Står i valet och kvalet hur jag ska göra. Trodde inte jag skulle hitta någon intressant tjänst att söka till hösten, så jag var lite inställd på att vara hemma året ut. Sökte dessutom en kurs på distans till hösten som jag känner mig rätt pepp på.
Men nu har det kommit ut en tjänst med precis de kriterier jag har... den lät ganska bra faktiskt. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Ska jag söka jobb och (om jag får det), jobba några dagar i veckan (jag och sambon får isf ta några dagar var och vara hemma omlott). Då kommer jag nog inte hinna med kursen. Eller vara hemma som jag tänkt och plugga kursen, men riskera att inte hitta nåt kul jobb till årsskiftet när vi tänkt bytas av på f-ledigheten... kursen skulle ge mig bredare behörighet så inte bara för skojs skull heller. Tror att jag kanske vill jobba mer åt det hållet längre fram. Sen känns det alltid bättre att komma till en ny klass i augusti vid skolstart, kunna vara med från början. Och har inte råd att vara hemma till augusti året efter heller tyvärr.
Nu är det ju inte ens säkert jag skulle få jobbetMen har lite att fundera över och se vad jag vill prioritera.
Svårt! Men det är förmodligen lättare att ta kursen senare än att hitta samma jobb senare?
—-
Lite på samma tema förresten, när planerar ni alla förskolestart och när byter er partner av er som föräldralediga?