig kväll ikväll pga vaken sen kl 4 imorse :cool:
Längtar också efter så banala saker som att få äta middag ihop med sambon eller se på tv ihop. Undrar när det kommer hända nästa gång...

Puh! Man måste nog låta dem göra sina misstag, och hoppas att man inte behöver lida för det själv.

Vi tänkte nog låta någon passa lilla F för första gången i helgen. Planen är att min mamma ska ha henne i ett par timmar medan min man och jag äter ute 5 min promenad därifrån. Hoppas det ska gå bra!
 
Om 1,5 h fyller lillgrodan 7 veckor!
20180406_000148.webp
 
Puh! Man måste nog låta dem göra sina misstag, och hoppas att man inte behöver lida för det själv.

Vi tänkte nog låta någon passa lilla F för första gången i helgen. Planen är att min mamma ska ha henne i ett par timmar medan min man och jag äter ute 5 min promenad därifrån. Hoppas det ska gå bra!
Js, sambon tog nattningen trots att det drog ut på tiden, så det var skönt. Och höll med om att vara nog hade räckt med en promenad :p
 
Här är lillan nästan 4,5 månad. Hon är så nyfiken när vi äter :D Tittar intensivt på maten och följer gärna gaffeln med blicken. Några gånger har hon fått ett litet smakprov, ett litet slick på fingret, men då har det blivit stora grimaser och det spottas ut illa kvickt :D Så mat är mest intressant i teorin än så länge :D
 
Här kom vintern tillbaka med full kraft, snö och stormar och strömavbrott... Lätt handfallna här hemma, hur gör man mat åt lillen utan ström att driva baby brezzan, micron eller spisen? Tur jag kokade vatten igår och att han äter rumstempererat i nödfall.

Var också rädd att behöva ge mig ut i blåsten för att söva bebis som var trött på gränsen till hysteri, för idag dög famnen icke. Men tydligen är vagnen nya grejen för sambon la bara ner kotten i liggdelen och han slocknade direkt :o
Jag har inte ropat hej än dock utan sitter fullt påklädd bredvid och väntar... :D
 
Här är lillan nästan 4,5 månad. Hon är så nyfiken när vi äter :D Tittar intensivt på maten och följer gärna gaffeln med blicken. Några gånger har hon fått ett litet smakprov, ett litet slick på fingret, men då har det blivit stora grimaser och det spottas ut illa kvickt :D Så mat är mest intressant i teorin än så länge :D
Spännande ändå att få prova på mat! Ser fram emot när vi kan börja mex det här hemma också :)
 
Vår tjej blev 2 månader idag! 57,5 cm och 5755 gram. Nästa besök är 3 månaders vaccinering i början på maj, gud vad fort tiden går!
Samma här, verkligen fascinerande hur snabbt tiden går! Vår gosse vägde in på 6,6 kg och 63 cm.



Fick första dosen rotavaccin i onsdags. Jag vet inte om det berodde på det eller om det bara var ett ”vanligt” magknip men i morse vaknade han med ett skrik av smärta :cry: Verkligen ett hjärtskärande ljud. Dock så tystnade han nästan direkt. Gick upp och gav lite magmassage och pysventil. På mindre än en kvart gick han från att vara en liten ynklig bebis med ont i magen till att det knappt gick att få på honom blöjan eftersom hela han sprattlade så vilt av glädje :laugh:. Vi har generellt haft tur att det bara varit enstaka gånger han haft så ont i magen att han skriker och att det alltid varit snabbt åtgärdat.
 
Samma här, verkligen fascinerande hur snabbt tiden går! Vår gosse vägde in på 6,6 kg och 63 cm.



Fick första dosen rotavaccin i onsdags. Jag vet inte om det berodde på det eller om det bara var ett ”vanligt” magknip men i morse vaknade han med ett skrik av smärta :cry: Verkligen ett hjärtskärande ljud. Dock så tystnade han nästan direkt. Gick upp och gav lite magmassage och pysventil. På mindre än en kvart gick han från att vara en liten ynklig bebis med ont i magen till att det knappt gick att få på honom blöjan eftersom hela han sprattlade så vilt av glädje :laugh:. Vi har generellt haft tur att det bara varit enstaka gånger han haft så ont i magen att han skriker och att det alltid varit snabbt åtgärdat.
Nu påminde du mig om rotavaccin, lyckas glömma fråga bvc om det varje gång! :o
(Drömde dessutom inatt att jag frågade om det, men att bvc vägrade vaccinera för att hon menade att det ökade risken för autism. Hej märkliga drömmar... )
 
Bebis vaknade såklart ganska strax efter att jag klätt av mig alla ytterkläder och satt mig tillrätta i soffan... så nu sitter vi på en blåsig veranda istället, med tre lager ytterkläder :meh:

Sambon fick för övrigt inte beviljat sin föräldraledighet idag (mest troligt pga att chefen inte tittat på ansökan än :grin:) så han jobbar. Iofs hemifrån men ändå ingen jätteavlastning med bebis. Känns sådär när jag sett fram emot en dag när bebis inte var mitt huvudansvar.

/mvh trådens största gnällspik
 
Senast ändrad:
Puh! Man måste nog låta dem göra sina misstag, och hoppas att man inte behöver lida för det själv.

Vi tänkte nog låta någon passa lilla F för första gången i helgen. Planen är att min mamma ska ha henne i ett par timmar medan min man och jag äter ute 5 min promenad därifrån. Hoppas det ska gå bra!
Gratulerar! Här firar vi en månad idag! :)

Ber att få återgälda gratulationerna. :D
 
Sparven ser välmående ut! Jag hoppas verkligen att det är så också!
Vill inte skriva ut alla detaljer här (eller på bloggen) eftersom det ändå är ett öppet forum och inte så roligt om framtida klasskamrater skulle hitta det, men det kvarstår en del problem som gör att hon fortfarande är inskriven på sjukhuset.
Men hon är glad och växer så förhoppningsvis reder det ut sig självt så småningom :)
 
Bebis vaknade såklart ganska strax efter att jag klätt av mig alla ytterkläder och satt mig tillrätta i soffan... så nu sitter vi på en blåsig veranda istället, med tre lager ytterkläder :meh:

Sambon fick för övrigt inte beviljat sin föräldraledighet idag (mest troligt pga att chefen inte tittat på ansökan än :grin:) så han jobbar. Iofs hemifrån men ändå ingen jätteavlastning med bebis. Känns sådär när jag sett fram emot en dag när bebis inte var mitt huvudansvar.

/mvh trådens största gnällspik

Äsch, tycker vi nyblivna föräldrar har rätt att gnälla lite. Vi gör ju ett enormt jobb! Har du pratat något mer med din BVC om hur du mår?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 312
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 289
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp