Grattis!Vid 18.27 igårkväll så tittade vintertrådens sista bebis äntligen ut!En liten skrutt på 3700 g/52 cm. Nu ligger han och sover så sött bredvid mig, men jag kan visst knappt sova inatt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Vid 18.27 igårkväll så tittade vintertrådens sista bebis äntligen ut!En liten skrutt på 3700 g/52 cm. Nu ligger han och sover så sött bredvid mig, men jag kan visst knappt sova inatt...
Nu har jag inte läst ikapp hela tråden, men vi använder Nuk glasflaskor. Det känns fräscht med glas, och sparven gillar utformningen på nappen. Antikolik är det också. Finns till bra pris på cdon och lekmer.Ni andra som flaskmatar, @YaHilweh mfl, vad har ni för flaskor?
Jag funderar på, om vi ändå kommer lämna amningen framöver, om det kan vara värt att testa annan flaska för att minska gaserna.
Calman är ju bra eftersom han får anstränga sig lite mer för att suga, men jag tycker han sväljer mycket luft med den. Har sett att folk tycker att tex Dr Brown och Herobility är bra. Vi har också en Philips avent natural hemma iom att jag har en sån bröstpump, så tänkte testa den framöver.
Men vill gärna veta vad ni andra tycker är bra innan jag eventuellt köper något nytt![]()
När bebis blir förbannad när man är halvvägs genom sin promenadSprang typ hem med barnvagnen
Nu är jag livrädd för att ge mig ut igen och det värsta är att jag glömde ta med storebrors gympakläder så måste ge mig ut inom 2 timmar
Vill ligga i det trygga på soffan istället
![]()
Har ni en sjal/sele? Jag gick aldrig ut med vagnen utan att ha selen med så jag kunde byta till den när hon inte ville vara i vagnen längre. Hon är visserligen född i juni så vädret var ju varmare då.
Hjälpte också ibland att låta henne "halvsitta" så är hon kunde se mer.
Sparven var av med alla sladdar och slangar några dagar (om man inte räknar sonden som hängt kvar men inte varit kopplad till något). Men nu är matdroppet tillbaka igen, för hon kräks massor hela tiden. Vi som hade fått börja vara hemma hela dagarna och det var tal om att börja vara hemma hela dygn inom kort.
Jag skriver på en blogg, än så länge. Det är dock inget jag kommer göra när hon blir äldre (åtminstone inte en offentlig, i så fall med lösenord så jag vet vilka som har tillgång), utan främst nu när situationen är så speciell och många frågar om hur det går. På så sätt blir det enkelt att gå tillbaka och läsa de inlägg som ligger under hennes kategori om man vill se tillbakaHur gör ni för att spara minnen osv - har ni nån ”mitt första år” bok eller liknande?
Har tittat på såna innan men känt att det är så himla mycket de vill att man ska fylla i, hade velat ha en enklare variant. Eller kanske t.o.m nån med ganska mycket blanka sidor så man kan fylla i det mesta själv.
Har ni tips?![]()
Sötis!Vad är det för märke på overallen? Hoppas så att det inte är en PoP, är på jakt efter overaller med dragkedja utan fot och huva som görs i mindre storlekar.. svår kombo verkar det som!