Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker förresten att diskussionen om "snälla" barn är väldigt intressant! Min mamma frågade i lördags om kotten "är snäll nu när ni kommer hem ikväll?" Då hade vi haft en ganska jobbig dag hos dom där han var ledsen för magknip och mycket intryck. Försökte förklara hur jag ser det, att det ju inte handlar om huruvida han är snäll eller inte utan att han blir övertrött och orolig, men vet inte om hon riktigt förstod.

Även om jag kan uttrycka att det är jobbigt med hans skrikperioder och kvällsoron, eller när han kämpar och kämpar mot sömnen, så är det så tydligt att det alltid finns en anledning. När han är pigg mätt och magen funkar är han världens gladaste bebis, skrattar, jollrar och pratar. Men jag försöker se det som att han har mycket som ställer till det i kropp och knopp och det kommer såklart ut som gråt och skrik.

Kan tänka mig att han kommer vara lite som din äldsta @Positron och bli mer nöjd ju mer kroppen hänger med på allt han vill.
Jag tänker att det är en viktig diskussion att lyfta. För som förälder till ett krävande barn så vänder man ofta ut och in på sig själv för att få det att fungera. Och att då få höra om "snälla" barn och då själv lägga ihop ett och ett och tänka att man då har motsatsen till ett snällt barn kan vara oerhört nedbrytande om det är fel dag:(
 
Tycker förresten att diskussionen om "snälla" barn är väldigt intressant! Min mamma frågade i lördags om kotten "är snäll nu när ni kommer hem ikväll?" Då hade vi haft en ganska jobbig dag hos dom där han var ledsen för magknip och mycket intryck. Försökte förklara hur jag ser det, att det ju inte handlar om huruvida han är snäll eller inte utan att han blir övertrött och orolig, men vet inte om hon riktigt förstod.

Även om jag kan uttrycka att det är jobbigt med hans skrikperioder och kvällsoron, eller när han kämpar och kämpar mot sömnen, så är det så tydligt att det alltid finns en anledning. När han är pigg mätt och magen funkar är han världens gladaste bebis, skrattar, jollrar och pratar. Men jag försöker se det som att han har mycket som ställer till det i kropp och knopp och det kommer såklart ut som gråt och skrik.

Kan tänka mig att han kommer vara lite som din äldsta @Positron och bli mer nöjd ju mer kroppen hänger med på allt han vill.

Håller med om att ”snäll” är ett märkligt sätt att uttrycka ”enkel” på. Frågan (om bebisen är snäll) ger mig lust att väsa ”Har du hört talas om ARVSSYNDEN någon gång!? :devil:”. Fast i verkligheten svarar jag något diplomatiskt, på samma sätt som i ”Vad blev det för något? Vad har du redan hemma? Oj...” (triss i killar, vilket öde :grin:).
 
Håller med om att ”snäll” är ett märkligt sätt att uttrycka ”enkel” på. Frågan (om bebisen är snäll) ger mig lust att väsa ”Har du hört talas om ARVSSYNDEN någon gång!? :devil:”. Fast i verkligheten svarar jag något diplomatiskt, på samma sätt som i ”Vad blev det för något? Vad har du redan hemma? Oj...” (triss i killar, vilket öde :grin:).
Jag antar att du många gånger fått höra att du såklart önskade en flicka och "oh så synd...":meh:
 
Där har du ju den perfekta mattekluringen:den uråldriga bebisen M är två livstider äldre än bebis A och om en månad bara dubbelt så gammal som A, hur gammal är bebis M?:rofl:

Jag ska utsätta åttaåringen för den när han dyker upp här! (Han älskar gåtor och vitsar även om han inte alltid begriper poängen än så länge - här om veckan klurade vi t ex på den om två föräldrar och två barn som var ute på fisketur, fick tre fiskar och delade upp dem så att alla fick en var. Lite samma stuk!)

PS. Varför har knasbollarna så svårt att skriva numret 11?








Svar: för att de inte vet vilken etta som kommer först ;)
 
Jag antar att du många gånger fått höra att du såklart önskade en flicka och "oh så synd...":meh:

Ingen har vågat säga ”så synd” :angel:, men däremot är det vanligt med just det där (uttalade eller icke) oj:et... gärna från folk som bor i området och som vi hejar på men inte alls känner, men som visst tror sig veta vad jag har för preferenser ändå :grin:

(Men det är klart, lilla A har rätt mycket vitt och rosa så jag antar att mina undermedvetna önskningar skiner igenom :rofl:)
 
Jag ska utsätta åttaåringen för den när han dyker upp här! (Han älskar gåtor och vitsar även om han inte alltid begriper poängen än så länge - här om veckan klurade vi t ex på den om två föräldrar och två barn som var ute på fisketur, fick tre fiskar och delade upp dem så att alla fick en var. Lite samma stuk!)

PS. Varför har knasbollarna så svårt att skriva numret 11?








Svar: för att de inte vet vilken etta som kommer först ;)
Jag kan nog inte beskriva hur mycket jag längtar efter att få lösa och förklara mattekluringar med ungarna:heart
Det är ju naturligtvis barn, förälder och mor/farförälder som är ute och fiskar. Mao bara tre personer.
 
Ingen har vågat säga ”så synd” :angel:, men däremot är det vanligt med just det där (uttalade eller icke) oj:et... gärna från folk som bor i området och som vi hejar på men inte alls känner, men som visst tror sig veta vad jag har för preferenser ändå :grin:

(Men det är klart, lilla A har rätt mycket vitt och rosa så jag antar att mina undermedvetna önskningar skiner igenom :rofl:)
Och jag får höra hur perfekt det är att jag fick en av varje:meh:
Kommer inte att sluta ge sonen rosa och glittriga kläder för det, han.älskar ju dem! Han har en tunika med en enhörning som är han favoritplagg:D matchar gärna med sina favoritbyxor som är mörklila leggins med katter på:rofl:
 
Och jag får höra hur perfekt det är att jag fick en av varje:meh:
Kommer inte att sluta ge sonen rosa och glittriga kläder för det, han.älskar ju dem! Han har en tunika med en enhörning som är han favoritplagg:D matchar gärna med sina favoritbyxor som är mörklila leggins med katter på:rofl:

Perfekt, då behöver ni ju inte skaffa en trea, familjen är ju redan komplett :up::meh:

Åh, mina barn hade ett par mörklila leggings med astronautkatter och stjärnor på när de var mindre, de älskade dem! :) Synd bara att leggings är ett så opraktiskt plagg... Numer klär de sig dock rätt mycket neutralare (som sin mor :D), men är fortfarande långhåriga vilket troligtvis är del i varför dessa i-området-bekantingar vet att jag har två barn sedan tidigare men inte vilket kön de har :p.
 
Min man är inte helt övertygad om att det är mjölken som är boven. Han menar på att det kan vara ett sammanträffande med reaktionen :meh:
Hon fick inga utslag utan enda reaktionen var att jag märkte att hon fick såna små attacker med ont från ingenstans. Hon får fortfarande laktulos varannan dag så det är svårt att säga något om den reaktionen.

Jag menade ett test för att se om det är mjölkprotein. Jag misstänker att de vill vänta med att göra det för att se om det växer bort?

Då är jag med!
Det enda test jag vet om är genom blodprov men jag har fått höra lite vagt, och jag har faktiskt inte forskat vidare i det eftersom sonen var 6 månader när vi började utesluta, att testet inte är tillförlitligt på väldigt små barn. Om det är sant eller inte, det vet jag som sagt inte.
Sonen skulle gjort ett test nu inför förskolestarten, men det föll mellan stolarna så nästa gång vi är på bvc ska vi ta upp det så det blir gjort.
Om inte så måste det väl göras iom läkarintyg till förskolan så småningom.
 
Och jag får höra hur perfekt det är att jag fick en av varje:meh:
Kommer inte att sluta ge sonen rosa och glittriga kläder för det, han.älskar ju dem! Han har en tunika med en enhörning som är han favoritplagg:D matchar gärna med sina favoritbyxor som är mörklila leggins med katter på:rofl:

När jag lämnade cellprov hos min bm var hon förvånad över att jag ville ha en trea. "Du har ju en av varje, då brukar man vara nöjd."
:meh::banghead:
 
@FeatherCloud hört talas om HNB? High Need Baby (eller Babies säger vissa). Min äldsta var (är) sådan. Polletten trillade verkligen ner när jag läste om det, men då var hon två år.
Har hört begreppet men inte läst jättemycket om det. Är lite för bra på att sätta etiketter på mig och andra :o så har medvetet aktat mig för att läsa om olika diagnoser och begrepp, men får kanske ta en liten titt ändå och se vad du pratar om :)
 
Har hört begreppet men inte läst jättemycket om det. Är lite för bra på att sätta etiketter på mig och andra :o så har medvetet aktat mig för att läsa om olika diagnoser och begrepp, men får kanske ta en liten titt ändå och se vad du pratar om :)

För mig var det en aha-upplevelse eftersom jag inte förstod varför alla andra kunde lägga ifrån sig sina bebisar överallt utan gnäll, eller baka eller vara ute och gå med dem i barnvagn (och de då var tysta!), men inte jag. Livet flöt ju på ändå ;) och man hittade det som funkade bäst, men det var så skönt att få veta att det varken var fel på oss som föräldrar eller barnet, hon var helt enkelt mer krävande än andra :)
 
Står i valet och kvalet hur jag ska göra. Trodde inte jag skulle hitta någon intressant tjänst att söka till hösten, så jag var lite inställd på att vara hemma året ut. Sökte dessutom en kurs på distans till hösten som jag känner mig rätt pepp på.
Men nu har det kommit ut en tjänst med precis de kriterier jag har... den lät ganska bra faktiskt. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Ska jag söka jobb och (om jag får det), jobba några dagar i veckan (jag och sambon får isf ta några dagar var och vara hemma omlott). Då kommer jag nog inte hinna med kursen. Eller vara hemma som jag tänkt och plugga kursen, men riskera att inte hitta nåt kul jobb till årsskiftet när vi tänkt bytas av på f-ledigheten... kursen skulle ge mig bredare behörighet så inte bara för skojs skull heller. Tror att jag kanske vill jobba mer åt det hållet längre fram. Sen känns det alltid bättre att komma till en ny klass i augusti vid skolstart, kunna vara med från början. Och har inte råd att vara hemma till augusti året efter heller tyvärr.
Nu är det ju inte ens säkert jag skulle få jobbet :p Men har lite att fundera över och se vad jag vill prioritera.
 
För mig var det en aha-upplevelse eftersom jag inte förstod varför alla andra kunde lägga ifrån sig sina bebisar överallt utan gnäll, eller baka eller vara ute och gå med dem i barnvagn (och de då var tysta!), men inte jag. Livet flöt ju på ändå ;) och man hittade det som funkade bäst, men det var så skönt att få veta att det varken var fel på oss som föräldrar eller barnet, hon var helt enkelt mer krävande än andra :)
Förstår vad du menar, det är ju den positiva sidan av såna saker, att man känner att det inte är något fel eller galet :)
 
Stackars alla som bara får barn av ena könet, då måste de ju skaffa jättemånga barn för att till slut kanske få en av andra könet så livet kan kännas komplett :up: :p

Precis! Fast då står man ju redan där med ”ett fotbollslag” eller vad nu tjejmotsvarigheten är för något, man får försöka gifta bort dem illa kvickt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 341
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 326
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp