Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt! Men det är förmodligen lättare att ta kursen senare än att hitta samma jobb senare?
—-
Lite på samma tema förresten, när planerar ni alla förskolestart och när byter er partner av er som föräldralediga?
Härligt! Jag fick åka själv till handelsträdgården igår, det är roligt hur min definition av vardagslyx har ändrats sen kotten föddesPappa är hemma med båda barnen. Jag köper skor på gekås!
Så skönt att kunna gå själv i butik i lugn och ro!
Jag måste missat varför leggins är opraktiskt? Inte så slitstarka kanske?
Jag hittade legginsen på maxi för hela 29 riksdaler ekologiska dessutom
Vi satsar också på lite längre hår nu. Han är så ultrablond så jag drömmer om att få klippa mohawk och färga det i regnbågens färger
Varför är leggings opraktiskt? Vår 3-åring har det nästan jämt, har inte fattat det opraktiska än
Härligt! Jag fick åka själv till handelsträdgården igår, det är roligt hur min definition av vardagslyx har ändrats sen kotten föddes
Inte hunnit fundera jättemycket över förskolestart än men tänker väl att det blir när hon är runt 1år?...
Sambon byter ju av mig redan nu i juni, mest för att han pluggar ju så hans enda chans att vara föräldraledig är ju egentligen när skolan har uppehåll.. blir ju bara juni-aug, sen går jag på föräldraledighet igen när han börjar plugget till hösten
Jobb kommer ju alltid att finnas också (är lärare)... och kommer troligtvis inte orka plugga när jag jobbar. Kommer nog bli svårt att bara plugga också, det skulle kosta för mycket och har nästan inget CSN kvar
L kommer börja förskolan nästa vår, när hon är 15-16 månader
Planen var att sambon antingen börjar vara f-ledig några dagar/v från hösten, om jag hittar något intressant jobb, eller heltid från årsskiftet. En dag i veckan blir han hemma från hösten oavsett om jag hittar nytt jobb eller inte.
Här kommer vi inte bytas av. Jag går in och börjar jobba enligt mitt schema i Juni. Men hoppar in redan nu. Vi går sedan ned i tid båda två. Han jobbar 50% och jag 80% och så gör vi året ut för att sedan jobba 75% var fram till planerad förskolestart efter sommaren.
Ha jobbar på fast 6v schema och Jag lägger mitt schema själv. Då han jobbar mycket nätter och sena/långa kvällar. Så jobbar han i te så må ga dagar. Vilket gör att vi får ihop detSå smidigt att ni kan saxa så!
Haha, visst är det. Nu sitter jag i sportsbaren tittar folk och äter en ölkorv. Ska se om storasyster ska få en vårjacka annars är det mest kul att titta på folk.Härligt! Jag fick åka själv till handelsträdgården igår, det är roligt hur min definition av vardagslyx har ändrats sen kotten föddes
Ja, er arbetsmarknad är väl väldigt bra nu - tänkte mer att även om det är lätt att få jobb så ska det ju vara ett som känns lockande också
Det känns ju som en konstig sak att tänka på när man har en nyfödd... ändå är det en av sakerna som jag lagt mycket tankemöda på den senaste tiden - men så vet vi ju också vilken förskola vi vill ha och funderar över hur vi ska tajma för att få plats just där!
Förstår, varför ni redan funderar på det då. Vet inte alls vilken vi hade velat ha eller hur det funkar med kö och sånt här, men får väl börja kolla på det till hösten eller nåt tänker jag. Nu är det full planering inför dopet
I Linköping kan man inte ställa sig i kö förrän 4 månader innan man vill att barnet ska börja så man slipper tänka på det ett tag till oafDet kanske är annorlunda där du bor men här rekommenderas det att ställa i kö direkt man fått personnumret, för att vara säker på att få plats.
Här får man inte ställa sig i kö, fören tidigast 6 månader innan start.Det kanske är annorlunda där du bor men här rekommenderas det att ställa i kö direkt man fått personnumret, för att vara säker på att få plats.
I Linköping kan man inte ställa sig i kö förrän 4 månader innan man vill att barnet ska börja så man slipper tänka på det ett tag till oaf